ΠΑΣΟΚ: Με σαφείς αναφορές σε «νέο κοινωνικό συμβόλαιο» και με προτεραιότητα στα ζητήματα που αγγίζουν άμεσα τον πολίτη, το ΠΑΣΟΚ ενεργοποιεί μια ευρεία προγραμματική καμπάνια, ξεκινώντας από την Αττική και τα μεγάλα προβλήματα μετακίνησης, σε μια στιγμή όπου το κόμμα επιχειρεί να ανακτήσει δυναμική ενόψει της επόμενης εκλογικής αναμέτρησης.
Ρεπορτάζ: Γιώργος Θεοχάρης
Από την πρώτη κιόλας παρέμβασή του, ο Νίκος Ανδρουλάκης έστειλε μήνυμα ότι το κόμμα στοχεύει στο χειροπιαστό, στο μετρήσιμο, στο καθημερινό, παρουσιάζοντας μια σειρά παρεμβάσεων που «κουμπώνουν» με πολιτικές όπως του Υπουργείο Μεταφορών και των φορέων συγκοινωνίας της πρωτεύουσας.
Η χθεσινή εκδήλωση στο Caravel για το κυκλοφοριακό και τις δημόσιες μεταφορές στην Αττική ήταν, όπως επισημαίνουν στελέχη, «το εναρκτήριο λάκτισμα» της νέας στρατηγικής του ΠΑΣΟΚ. Με πάνελ ειδικών, τεχνοκρατών και συγκοινωνιολόγων, και με παρόντες αυτοδιοικητικούς και βουλευτές, η Χαριλάου Τρικούπη θέλησε να δείξει όχι μόνο ετοιμότητα, αλλά και ικανότητα διακυβέρνησης.
Η «στροφή στην καθημερινότητα» και το εκλογικό δίλημμα
Ο Νίκος Ανδρουλάκης, μιλώντας σε ένα κατάμεστο ακροατήριο, επέλεξε να τοποθετήσει το ΠΑΣΟΚ στο κέντρο μιας ευρύτερης πολιτικής συζήτησης, θέτοντας με έντονο τρόπο το δίλημμα της κάλπης: «Το πραγματικό δίλημμα δεν είναι ‘Μητσοτάκης ή χάος’», τόνισε. «Είναι απλή επιβίωση ή ζωή με προοπτική και ελπίδα». Η δήλωση δεν ήταν τυχαία. Στόχος ήταν να συνδεθεί η κριτική στην κυβέρνηση με συγκεκριμένες, εφαρμόσιμες λύσεις για το σήμερα.
Σε αυτό το πλαίσιο, το κόμμα επιχειρεί να μιλήσει στη γλώσσα των πολιτών που βιώνουν την ακρίβεια, το στεγαστικό αδιέξοδο, αλλά και τη δυσλειτουργία των αστικών μετακινήσεων. Η αναφορά στα νοικοκυριά που «μετρούν το καλάθι» στο σούπερ μάρκετ, στους φοιτητές που δεν βρίσκουν σπίτι, στους αγρότες που βλέπουν το κόστος παραγωγής να εκτοξεύεται, ήταν μελετημένη: στόχευσε στον σκληρό πυρήνα της μεσαίας τάξης, η οποία αποτελεί το μεγάλο διακύβευμα των επόμενων εκλογών.
Αττική: Η «μάχη των μετακινήσεων»
Αν και η εκδήλωση συνέπεσε με τη νέα κορύφωση της κυκλοφοριακής πίεσης στο λεκανοπέδιο, η επιλογή του χρόνου ήταν πολιτικά προσεκτική. Με την κατάσταση στον Κηφισό να μοιάζει χειρότερη από ποτέ, το ΠΑΣΟΚ έδειξε ότι θέλει να αντιπαραθέσει ένα οραματικό αλλά και πρακτικό σχέδιο: από παρεμβάσεις χαμηλού κόστους έως τεχνολογικές λύσεις και νέα μοντέλα διαχείρισης.
Η Χαριλάου Τρικούπη αναγνωρίζει ότι στην Αττική το κόμμα παραμένει χαμηλά δημοσκοπικά. Γι’ αυτό και η «στροφή στην καθημερινότητα» δεν είναι επικοινωνιακή – είναι στρατηγική εκλογικής επιβίωσης. Το πρόγραμμα που παρουσιάστηκε υιοθετεί λογικές όπως του ΟΑΣΑ και της ανάγκης για αναδιάρθρωση δρομολογίων και έλεγχο κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο.
Ποιοι έδωσαν το παρών – Το μήνυμα ενότητας
Παρόντες στην εκδήλωση ήταν ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας, βουλευτές της παράταξης και αυτοδιοικητικοί. Η κοινή παρουσία Δούκα και Μανώλη Χριστοδουλάκη – μετά τον θόρυβο των τελευταίων μηνών – δεν πέρασε απαρατήρητη. Το ΠΑΣΟΚ θέλησε να στείλει μήνυμα ενότητας και πολιτικής σοβαρότητας, με τον Δήμαρχο να αναλύει τα δεδομένα για τη λειτουργία της πόλης και τον Χριστοδουλάκη να εστιάζει στις προκλήσεις της Ανατολικής Αττικής.
Η εκδήλωση οργανώθηκε με τη συμμετοχή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Μηχανικών του ΤΕΕ, ενώ παρευρέθη τοπική αυτοδιοίκηση, συγκοινωνιολόγοι και πολλοί τεχνοκράτες.
Οι άξονες του προγράμματος Ανδρουλάκη για την Αττική
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ παρουσίασε μια δέσμη μέτρων που, όπως είπε, «δεν απαιτούν υπέρογκους πόρους, αλλά πολιτική βούληση». Μεταξύ αυτών:
• Παρεμβάσεις χαμηλού κόστους στον Κηφισό, με διαχείριση των σημείων που προκαλούν bottlenecks.
• Έξυπνος μηχανισμός ταχείας απομάκρυνσης ακινητοποιημένων οχημάτων, με σταθμούς επέμβασης ανά 4 χλμ.
• Αναβάθμιση ανισόπεδων κόμβων Μεταμόρφωσης, Αχαρνών και Π. Ράλλη.
• Εφαρμογή ενιαίου μητροπολιτικού σχεδιασμού στάθμευσης και κυκλοφορίας σε όλη την Αττική.
• Συντονισμός όλων των φωτεινών σηματοδοτών από ενιαίο κέντρο διαχείρισης.
• Υποχρεωτικές κυκλοφοριακές μελέτες για κάθε νέο εμπορικό ή οικιστικό κέντρο.
• Διαφοροποιημένα ωράρια προσέλευσης δημοσίων υπαλλήλων.
• Επέκταση τηλεργασίας σε ζώνες υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου.
• Μεταφορά υπουργείων και οργανισμών εκτός κέντρου.
• Νέοι περιφερειακοί χώροι στάθμευσης για μείωση πιέσεων στην πόλη.
Ο ρόλος της Περιφέρειας Αττικής
Σημαντικό κομμάτι του σχεδίου αφορά τη συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, την οποία το ΠΑΣΟΚ θεωρεί κρίσιμη για το μοντέλο «ενιαίας αρχής κυκλοφορίας». Στόχος είναι να αποφευχθεί η αποσπασματική αντιμετώπιση της κυκλοφορίας και να δημιουργηθεί μια νέα βάση συντονισμού ανάμεσα σε δήμους, συγκοινωνιακούς φορείς και τεχνικές υπηρεσίες.
Το πολιτικό διακύβευμα
Η Χαριλάου Τρικούπη επιμένει ότι η «μεγάλη μάχη» για το κόμμα δεν είναι οι εντυπώσεις, αλλά η αξιοπιστία. Στελέχη παραδέχονται ότι μόνο μέσα από συγκεκριμένες και κοστολογημένες λύσεις θα μπορέσει το ΠΑΣΟΚ να ανακτήσει έδαφος στην Αττική, όπου δίνει την καθοριστική μάχη της επόμενης εκλογικής αναμέτρησης.
Το νέο σχέδιο, όπως λένε, «δεν είναι μόνο πρόγραμμα – είναι μήνυμα». Μήνυμα ότι το κόμμα επιχειρεί να ξανασυνδεθεί με τα στρώματα που έχασε τα προηγούμενα χρόνια και να μιλήσει για τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας.






