Παρά το γεγονός ότι έχει επιτευχθεί πρόοδος στις εργασίες εκβάθυνσης στο σημείο που προσάραξε το γιγαντιαίο πλοίο στη διώρυγα του Σουέζ στην Αίγυπτο, τελικά οι αρχές δεν κατάφεραν να μετακινήσουν το σκάφος.
Έτσι, το μεγαλύτερο ναυτικό μποτιλιάρισμα στην Ιστορία αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον για δύο ακόμη ημέρες. Ήδη, η εξειδικευμένη ολλανδική εταιρεία Smit Salvage – που είχε αναλάβει την ανέλκυση του υποβρυχίου «Κουρσκ» – την οποία οι αιγυπτιακές Αρχές προσέλαβαν για να συνδράμει τις προσπάθειες αποκόλλησης του πλοίου, επιβεβαίωσε ότι ως τις 28 Μαρτίου θα έχουν φτάσει στο σημείο ακόμα δύο μεγάλα ρυμουλκά για να συμμετάσχουν στην επιχείρηση.
Πριν από την αποτυχημένη προσπάθεια αποκόλλησης, οι αιγυπτιακές αρχές που είναι αρμόδιες για το κανάλι, ανέφεραν ότι είχε επιτευχθεί το 87% του στόχου τους, προκειμένου να πλεύσει και πάλι το σκάφος.
Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα της αιγυπτιακής «Al Αhram», ο επικεφαλής της αιγυπτιακής Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) Οσάμα Ράμπι, είχε δηλώσει το μεσημέρι της Παρασκευής ότι οι εργασίες βυθοκόρησης γύρω από το γιγαντιαίο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων που έχει ακινητοποιηθεί μπλοκάροντας το πέρασμα της θαλάσσιας οδού, είχαν φθάσει «στο 87% του στόχου».
Από χθες το απόγευμα μέχρι σήμερα, έχουν απομακρυνθεί περίπου 17 χιλιάδες κυβικά μέτρα άμμου από το τόξο του σκάφους, τόνισε.
Το ατύχημα συνέβη λόγω των ισχυρών ανέμων, παρά το γεγονός ότι τα πλοία αυτού του μεγέθους ρυμουλκούνται από σκάφη-πιλότους στον διάπλου της διώρυγας. Δεκάδες πλοία περιμένουν να περάσουν και από τα δύο άκρα της Διώρυγας και η οικονομική ζημιά εκτιμάται στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια την ημέρα.