Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι η έκφραση δυσαρέσκειας των αμερικανών προς τον Έλληνα ΥΕΘΑ Πάνο Καμμένο όπως αυτή εκφράστηκε με την ακύρωση της συνάντησης στο Πεντάγωνο με τον αμερικανό ομόλογό του,δεν είχε να κάνει τόσο πολύ με τα “ανοίγματα” προς τη Ρωσία. Άλλη είναι η αμερικανική εμμονή .
Κι έχει να κάνει με την Κίνα! Η οποία έχει κάνει ήδη πολλές κινήσεις για να “πατήσει” πόδι και στην Ευρώπη. Το λιμάνι του Πειραιά είναι το πιο ενδεικτικό παράδειγμα. Και όπως πρόσφατα είχε γράψει το Onalert.gr οι κινέζοι αναζητούν “ευρωπαϊκή βιτρίνα” για τα όπλα που παράγουν. Η Ελλάδα ,είναι γι΄αυτούς ιδανική περίπτωση!
Η Κίνα προσπαθεί να στήσει μια παγκόσμια αυτοκρατορία. Στηριζόμενη κυρίως στην οικονομία της με τους τερατώδεις ρυθμούς ανάπτυξης . Η εξάπλωσή της σ΄ όλο το πλανήτη είναι σχεδόν …τρομακτική! Η φωτογραφία είνα από εκτενέστατη ανάλυση του Defenseone και φαίνεται ξεκάθαρα τι σημαίνει ο Πειραιάς για τους Κινέζους! Κόμβος πραγματικός για διασπορά όλων των προϊόντων τους στη Γηραιά ήπειρο κι όχι μόνο σ΄ αυτή.
Η ανάλυση αναφέρει μία προς μία τις κινήσεις που έχει κάνει η Κίνα για να εδραιωθεί παγκοσμίως σε οικονομικό και εμπορικό επίπεδο. Συγκρίνουν την προσπάθειά της με το “χτίσιμο” αυτοκρατοριών άλλων εποχών ,όπως τότε που η Βρετανία κυβερνούσε τον κόσμο.
“Τώρα είναι η σειρά των Κινέζων”,γράφει ο συντάκτης της ανάλυσης κάνοντας λόγο για την κινεζική “εισβολή” στην Αφρική,στη Λατινική Αμερική,στη Ρωσία και φυσικά στην Ευρώπη. Κάνει λόγο για “κινεζικό παροξυσμό”. Αναφέρει συγκεκριμένα παραδείγματα κι ενέργειες της κινεζική διείσδυσης όπως το γεγονός ότι τον Σεπτέμβριο του 2013, οΚινέζος ηγέτης Xi Jinping βρέθηκε στην πρωτεύουσα του Καζακστάν, Αστάνα “για να αγοράσει έναντι 5.000.000.000 δολαρίων μετοχές της Κασαγκάν, που διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα κοιτάσματα πετρελαίου στον κόσμο. Σε αυτό το ταξίδι, ο ίδιος παρουσίασε ένα σχέδιο που ονομάστηκε “Μία ζώνη, ένας δρόμος”. Αναφερόταν σε μια σειρά από σιδηροδρομικά δίκτυα υψηλής ταχύτητας. Ένα απ΄ αυτά θα ξεκινά από το Ένα άλλο χερσαίο δίκτυο δρόμων, σιδηροδρομικών και ενεργειακών αγωγών θα Xi’an στην κεντρική Κίνα και θα φθάνει ως το Βέλγιο”!
Το Πεκίνο έχει ήδη ξεκινήσει την κατασκευή μια τέτοιας γραμμής 8.011 μιλίων από την κινεζική πόλη Yiwu ως τη Μαδρίτη στην Ισπανία! Και δεν είναι η μοναδική που έχει αρχίσει να κατασκευάζεται.
Στις 26 Μαΐου παρουσίασε την στρατηγική της για την αναβάθμιση του ναυτικού της σε ένα στόλο που θα μπορεί πλέον να βρίσκεται σ΄ όλες τις θάλασες του πλανήτη.
Το Πεκίνο έχει υποσχεθεί 250 δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις στην Νότια Αμερική για τα επόμενα 10 χρόνια. … Αλλά και σε ολόκληρη την Αφρική
Τον Ιανουάριο, η Κίνα συμφώνησε με την Αφρικανική Ένωση να βοηθήσει στην οικοδόμηση των σιδηροδρόμων , στους δρόμους, τα αεροδρόμια μέσω των οποίων θα συνδέσει 54 χώρες της Αφρικής.
Ο Πειραιάς και η σημασία του
Το γεγονός ότι η Κινέζοι “πάτησαν” στον Πειραιά είναι εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη για τους ίδιους. Όπως αναφέρει η ανάλυση του Defenseone “το Πεκίνο εισέρχεται στην Ευρώπη μέσω των
$ 260 000 000 που Κινέζοι δίνουν για την αναβάθμιση του ελληνικού λιμανιού του Πειραιά. Από εκεί, μέσω σιδηροδρόμων συνδέονται με τα τα Βαλκάνια και χρηματοδοτώντας μια γραμμή 250 μιλίων θα φθάνει στην καρδιά της Ευρώπης”.
Πολύ συνοπτικά αυτή είναι η εικόνα της οικονομικής-εμπορικής επέκτασης της Κίνας . Όμως όπως προαναφέραμε οι κινέζοι δείχνουν να θέλουν διακαώς να αρχίσουν την προώθηση σημαντικών “προϊόντων” της αμυντικής τους βιομηχανίας στη Δύση. Έφθασαν πολύ κοντά στο να βάλουν στη “νατοϊκή βιτρίνα” τα αντιαεροπορικά-αντιπυραυλικά τους συστήματα! Στην Τουρκία η πρότασή τους κρίθηκε ως η πιο συμφέρουσα! Οι ΗΠΑ ,το NATO και η Δύση γενικότερα “ανατρίχιασαν” και μόνο στη σκέψη ότι ο Ερντογάν θα έπαιρνε κινεζικά αντιπυραυλικά. Ακόμη ο Ερντογάν το αφήνει ανοιχτό αλλά όλοι γνωρίζουν -κυρίως οι Κινέζοι- ότι είναι εξαιρετικά απίθανο η συμφωνία να κλείσει.
Οι Κινέζοι καταλαβαίνουν ότι πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί σ΄ αυτές τις κινήσεις. Και να ξεκινήσουν από τα πιο απλά. Κάπως έτσι βρέθηκαν στην Ελλάδα οι εκπρόσωποι της κρατικής τους αμυντικής βιομηχανίας επιχειρώντας να μας πουλήσουν πυρομαχικά για τα άρματα μάχης Leoprad! Η Αθήνα έδειξε πρόθυμη να συζητήσει και αυτό όπως λένε οι πληροφορίες εξόργισε την Ουάσινγκτον και προκάλεσε τις αρνητικές επιπτώσεις στο ταξίδι Καμμένου.
Οι Κινέζοι δεν πρόκειται να εγκαταλείψουν την προσπάθεια και ήδη έχουν προσλάβει “αντιπρόσωπο” στην Αθήνα ο οποίο μέχρι τώρα ήταν “ενταγμένος” στο “γαλλικό λόμπυ” συμφερόντων! Εδώ υπάρχει ένα ακόμη σημείο που όμως δεν μπορεί να θεωρηθεί ως επιβεβαιωμένο. Οι Ευρωπαίοι και ειδικά οι Γερμανοί και οι Γάλλοι φέρονται να βλέπουν θετικά την συνεργασία με την Κίνα και την είσοδό της στην ΕΕ. Και αυτό έχει εξοργίσει τις ΗΠΑ, λέει το σενάριο που προσπαθεί να δώσει και μια άλλη διάσταση για τις αμερικανικές παρεμβάσεις εντός Ευρώπης.