ΤΟΥΡΚΙΑ: Η Τουρκία “καίγεται” να κλείσει την “μαύρη τρύπα” που έχει στην αεράμυνά της με S-400 ή δυτικού τύπου αντιαεροπορικά-αντιπυραυλικά συστήματα, εν μέρει και λόγω της απόλυσης 300 πιλότων που πετούσαν με F-16!
Αυτή την άποψη υποστηρίζει σε άρθρο του για το National Interest, ο Michael Peck.
Σύμφωνα με όσα γράφει “οι πιλότοι των μαχητικών αεροσκαφών κοστίζουν πολλά. Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ εκτιμά ότι η εκπαίδευση ενός νέου πιλότου για να πετάξει αεροπλάνο όπως το F-35 κοστίζει 11 εκατομμύρια δολάρια. Και αυτό το ποσό δεν αντικατοπτρίζει την ανεκτίμητη εμπειρία ενός βετεράνου πιλότου που πετά εδώ και χρόνια. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ είναι πρόθυμη να προσφέρει μισθούς μισού εκατομμυρίου δολαρίων για να διατηρήσει πεπειραμένους πιλότους μαχητικών στην υπηρεσία “, γράφει ο Peck.
“Με τον πόλεμο να μαίνεται στη Συρία και τις τουρκικές δυνάμεις να έχουν “αρπάξει” τμήματα της βόρειας Συρίας,το να αποδεκατίζεις την αεροπορία σου δεν είναι λογική επιλογή”, προσθέτει, σύμφωνα με το militaire.gr.
Στο άρθρο του ο Peck, επικαλείται τον αναλυτή Verda Özer ο οποίος υποστηρίζει ότι το ενδιαφέρον της Τουρκίας για συστήματα αεράμυνας. γίνεται πιο έντονο λόγω των μαζικών απολύσεων στην αεροπορία: “Μετά τις 15 Ιουλίου, με τις εκκαθαρίσεις στις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις, υπήρξε μείωση του αριθμού των πιλότων F-16 κι αυτό ενέτεινε την ανάγκη για ανάπτυξη αντιαεροπορικής άμυνας. Γι ‘αυτό και η αγορά των S-400″ είπε επισημαίνοντας «ότι το ρωσικό σύστημα S-400 δεν μπορεί να ενσωματωθεί στις υποδομές του ΝΑΤΟ”. Γι΄ αυτό η Τουρκία έχει υπογράψει σύμβαση με τον γαλλο-ιταλικό όμιλο Eurosam για την ανάπτυξη ενός αντιπυραυλικού συστήματος μεγάλης εμβέλειας” , δήλωσε ο Özer.