Με πληθυσμό 97 εκατ. ανθρώπων, η Αιθιοπία έχει μόλις 84.000 εγγεγραμμένα αυτοκίνητα, τα περισσότερα εκ των οποίων εισαγόμενα. Έτσι, το ποσοστό ανάπτυξης για εταιρείες που θα κατασκευάζουν αυτοκίνητα εντός της Αιθιοπίας είναι τρομακτικά μεγάλο.
Η κινεζική Lifan Group άνοιξε εργοστάσιο στην Αντίς Αμπέμπα, με δυνατότητα κατασκευής 20 αυτοκινήτων την ημέρα, ενώ τα μέρη των αυτοκινήτων εισάγονται από την Κίνα. Το 97% των εργατών που δουλεύουν στο εργοστάσιο της εταιρείας είναι ντόπιοι.
Η γραμμή παραγωγής στην Αιθιοπία επιτρέπει στην Lifan να αποφεύγει πληρωμές φόρων ύψους 35% για να εισάγει τα αυτοκίνητά της στην αφρικανική χώρα, ενώ και η τελική τιμή είναι ελκυστικότερη για τους καταναλωτές στα 15.000 δολάρια το κάθε αυτοκίνητο.
Συνήθως οι Αιθίοπες αγοράζουν μεταχειρισμένα Nissan και Toyota γιατί καινούργια τους είναι ιδιαίτερα ακριβά.
Τα καινούργια αυτοκίνητα θα λύσουν το μεταφορικό πρόβλημα της Αιθιοπίας, σημειώνει ο Constantinos Berhuetesfa, καθηγητής δημόσιας πολιτικής στο πανεπιστήμιο της Αντίς Αμπέμπα.
Και η κινεζική Geely έχει δημιουργήσει εργοστάσιο την Αιθιοπία με τους Αιθίοπες να βλέπουν σιγά σιγά τους άδειους από αυτοκίνητα δρόμους τους να γεμίζουν.
«Είμαστε πεπεισμένοι για την ανάπτυξή μας σε αυτή την χώρα» αναφέρει ο Ma Qun, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της Lifan Motors στην Αιθιοπία.
«Αν μπορούμε πραγματικά να κάνουμε αυτή την αγορά επιτυχημένη ίσως να καταφέρουμε να πείσουμε κάποιους προμηθευτές από την έδρα μας (Κίνα) να έρθουν στην Αιθιοπία για να παράγουν κάποια μέρη (του αυτοκινήτου) εδώ», αναφέρει.