ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1: Πριν από δέκα χρόνια, 16 Ιανουαρίου του 2007, η McLaren πραγματοποιούσε ίσως την πιο ακριβή, πιο extravaganza παρουσίαση που έχει γίνει ποτέ από ομάδα της Formula 1. Το δίδυμο της ήταν αμφιλεγόμενο: Από τη μία ο παγκόσμιος πρωταθλητής Fernando Alonso που όλο το σόου στήθηκε «σπίτι» του, στη Βαλένθια. Από την άλλη ένας άγουρος νομίζαμε νεαρός, που άκουγε στο όνομα Lewis Hamilton. Ουδείς μπορούσε να φανταστεί πως δέκα χρόνια μετά θα είχε πετύχει τόσα πολλά…
Βέβαια η αλήθεια είναι πως και μόνο η παρουσία του εκεί, αποτελούσε μία σημαντική αλλαγή για τα σκουριασμένα μυαλά. Ήταν ο πρώτος έγχρωμος οδηγός στην ιστορία της αποστειρωμένης Formula 1. Και παράλληλα η ιστορία του, μέχρι να φτάσει σε σημείο να τεθεί σε άμεση αντιπαράθεση με έναν εκ των σπουδαιότερων οδηγών του σπορ, ήταν επίσης αξιοσημείωτη. Ας τη θυμηθούμε βήμα-βήμα.
Το πλήρες όνομα του είναι Lewis Carl Davidson Hamilton και σύμφωνα με τον αστικό μύθο, ο μπαμπάς του, Anthony, τον βάφτισε έτσι προς τιμή του Αμερικανού σπρίντερ Carl Lewis. Που να φανταζόταν πριν από τρεις και βάλε δεκατίες πως ο γιος του θα μπορούσε να κάνει ακόμα πιο γρήγορα τα 0-100!
Το ξεκίνημα του πίσω από το τιμόνι δεν αφορούσε στα καρτ αλλά στους αγώνες τηλεκατευθυνόμενων, όπου είχε αποδειχθεί εξαιρετικά ταλαντούχος. Όταν όμως στα 6 του πήρε το πρώτο του καρτ, η ιστορία σαν παραμύθι μπήκε σε ράγες. Ο πιτσιρικάς από το άγνωστο Στίβενεϊτζ, γόνος χωρισμένων γονιών, ξεκινούσε μία μαχητική πορεία προς τα αστέρια.
Άρχισε να κερδίζει αγώνες και πρωταθλήματα με αποτέλεσμα να βραβευτεί σε ηλικία 10 ετών, στα φημισμένα βραβεία του Autosport. Εεκεί αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια του. Οπλισμένος με άφθονο παιδικό θράσος, πήγε στο αφεντικό της McLaren, τον πανίσχυρο τότε Ron Dennis και του είπε: “Είμαι ο Lewis Hamilton και μία μέρα θα οδηγώ τα μονοθέσια σου“. Το αφεντικό των ασημί βελών του έδωσε το τηλέφωνο του και του είπε να τον καλέσει 9 χρόνια μετά.
Τελικά, η συνεργασία τους άρχισε μετά από τρία και αποτέλεσε σωσίβιο καθώς μέχρι τότε ο μπαμπάς Hamilton αναγκαζόταν να κάνει ακόμα και 3 δουλειές για να μπορεί να συντηρεί την καριέρα του Lewis. Ο Ron Dennis ξεκίνησε να τον στηρίζει, βήμα-βήμα, από κατηγορία σε κατηγορία. Από τη Formula Renault, στην Ευρωπαϊκή Formula 3 και τέλος στο GP2 Series.
Έχοντας αποφοιτήσει με άριστα από κάθε αγωνιστικό «σχολείο», είχε έρθει η ώρα να τρέξει με τα μεγάλα παιδιά. Δώδεκα χρόνια μετά από εκείνη την πρώτη γνωριμία με τον Dennis, ήταν πλέον επίσημος οδηγός της σπουδαίας McLaren. Και δεν άφησε τη σπάνια ευκαιρία να πάει χαμένη.
Το ξεκίνημά του ήταν εντυπωσιακό, ήταν στο βάθρο στο ντεμπούτο του, νικητής μόλις στο έκτο του Grand Prix, άρχισε να σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, στους πρώτους του εννέα αγώνες της σεζόν βρισκόταν σταθερά στο βάθρο ενώ η 4η νίκη του, στην Ιαπωνία, ουσιαστικά τον έφερνε αγκαλιά με τον τίτλο αφού είχε προβάδισμα 17 βαθμών από τον Kimi Raikkonen με μόλις δύο αγώνες να απομένουν.
[irp posts=”156997″ name=”Ολυμπιακός: Εντονη αντίδραση του κόσμου μετά την ήττα στη Λεωφόρο”]
Κι αν στο τέλος λύγισε στην πίεση, κι αν έχασε τον τίτλο στο νήμα, αν… μάθουμε ποτέ κι αν υπήρξε παρασκήνιο πίσω από όσα έγιναν τότε σε Κίνα και Βραζιλία, αρκέστηκε τελικά στην παγκόσμια αναγνώριση. Η Formula 1 είχε βρει ένα νέο μεγάλο αστέρι, τόσο μεγάλο που κατάφερε να εκτοπίσει τελικά από τη McLaren τον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Alonso.
Άμεσα ανέλαβε πλέον ηγετικό ρόλο και την επόμενη χρονιά πήρε αυτό που στερήθηκε στο ντεμπούτο του: τον τίτλο. Εκείνη την εποχή ήταν μαχητικός αλλά επιρρεπής σε λάθη, πιο επιθετικός απ’ ό,τι έπρεπε. Όμως όσο περνούσαν τα χρόνια, γινόταν καλύτερος, πιο ολοκληρωμένος οδηγός. Η πτώση της McLaren έπαιξε το ρόλο της σε αυτό.
Μαθαίνεις περισσότερα λένε από τις ήττες, απ’ ό,τι από τις νίκες. Και προικισμένος με αυτή τη γνώση, στο τέλος του 2012 έκανε μία κίνηση που αμφισβητήθηκε έντονα. Άφησε την άκρως ανταγωνιστική αν και τέσσερα χρόνια άτιτλη McLaren, για να πάει στη Mercedes αντί του σπουδαίου Michael Schumacher που αποχωρούσε ξανά. Η γερμανική ομάδα ήταν ένα, δύο, ίσως και τρία σκαλιά πιο κάτω μέχρι τότε. Όμως ο Hamilton είδε μπροστά.
Κι όταν ήρθε η υβριδική εποχή της Formula 1, η Mercedes σάρωσε. Η κυριαρχία των Γερμανών του επέτρεψε να κατακτήσει άλλους τρεις παγκόσμιους τίτλους και να φτάσει τους τέσσερις. «Προσπερνώντας» στην πορεία σπουδαία επιτεύγματα όπως το ρεκόρ των pole position του Schumi. Αγωνιστικά είναι στην κορυφή είναι στην καλύτερη φάση της καριέρας του. Και έχει ακόμα δρόμο μπροστά του…
Εξωαγωνιστικά ίσως το επίτευγμά του να είναι εξίσου μεγάλο. Γιατί πάει σταθερά κόντρα στις νόρμες, κόντρα στους κανόνες δημοσίων σχέσεων. Ντύνεται όπως θέλει, χειρίζεται μόνος του τα social media, έχει προσωπικό jet, εντυπωσιακή συλλογή αυτοκινήτων και περιουσία που εκτιμάται κοντά στα 95 εκατομμύρια ευρώ. Βρίσκεται σε άμεση επαφή με τους θαυμαστές του και εκτός πίστας διαθέτει ένα αξιοπρόσεκτο lifestyle.
Από τις σχέσεις με παγκοσμίου φήμης καλλονές όπως η Nicole Scherzinger με την οποία είχε μία μακροχρόνια και επεισοδιακή σχέση, μέχρι τις βόλτες με τη Rihanna και τις διακοπές στη Μύκονο με το μοντέλο Winnie Harlow.
Από τις φιλίες με σταρ κάθε είδους από τον ράπερ Kaney West μέχρι τον Usain Bolt. Δεν είναι απλά ένας αστέρας της Formula 1, είναι ένας σταρ της showbiz πια. Είναι ο πρώτος celebrity οδηγός της F1, γράφει το newsauto.gr.