Ορισμένοι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας της Βουλγαρίας αρνήθηκαν να πετάξουν με τα μαχητικά MiG-29 που διαθέτει η χώρα. Η Βουλγαρία βασίζει την πολεμική της αεροπορία με την οποία προσπαθεί να ανταποκριθεί στις ΝΑΤΟικές της υποχρεώσεις με μαχητικά που κατασκευάστηκαν επί Σοβιετικής εποχής.
Σύμφωνα με την Deutsche Welle ο αναπληρωτής υπουργός άμυνας της Βουλγαρίας επιβεβαίωσε το γεγονός πως ορισμένοι πιλότοι δεν θα συμμετάσχουν σε μια προγραμματισμένη εκπαίδευση αυτή την εβδομάδα.
«Κάποιοι από τους πιλότους της αεροπορικής βάσης στο Γκραφ Ιγνατίεβο, δεν θα πραγματοποιήσουν εκπαιδευτικές πτήσεις λόγω ανασφάλειας» δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός. Αν και οι πιλότοι έθεσαν θέματα ασφάλειας σχετικά με τα γηραιά MiG-29 ο υπουργός Ατανάς Ζαπριανόφ επέμεινε πως τα μαχητικά είναι ασφαλή και χρησιμοποιούνται για τις περιπολίες που θέλει το ΝΑΤΟ. Σύμφωνα με τον υπουργό οι πιλότοι επικαλέστηκαν ελλιπή προετοιμασία καθώς δεν έχουν επαρκείς ώρες πτήσης.
Μόνο 7 από τα 16 μαχητικά αυτού του τύπου που διαθέτει η Βουλγαρία είναι σε πτητική κατάσταση και για αυτό η Βουλγαρία εξήγγειλε αγορά 8 νέων μαχητικών έναντι του ποσού των 770 εκατομμυρίων ευρώ. Το σχέδιο για αγορά του σουηδικού Γκρίπεν δεν ευοδώθηκε καθώς υπήρξαν εμπόδια από την κυβέρνηση Μπορίσοφ.
Η Σόφια αναμένεται να εξαγγείλει νέα αγορά. Εντωμεταξύ σχεδιάζει να αναβαθμίσει τα 16 MiG-29 και τα περίπου 20 βομβαρδιστικά Su-25. Το υπουργείο Άμυνας της χώρας παρέλαβε έξι μεταχειρισμένους κινητήρες για MiG-29 και 4 νέους από την Ρωσία.
Βάση των συμφωνιών με το ΝΑΤΟ η Βουλγαρία οφείλει να διατηρήσει τουλάχιστον ένα σμήνος 12 μαχητικών σε πτητική κατάσταση. Με πάνω από τα μισά από τα μαχητικά που διαθέτει όμως να είναι σε κακή κατάσταση, η Σόφια έχει εξουσιοδοτήσει το ΝΑΤΟ να προστατέψει τον εναέριο χώρο της. Στο πλαίσιο αυτό και ελληνικά μαχητικά έχουν ως αποστολή την προστασία του εναέριου χώρου της Βουλγαρίας.