“Είναι κλεψιά και απάτη το ποσοστό που κρατούν οι τράπεζες όταν ο πελάτης πληρώνει τα καύσιμα με κάρτα”-Σοβαρές καταγγελίες για το παρεμπόριο
Της Ασημίνας Ρούσσου
Το ερώτημα που θέτουν όλοι οι καταναλωτές και προβληματίζει ιδιαίτερα την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων είναι ένα: Γιατί εξακολουθούμε να βάζουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη; Την ίδια ώρα, σε διεθνές επίπεδο η τιμή του πετρελαίου φαίνεται ότι είναι… “βαρέλι δίχως πάτο” μιας και η μείωση είναι σημαντική.
Το ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ(tilegrafima.gr) επικοινώνησε με την πρόεδρο της Ένωσης Βενζινοπωλών Νομού Αττιμής, κα Μαρία Ζάγκα η οποία μας ανέλυσε γιατί η τιμή του πετρελαίου δεν πέφτει στην Ελλάδα αλλά και τα προβλήματα που προκύπτουν.
Ο… «φταίχτης» οι φόροι
«Εδώ στην Ελλάδα έχουμε πάρα πολύ ηυξημένο το φόρο. Και δεν έχουμε φόρο, έχουμε φόρους. Το ΦΠΑ από 18% το κάνανε 19% και μετά 23% και πέφτουν φόροι επί των φόρων. Όταν λοιπόν έξω λένε ότι το βαρέλι έχει 38 δολάρια π.χ. , αυτό είναι το ακατέργαστο προϊόν. Εμείς σαν πρατηριούχοι παίρνουμε από τα διυλιστήρια έτοιμο προϊόν. Τι σημαίνει αυτό; Ότι το διυλιστήριο έχει επεξεργαστεί το προϊόν και μετά σε εμάς το δίνει σαν έτοιμο προϊόν και βάζει τους φόρους. Οπότε εμείς το παίρνουμε πολύ ηυξημένο. ΤΟ 66% είναι φόροι και το 33% είναι η τιμή του καυσίμου να φανταστείτε. Σε αυτό το 33% θα γίνει ή μείωση ή αύξηση της τιμής . Εμείς σαν ομοσπονδία φωνάζουμε και λέμε να μειωθεί ο ειδικός φόρος, να φύγει τελείως ο ειδικός φόρος από το πετρέλαιο θέρμανσης για να μπορεί όλος ο κόσμος να παίρνει φθηνό πετρέλαιο» είπε η Μ. Ζάγκα στο ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ.
Τα αυστηρά κριτήρια επιδότησης θέρμανσης
«Τώρα με την επιδότηση η οποία και αυτή έχει πάει στο ήμισυ, από 210 θα δώσουν 105 εκατομμύρια, και αν έχουν να τα δώσουν κι αυτά, τα κριτήρια για να πάρει ο κόσμος επιδότηση είναι πολύ αυστηρά. Αν λοιπόν εβγάζαν τον ειδικό φόρο και πήγαινε από 230 στα 60 ευρώ, που λέμε εμείς, θα έπεφτε πάρα πολύ το πετρέλαιο και θα έπαιρναν όλοι φτηνό καύσιμο.
Και αν θέλετε να σας πω και το άλλο το κομμάτι. Όταν λέμε ότι έχει πέσει 29% η τιμή διεθνώς των καυσίμων στην Ελλάδα έχει πέσει λιανικώς η τιμή 13% παραπάνω απ’ ό,τι έχει πέσει διεθνώς η τιμή.
Όμως με όλους αυτούς τους φόρους που βάζουν δεν φαίνεται κι έτσι αδικείται ο κλάδος» τόνισε η κα Ζάγκα μιλώντας στο ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ.
Μεγάλο πρόβλημα και οι κάρτες
«Και κάτι άλλο που δεν πρέπει να το ξεχνάτε. Τελευταία στους 100, δεν είναι πλέον οι 80, αλλά οι 90 πελάτες μας είναι όλοι με κάρτα. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι από το μισό ακαθάριστο εμείς έχουμε ένα πολύ μικρό ποσοστό, δηλαδή το ακαθάριστό μας είναι γύρω στα 4%. Αυτό λοιπόν, το μισό σχεδόν, γύρω στο 1,5% παίρνει η κάρτα. Η κάρτα παίρνει από 1-1,20 εως 1,50 ευρώ. Συν του ότι πάρα πολλοί συνάδελφοί μου καταγγέλλουν καθημερινώς ότι τους κρατάνε προμήθεια από το μηχανάκι που βάζουν. Αυτοί τη στιγμή δηλαδή εμείς δουλεύουμε για το κράτος .Είναι αμαρτία αυτό. Έπρεπε από χθες η κυβέρνηση εφόσον επιβάλλει το πλαστικό χρήμα να κανονίσει να πέσει το ποσοστό της τράπεζας. Δεν μπορούμε να λέμε ότι είμαστε Ευρώπη τη στιγμή που έξω είναι 0,35 και εδώ είμαστε πάνω από 1% .Είναι κλεψιά και απάτη. Γι’ αυτό και πολλοί διαμαρτύρονται. Αυτό να ξέρετε οπωσδήποτε θα μετακυλήσει στην τιμή του καυσίμου.
Έτσι όπως τα έχει φτιάξει η κυβέρνηση, όχι μόνο αυτή αλλά και οι προηγούμενες, το καύσιμο είδος πολυτελείας. Το καύσιμο πλέον έχει γίνει κάτι απαγορευτικό για τον κόσμο» είπε η πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών του Νομού Αττικής.
Η «χαρά» του παρεμπόριου
Όσον αφορά τις ευνοϊκές συνθήκες που υπάρχουν για την «άνθηση» του παρεμπορίου η κα Μαρία Ζάγκα είπε στο ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ «Αυτό ευνοεί πάρα πολύ το παρεμπόριο. Όσο πιο πολύ ακριβό είναι ένα προϊόν τόσο περισσότεροι άνθρωποι που έχουνε χρήματα υπόπτου προελεύσεως επενδύουν χρήματα και βγάζουν… Μην πω τι βγάζουν.
Δηλαδή όχι μόνο φθηνό αλλά και τι σημαίνει φθηνό καύσιμο. Για να είναι φθηνό το καύσιμο πρέπει να είναι σωστό στην ποιότητα και σωστό στην ποσότητα. Αλλιώς και κοροϊδεύουμε τον καταναλωτή και απ την άλλη του χαλάμε το όχημα. Έλεγχοι. Να βγουν έξω τα συνεργεία να ελέγχουν. Μου ελέγχουν μονο τα πολύ ακριβά. Τι να το κάνω; Ο άλλον μπορεί να έχει λίγο προσωπικό, να έχει πάγιο πολύ , ενοίκια, και να βάζει ψηλή την τιμή . Το άλλο όμως , το πολύ φθηνό, το ψάχνουν; Δεν το ψάχνουν. Γιατί οποιαδήποτε κυβέρνηση θέλει να ακούγεται ότι υπάρχει φθηνή βενζίνη . Είναι όμως πραγματικά φθηνή;
Το καλοκαίρι είχαν πιάσει έναν βενζινοπόλη στον Ασπρόπυργο με αδήλωτες δεξαμενές. Κανένας δεν θέλει να κάνει τίποτε για αυτό το πράγμα. Να βοηθήσει πραγματικά τον καταναλωτή και τον κλάδο. Εγώ σαν πρόεδρος είμαι μαζί με τον κλάδο αλλά και με τον καταναλωτή. Θέλω να έχω ευχαριστημένους καταναλωτές. Να παίρνουν το σωστό καύσιμο και όχι να εξαπατώνται . Αυτή είναι η έννοια μου».