Μια σοβαρή ανησυχητική δήλωση έκανε ένας Ινδός πιλότος στο Bloomberg, σχετικά με τις ώρες πτήσης που χρειάζεται να έχει ένας υποψήφιος πιλότος για να πάρει την άδεια να κυβερνά ένα αεροσκάφος. Ο 25χρονος Anupam Verma δήλωσε, ότι δεν χρειάστηκε παρά μόνο 35 λεπτά εκπαίδευσης στον αέρα και αμέσως μετά πήρε το δίπλωμα πιλότου και άρχισε να πετάει ως συγκυβερνήτης σε αεροσκάφος ινδικής αεροπορικής εταιρείας.
Σύμφωνα με το Bloomberg, εδώ και μια δεκαετία η μεγάλη ζήτηση στην Ινδία για χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες έχει αυξήσει και την ζήτηση για πιλότους και έτσι, πολλοί προσκομίζουν ακόμα και πλαστά έγγραφα, προκειμένου να πάρουν την άδεια πιλότου.
Ο Verma είναι ένας από αυτούς και, όπως υποστηρίζει, έλαβε οικονομική βοήθεια 2.800.000 ρουπίες (38.500 ευρώ) από την τοπική κυβέρνηση για να εκπαιδευθεί ως πιλότος. Στην πραγματικότητα εκπαιδεύτηκε ως συγκυβερνήτης σε αεροσκάφος μόνο για 35 λεπτά, ενώ θα έπρεπε να έχει τουλάχιστον 360 ώρες πτήσης για να μπορέσει να λάβει την σχετική άδεια. Ο νεαρός πιλότος προσκόμισε πλαστά έγγραφα, πήρε την άδεια πιλότου και αμέσως μετά πέταξε ως συγκυβερνήτης!
Συνήθως, οι αεροπορικές εταιρείες διεθνώς απαιτούν 1.000 ώρες πτήσης για να πάρει κάποιος την άδεια πιλότου. Ο 25χρονος, που δεν έχει γίνει γνωστό για ποιο λόγο έκανε τις φοβερές αποκαλύψεις, υποστήριξε ότι φοβάται, επειδή δεν γνωρίζει πώς να αντιμετωπίσει μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης και τι θα γίνει, αν πέσει με το αεροπλάνο πάνω σε ένα χωριό…
Ο Mohan Ranganathan, πρώην πιλότος, δήλωσε ότι στην χώρα του η παραποίηση των ημερολογίων πτήσης είναι αχαλίνωτη, τόσο στις αεροπορικές εταιρείες, όσο και στις αερολέσχες, ενώ το θέμα της ασφάλειας των αερομεταφορών έχει μετατοπιστεί τα τελευταία χρόνια από τα τεχνικά προβλήματα των αεροσκαφών στην αξιοπιστία των πιλότων.
Στο σχετικό δημοσίευμα του Bloomberg αναφέρεται ότι το 2011 η αστυνομία στην Ινδία διεξήγαγε έρευνα για τουλάχιστον δεκαοκτώ άτομα, που είχαν προσκομίσει πλαστά έγγραφα, προκειμένου να λάβουν την πιστοποίηση πιλότου! Η ραγδαία αύξηση των χαμηλού κόστους αεροπορικών εταιρειών στην Ινδία έχει προκαλέσει μεγάλη ζήτηση για πιλότους με αποτέλεσμα πολλές αεροπορικές εταιρείες να κάνουν τα «στραβά μάτια» και να επιτρέπουν σε πιλότους με αμφίβολη εκπαίδευση να πετούν τα αεροσκάφη τους, υποστηρίζει το σχετικό δημοσίευμα.