Σε μια χώρα που περνά από τον καπιταλισμό στον κρατισμό μέσα σε δευτερόλεπτα, η εξαγορά μιας ιδιωτικής εταιρείας από τον κρατικό αερομεταφορέα για ένα μόλις ρούβλι δεν προκαλεί καμία έκπληξη.
Ιδίως για όσους γνωρίζουν ότι η πρώτη ιδιωτική αεροπορική εταιρεία της Ρωσίας, η Transaero, είχε συσσωρεύσει τα τελευταία χρόνια χρέη που έφθαναν τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια, αντιμετωπίζοντας σημαντικά προβλήματα από τις τιμές του πετρελαίου και την μείωση της επιβατικής κίνησης.
Η κρατική Aeroflot αγόρασε το 75% των μετοχών της εταιρείας, με το συμβολικό αντίτιμο του ενός ρουβλιού, σκοπεύοντας να την κρατήσει ζωντανή, αναδιαρθρώνοντας το χρέος της και προφανώς περικόπτοντας μεγάλο μέρος της λειτουργίας της.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης της Ρωσίας, δήλωσε ότι η εξαγορά δεν θα οδηγήσει σε μονοπώλιο της Aeroflot στην αγορά της Ρωσίας, καθώς υπάρχουν και άλλες ιδιωτικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην χώρα. Όμως η αλήθεια είναι ότι η Aeroflot (η οποία ανήκει κατά 51% στο κράτος) θα έχει μετά και αυτή την εξαγορά το 60% της κίνησης στην αεροπορική αγορά της Ρωσίας.
Για την ιστορία, η Transaero είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ρωσίας, με πολύ καλή φήμη σε ότι αφορά την ασφάλεια (ήταν 17η από τις 20 ασφαλέστερες στον κόσμο για το 2015). Και είναι η πρώτη που λειτούργησε στη Ρωσία μετά την πτώση του Υπαρκτού, το 1990.
Περνώντας πλέον στην δικαιοδοσία του… ανύπαρκτου, σε μια χώρα που τα οικονομικά προβλήματα μπλέκουν τον άκρατο καπιταλισμό με τον ακραίο κρατισμό μέσα σε ελάχιστες γραμμές.