ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ: Ενας ιδιαίτερα επιτυχημένος επιχειρηματίας είναι ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος που έχει κάνει μερικά από τα κορυφαία deal στην ελληνική αγορά με την πώληση της Chipita στη Vivartia του Ανδρέα Βγενόπουλου, την επαναγορά της αλλά και τη συμφωνία με τη ΝΙΚΑΣ.
Ο 60χρονος Σπύρος Θεοδωρόπουλος είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της Chipita AE και απόφοιτος της ΑΣΟΕΕ .. Ξεκίνησε την επιχειρηματική του δραστηριότητα ασχολούμενος από το 1976 με μια μικρή οικογενειακή εταιρεία παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων, την Recor A.E.
Το 1981 αναλαμβάνει την Γενική Διεύθυνση της ALIGEL, μιας εισαγωγικής εταιρείας Ζαχαρωδών προϊόντων και παγωτών. Το 1986, αναλαμβάνει Διευθύνων Σύμβουλος στην ΙΝΤΕRIA, εταιρεία παραγωγής και εμπορίας πραλίνας φουντουκιού, με σοβαρή εξαγωγική δραστηριότητα. Την ίδια χρονιά, εξαγοράζει το 50% των μετοχών της CHIPITA τότε εταιρεία παραγωγής snacks (γαριδάκια) και το 1989 εξαγοράζει και το υπόλοιπο 50%, γράφει το gazzetta.gr.
Το 1990 εισέρχονται επενδυτικά κεφάλαια στην Chipita μέσω του Eurohellenic fund (Olayan, De Benedetti, Alpha Finance και ΤΙΤΑΝ) και αρχίζει η παραγωγή κρουασάν.
Το 1994 η εταιρεία εισάγεται στο Ελληνικό Χρηματιστήριο. Τα επόμενα 16 έτη η εταιρεία αναπτύσσει πολλά νέα προϊόντα και διεθνοποιείται με εξαγωγές σε πολλές χώρες. Κυρίως όμως με εργοστάσια σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Πολωνία, Ρωσία, ΗΠΑ και Νιγηρία, καθώς και με συνεργασίες σε Αίγυπτο, Σαουδική Αραβία και Μεξικό.
Το 2006 η CHIPITA συγχωνεύεται με τη ΔΕΛΤΑ, τη GOODY’S και τον ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗ, δημιουργώντας τη VIVARTIA και τo 2007 η VIVARTIA εξαγοράζεται από τη MIG. Από την 01/09/06 έως 15/04/2010 διετέλεσε Διευθύνων Σύμβουλος της Vivartia ABEE.
Το καλοκαίρι του 2010 ο κύριος Θεοδωρόπουλος μαζί με τον όμιλο Olayan, αλλά και με άλλους έλληνες επιχειρηματίες εξαγοράζει εκ νέου την Chipita. Επίσης στις αρχές του 2017 κάνει μεγάλο deal καθώς το πλειοψηφικό πακέτο της αλλαντοβιομηχανίας NIKAΣ εξαγοράστηκε από την Chipita.
Σήμερα είναι μέλος του Δ.Σ. της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος και του ΣΕΒ. Κατά το παρελθόν έχει διατελέσει Πρόεδρος της Ένωσης Εισηγμένων Εταιρειών και Αντιπρόεδρος της ΕΧΑΕ.
Ποια ειναι η Chipita
Είναι η πραγματική ελληνική πολυεθνική. Μια εταιρεία που τιμά τη χώρα όπου βρεθεί και θυμίζει ότι όταν οι Ελληνες θέλουν, τελικά μπορούν. Μέσα στο δύσκολο από κάθε άποψη 2015 η Chipita κινήθηκε ανοδικά. Αναπτυξιακά. Αύξησε πωλήσεις και τζίρους και μείωσε την εξάρτησή της από τις τράπεζες. O όμιλος που πάντοτε έχει τη ματιά στο εξωτερικό και τις ξένες αγορές συνέχισε τις επενδύσεις σε όλο τον πλανήτη με έμφαση στην Ανατολική Ευρώπη και την Ασία.
Με δύο επεκτάσεις των εργοστασιακών της υποδομών στην Πολωνία, η εταιρεία του Σπύρου Θεοδωρόπουλου (φωτογραφία) έδειξε ότι στοχεύει ακόμα πιο ψηλά. Οπως το ίδιο έκανε με τη χορηγία στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα μπάσκετ, η οποία βοήθησε στο χτίσιμο μιας διεθνούς εικόνας.
[irp posts=”164394″ name=”Παναθηναϊκός: Πρωτοβουλία του mr. Chipita” για οικονομική στήριξη”]
Παράλληλα, η Chipita προχωρά ακόμα πιο πέρα, στην κατασκευή εργοστασίου και στη Σλοβακία, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει να λειτουργεί τον Μάρτιο του 2019. Αυτή η στρατηγική δεν αφορά μόνο τις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης, στις οποίες η Chipita είναι σταθερά προσανατολισμένη. Στόχος της διοίκησης του ομίλου είναι να καλύψει την αύξηση της ζήτησης στην τοπική αγορά, αλλά και σε εκείνη της Γερμανίας η οποία αναδεικνύεται σε μια πολύ σημαντική υπόθεση για τον ελληνικό όμιλο.
Ωστόσο, η Ευρώπη και οι ευκαιρίες που εξακολουθούν να υπάρχουν είναι μόνο η μια πλευρά του νομίσματος. Η άλλη είναι η Ασία. Εκεί -και πιο συγκεκριμένα στη Μαλαισία- η Chipita το 2016 προχώρησε στη δημιουργία κοινοπραξίας με την εταιρεία Munchy’s για την κατασκευή εργοστασίου. Προηγουμένως είχαν ήδη υπάρξει σκέψεις για την ινδική αγορά και τη δημιουργία κοινοπραξίας εκεί, όμως στο τέλος υπήρξε άλλου τύπου επιλογή.
Τα οικονομικά στοιχεία της Chipita
Σε κάθε περίπτωση, η Chipita για τη χρήση του 2015 παρουσίασε πωλήσεις σε επίπεδο ομίλου που ανήλθαν σε 388,9 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 9% σε σύγκριση με το 2014. Οι πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν σε 103,5 εκατ. ευρώ έναντι 96,5 εκατ. ευρώ το 2014. Τα καθαρά κέρδη προ φόρων έφτασαν το 2015 τα 62,7 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και τα 13,2 εκατ. ευρώ για την εταιρεία, καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση σε σύγκριση με το 2014. Κι αυτό διότι το 2014 τα καθαρά κέρδη προ φόρων είχαν διαμορφωθεί σε επίπεδα ομίλου σε 12,5 εκατ. ευρώ, ενώ η εταιρεία είχε καταγράψει ζημίες 16,1 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν το 2015 σε 56,2 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και σε 7,7 εκατ. ευρώ για την εταιρεία, έναντι κερδών 13,5 εκατ. ευρώ και ζημιών 12,6 εκατ. αντιστοίχως το 2014. Οι υποχρεώσεις του ομίλου στο τέλος του 2015 ανέρχονταν σε 386,89 εκατ. ευρώ έναντι 421,64 εκατ. ευρώ το 2014. Αξίζει, δε, να σημειωθεί ότι μόνο από τη διάθεση του 15% των μετοχών της στη θυγατρική της στην Αίγυπτο Edita μέσω δημόσιας προσφοράς (σ.σ.: υπενθυμίζεται ότι οι μετοχές της Edita εισήχθησαν τον Απρίλιο του 2015 στα χρηματιστήρια της Αιγύπτου και του Λονδίνου), ο όμιλος Chipita είχε καθαρά έσοδα 108,6 εκατ. ευρώ και κέρδος 62,6 εκατ. ευρώ.
Οι υψηλές επιδόσεις της Chipita το 2015 οφείλονται κατά βάση στη μεγάλη βελτίωση των μεγεθών της στις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, όπου σημείωσε ισχυρή ανάπτυξη πωλήσεων της τάξεως του 27% σε σύγκριση με το 2014, ενώ τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 12%, αγγίζοντας τα 39 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη τα 23 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, στη Ρουμανία οι πωλήσεις της Chipita αυξήθηκαν κατά 48%, στην Πολωνία κατά 12%, στη Βουλγαρία κατά 13%, με την κερδοφορία να διαμορφώνεται σε 15,6 εκατ. ευρώ, ενώ στην Τσεχία, στη Σλοβακία και στην Ουγγαρία οι πωλήσεις αυξήθηκαν από 20% έως 28%. Στη Γερμανία η Chipita κατέγραψε αύξηση πωλήσεων 26%, ενώ στην Τουρκία οι πωλήσεις ανήλθαν το 2015 σε 7,8 εκατ. ευρώ έναντι 2,1 εκατ. ευρώ το 2014.
Αντιθέτως, λιγότερο καλή είναι η εικόνα στη Ρωσία λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η τοπική οικονομία, αλλά και στην Ινδία ως αποτέλεσμα της ανάκλησης προϊόντων που αποφάσισε να κάνει η εταιρεία. Η κατά 13% πλέον θυγατρική της Chipita στην Αίγυπτο, η Edita, αύξησε τις πωλήσεις της κατά 27%. Στο Μεξικό, από την άλλη, έληξε στο τέλος του 2015 η διάρκεια της συμφωνίας κοινοπραξίας που είχε η Chipita και αποφασίστηκε η λύση της εταιρείας Chipiga.