Σαγκάη: Εγκαινιάστηκε στη Σαγκάη το πρώτο τμήμα του συγκροτήματος 1.000 Trees που σχεδίασε το αρχιτεκτονικό γραφείο του Thomas Heatherwick.
Με τον χαρακτηρισμό «Της Σαγκάης οι Κρεμαστοί Κήποι της Βαβυλώνας», το πολλαπλών χρήσεων συγκρότημα διακρίνεται από 1.000 κολόνες με ένα δέντρο στην κορυφή της καθεμιάς·ήταν παραγγελία της κινεζικής εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων Tian An στο βρετανικό Heatherwick Studio.
Είναι δίπλα σε ένα δημόσιο πάρκο και στην καλλιτεχνική συνοικία M50. Αποτελείται από δύο όγκους που παραπέμπουν σε βουνοκορφές και τα 300.000 τετραγωνικά μέτρα του θα περιλαμβάνουν όταν ολοκληρωθεί εστιατόρια, μουσεία, γκαλερί και ορισμένα ιστορικά κτήρια. «Θα γίνει το πιο λαμπερό “πετράδι” της 42 χιλιομέτρων ακροποταμιάς Suzhu Creek στο κέντρο της Σαγκάης» τόνισε, σε ανακοίνωση, ο Song Shengli, αναπληρωτής διευθυντής του τμήματος ενημέρωσης της συνοικίας Putuo.
Οι κολόνες, οι οποίες είναι υποστυλώματα του κτίσματος, έχουν μετατραπεί σε διακοσμητικές γιγαντιαίες «γλάστρες», κάθε μία των οποίων έχει λίγα δέντρα. «Βλέπουμε τις “γλάστρες” ως φυσική προέκταση των κολονών, σχεδόν σαν να σηκώνεται ένα βλαστάρι μέσα από τρία επίπεδα πάρκινγκ αυτοκινήτων, οκτώ επίπεδα καταστημάτων και, στη συνέχεια, και να βγαίνει πάνω στην οροφή για να ανθίσει» (https://www.instagram.com/p/CX-K3qarbmw/) είχε εξηγήσει, μιλώντας στο Dezeen πριν τρία χρόνια, η αρχιτεκτόνισσα από το Heatherwick Studio, Lisa Finlay. Μέσα σε κάθε κολόνα είναι κρυμμένο ένα ποτιστικό σύστημα και πάνω από 70 είδη δέντρων χρησιμοποιήθηκαν στο πρότζεκτ.
Οι εργασίες για τη δεύτερη φάση του πρότζεκτ -μια υψηλότερη αρχιτεκτονική δομή με κρεμαστούς κήπους- είναι ήδη σε εξέλιξη και θα είναι έτοιμη σε δύο χρόνια. Τα δύο «βουνά» θα επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω μιας κλειστής γέφυρας σύνδεσης, ενός τούνελ αλλά και στο επίπεδο του εδάφους. «Στόχος είναι μια φιλόξενη και ζωντανή δομή με αρμονική σχέση ανθρώπου και φύσης, αντί ένα μαμούθ από τσιμέντο (https://www.instagram.com/p/CX6FREFLTqu/)» υπογράμμισε ο υπεύθυνος μάρκετινγκ του πρότζεκτ Huang Jingsheng.
Βασίλης Τσεκούρας