του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου
Ως “αγνοούμενο” πλέον χαρακτηρίζουν τον Γερμανό ΥΠΟΙΚ Β.Σόιμπλε μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου του VW Group και δεν είναι λίγοι στο Βερολίνο αυτοί που υποστηρίζουν υπάρχει σύνδεση της αποκάλυψης του σκανδάλου με τα αστειάκεια και τις ειρωνίες ισχυρού άνδρα του Βερολίνου προς τον Αμερικανό ομόλογό του Τζ.Λιού, όταν στο θέμα της Ελλάδας του είχε πει ότι η Γερμανία θα αντάλλαζε ευχαρίστως την Ελλάδα με το Πουέρτο Ρίκο το οποίο αντιμετωπίζει και αυτό κρίση χρέους.
Tα αστειάκια αυτά τα πλήρωσε ακριβά η Γερμανία καθώς, το σκάνδαλο όπως και αυτό της Siemens αποκαλύφθηκε στις ΗΠΑ, και από τότε ο Β.Σόιμπλε δεν ανεβάζει ούτε tweet καθώς δεν μπορεί πλέον να πουλάει ηθικοφροσύνη σε κανέναν. Η Γερμανία είναι με τη “βούλα” πλέον ένα από τα πιο διεφθαρμένα κράτη του πλανήτη και δεν δικαιούται να κριτικάρει ούτε χώρες-μπανανίες.
Η απάτη της VW δεν είναι ιδιωτικό ζήτημα όπως αφήνεται να περιπλανάται στον αέρα. Τα οχήματά της έχουν πάρει την πιστοποίηση του γερμανικού Δημοσίου, τόσο απλά. Για να κυκλοφορήσουν πρέπει να πάρουν την έγκριση από το γερμανικό υπουργείο περιβάλλοντος και τις αρμόδιες ελεγκτικές του υπηρεσίες. Λοιπόν, την πήραν, συνεπώς το σκάνδαλο βαραίνει πρωτίστως την γερμανική κυβέρνηση.
Στο ζήτημα της Siemens κάποιος θα μπορούσε να πει, ότι δωροδοκούσαν αξιωματούχους, εδώ όμως έχουμε εξαπάτηση, χωρών,ΕΕ και του καταναλωτικού κοινού, και όταν αυτό το κάνει η αυτοανακηρυσσόμενη “αδιάφθορη” Γερμανία όπως και να’χει “ακούγεται” διπλός ο θόρυβος του “ξεβρακώματος”
Εάν ισχύει ότι ήταν μήνυμα προς τους Γερμανούς για τις ειρωνίες του Β.Σόιμπλε προς την αμερικανική πολιτική ηγεσία, τότε θα έχει ενδιαφέρον η γερμανική στάση στο ζήτημα του ελληνικού χρεόυς του οποίου η συζήτηση θα ξεκινήσει σύντομα.
Εσωτερικό έγγραφο της Volkswagen,που αποκαλύπτει η εφημερίδα Bild, αναφέρει “πολλοί συνεργάτες της εταιρείας παραδέχθηκαν ότι όχι μόνο γνώριζαν για το παράνομο λογισμικό αλλά συμμετείχαν και στην εγκατάσταση του”!
Μιλάμε για οργανωμένο σχέδιο και το παραδέχεται και ο γερμανικός Τύπος.
Το λογισμικό, που εντοπίστηκε σε εκατομμύρια αυτοκίνητα της Volkswagen, παραποιούσε τα δεδομένα των αναγραφόμενων τιμών ρύπων και της κατανάλωσης πετρελαίου ντίζελ.
Η απάντηση της εταιρέιας στο δημοσίευμα της γερμανικής (όχι ξένης) εφημερίδας ήταν «Δεν σχολιάζουμε αυτά τα δημοσιεύματα. Θα τοποθετηθούμε όταν θα έχουμε χειροπιαστές αποδείξεις».
Η γερμανική εταιρεία βρίσκεται σε ιδιαίτερα δεινή θέση και απειλείται με σωρεία αγωγών στη Γερμανία κάτι που ήδη έχει ξεκινήσει αφού ένας μέτοχος από την Βάδη-Βυρτεμβέργη κατέθεσε αγωγή αποζημίωσης σε δικαστήριο του Μπραουνσβάιγκ.
Οι αμερικανικές αρχές προστασίας του περιβάλλοντος EPA, που δημοσιοποίησαν το σκάνδαλο πριν από δυο περίπου εβδομάδες, ανακοίνωσαν ότι θα προβούν και σε νέα τεστ, και ποιος ξέρει τι άλλο θα ανακαλύψουν.
Το εάν θα “λυπηθούν” τους Γερμανούς θα εξαρτηθεί από την μετέπειτα στάση τους σε σωρεία θεμάτων που απασχολούν τις ΗΠΑ, και ένα από αυτά είναι η Ελλάδα, για γεωπολιτικούς λόγους καθώς ανησυχούν μήπως τελικά η οικονομική ένδεια και η σαφής συμπάθεια του ελληνικού λαού προς τους ομόδοξους Ρώσους, πιέσει το ελληνικό πολιτικό σύστημα για μεγάλη γεωπολιτική στροφή.
Την ερχόμενη Τρίτη, ο νέος πρόεδρος της εταιρείας Matthias Müller θα μιλήσει στους εργαζόμενους και μια ημέρα αργότερα έχει προγραμματιστεί σύσκεψη του διοικητικού συμβουλίου. Επιπλέον ο Michael Horne, επικεφαλής της Volkswagen στις ΗΠΑ καλείται να δώσει απαντήσεις στο αμερικανικό Κογκρέσο, κανονική ανάκριση δηλαδή