Συνέντευξη στην Σταυρούλα Σγουρού
Ο Αλέκος Συσσοβίτης ανήκει σε εκείνη την κατηγορία των ηθοποιών που έχουν την τύχη να συνδυάζουν εξαιρετικό ταλέντο, ποιότητα ανταποκρίνονται εξαίσια τόσο σε κωμικούς ρόλους όσο και σε δραματικούς.
Ένας δυνατός άνθρωπος, που έφτιαξε την μοίρα του με τα χέρια του.
Μιλάει στο ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ πως μέσα στην κρίση προχώρησε σε μια αποφασιστική κίνηση, επενδύοντας χρήματα σαν συνιδιοκτήτης στον πολυχώρο Faust που βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας.
Για πρωτότυπο έργο «O Θάνατος και ο Αγρότης» που γράφτηκε το 1400 μ.Χ. και μεταφράστηκε στα ελληνικά από τον Αντώνη Πέρη, το οποίο ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα,σε θεατρική διασκευή του Johannes von Tepl,όπου πρωταγωνιστή μαζι Ρούλα Πατεράκη στο θεατρο Faust.
1.Ποια αφορμή/πρόσωπο/παράσταση σας γέννησε την επιθυμία της υποκριτικής;
Πρόσωπο Πανουσόπουλος Γιώργος .
Κινηματογράφος ελεύθερη κατάδυση .
Στην συνέχεια για το θέατρο Γιάννης χουβαρδάς στο Μπελβεντέρε που σκηνοθέτησε στο αμόρε.
Η εμπειρία και τον δυο αυτόν ευκαιριών μου έδωσε το ερέθισμα για να συνεχίσω να ασχολούμαι με την υποκριτική.
2. θέατρο είναι?
Κατά αρχάς είναι οξυγόνο ,είναι πηγή ζωής είναι κίνητρο είναι όπως λένε και οι φιλόσοφοι το δικό μας παιδί .
Της ιδέες μας γεννάμε αυτές μεγαλώνουμε και δημιουργικά προσπαθούμε να ξεγελάσουμε τον χρόνο και τον εαυτό μας
Είναι και ένα ταξίδι αυτογνωσίας μια πραγματική επαφή με τον εσώτερο εαυτό μας.
Ενα καλό στοίχημα να μειώσει κανείς το εγώ του μέσα από της ομαδικές συνεργασίες όπως είναι το πλαίσιο του θεάτρου .
Υποδιοντας και χρησιμοποιώντας κείμενα και ρόλους άλλων συγγραφέων ,που ταλανίστηκαν τυρανιστηκαν και κάποια στιγμή κάθισαν κάτω ,να καταγράψουν το δικό τους ταξίδι για να διαβάσουνε το άγνωστο
3.Τι σας συναρπάζει στο θέατρο ως «θεατής» και τι ως «ηθοποιός»;
Ως θεατής με συναρπάζει η δυνατότητα της συμμετοχής σε κάτι τόσο ζωντανό ,γιατί πραγματικά δεν το γνωρίζουμε, σαν θεατές συμμετέχουμε και επηρεάζουμε το δρώμενο επηρεάζουμε την παράσταση .
Το θέατρο μου αρέσει πάρα πολύ γιατί έχει αυτή την καθαρή σχέση μεταξύ παράστασης και κοινού όπου το ένα επηρεάζει θετικά η αρνητικά το άλλο,άρα συμβάλει στην δημιουργία του τελικού αποτελέσματος.
Με συναρπάζει να ακούσω ένα πολύ δυνατό κείμενο και να αισθανθώ η να λειτουργήσει η λογική σε καινούργια μονοπάτια
.
Ως Ηθοποιός ακριβώς το ίδιο από την άλλη πλευρά του νομίσματος.
Να αφουγκραστώ τον κόσμο να καταλάβω αν μπορώ να ακουμπήσω την ψυχή τους η την σκέψη τους και φυσικά να δοκιμαστώ αντιμετωπιζοντας τον δικό μου φόβο και της προσωπικές ανασφάλειες ,που όλη οι άνθρωποι έχουμε ευτυχώς η δυστυχώς γιατί έτσι είμαστε πλασμένη, και να συνυπάρχω με αυτές να της ξεπεράσω έτσι ούτως ώστε να κάνω κάτι καλύτερο να ανεβάσω τον πήχη ,για να μπορέσω να ανέβω τα σκαλιά της προσωπικής διαδρομής
4.Είναι γνωστό ότι είστε ένας άνθρωπος με ιδιαίτερα έντονη την αίσθηση της αξιοπρέπειας, της ευγένειας και του σεβασμού.
Πώς καταφέρνετε και πορεύεστε καλλιτεχνικά και μάλιστα επιτυχώς σε έναν χώρο όπου ο έντονος ανταγωνισμός λειτουργεί εντελώς ανασταλτικά
σε τέτοιου είδους αρχές και αξίες ?
Καταρχάς ευχαριστώ πάρα πολύ για τον χαρακτηρισμό είναι πράγματα καμιά φορά τα οποία δεν γνωρίζουμε εμείς και τα βλέπουν οι άλλοι.
Κατά δεύτερων τίποτα στην ζωή δεν περιέχει μόνο το καλό η το κακό .
Σίγουρα είναι ανταγωνιστικός ο χώρος αλλά εκτός από τα κακά του στοιχεία σε κάνει εκ τον πραγμάτων να βελτιώσεις τον εαυτό σου .
Σε βάζει σε ένα δρόμο προσωπικής βελτίωσης αυτό που έλεγα και πριν οπότε κάτι δίνεις κάτι παίρνεις .
Προτιμώ κάτι τέτοιο παρά μια ζωή μαλθακή μέσα από μια σανίδα σιγουριάς όπου ελέγχουμε τα πράγματα τουλάχιστον έτσι νομίζουμε.,όμως δεν υπάρχει
μια προσωπική βελτίωση γιατί κινούμαστε σε πολύ δεδομένα πλαίσια και μπορεί όλο αυτό να είναι μια άμμος κινούμενη .
Οπότε μου αρέσουν τα δύσκολα στοιχήματα και απολαμβάνω την χαρά και την απογοήτευση αυτής της διαδρομής μέσα σε ένα δύσκολο και πνευματικό χώρο
5 .Η γλώσσα του μέσου της τηλεόρασης πόσο διαφορετική είναι από αυτή του θεάτρου;
Πόσο σημαντικό είναι για έναν ηθοποιό να προσαρμόζεται στις διαφορετικές ανάγκες και τους διαφορετικούς κώδικες του κάθε μέσου;
Είναι στοίχημα και μεγάλη χαρά να μπορείς να προσαρμόζεσαι σε διαφορετικούς κώδικες.
Η κάμερα έχει μια δικλίδα ασφαλείας αν συνηθίσεις τον περιβάλλοντα χώρο τους τεχνικούς και τους ηθοποιούς που είναι γύρω σου ,μετά νιώθεις μια ευκολία σε μερικά πράγματα.
Είναι υποδόριο και ύπουλο αυτό στερείται το παιχνίδι με το κοινό κάτι το οποίο έχει πολύ έντονα το θέατρο που είναι ενα καθημερινό προσωπικό στοίχημα .
Νομίζω κάθε ένα από αυτά έχει την δυσκολία και την ευκολία του .
Στον Κινηματογράφο στην κάμερα και στην τηλεόραση εννοείτε καλεισε να κάνεις το μέγιστο δυνατό σε πολύ μικρο χρονικό διάστημα και να το επαναλαμβάνεις αυτό σε στιγμές που μπορεί να μην έχεις την ανάλογη και αντίστοιχη φαντασία .
Στο θέατρο κλείνουν η ανάβουν τα φώτα έχεις ένα ταξίδι δικό σου ανενόχλητος.
Ευτυχώς η δοκιμασία της πρόβας σε έχει κάνει να νιώθεις μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και να ταξιδεύεις μέσα σε αυτό.
Και τα δυο έχουνε την δική τους χαρά και στεναχώρια
6. Έχετε δημιουργήσει το Faust εναν πολυχώρο (bar – θέατρο) κόσμημα στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας.Πως γεννήθηκε η ιδέα αυτή ?
Πέρα από την μεγάλη αγάπη που έχουμε στην μουσική εγώ και κάποιοι φίλοι που μπήκαμε σε ένα πλαίσιο να συνεργαστούμε και να δημιουργήσουμε Bar-Theatre.
Εναν χώρο δηλαδή με μουσική σκηνή και μπαρ παρέα.
Υπήρχε η οικονομική ανάγκη καθώς και η καλλιτεχνική περισσότερο ανάγκη να ανεξαρτητοποιηθούμε και να κάνουμε πράγματα λόγω οτι η χώρα ερχόταν σε μια κρίση.
Ηταν κάτι το οποίο φαινόταν πολύ έντονα στον δικό μας χώρο με μια πτώση στον τομέα της τηλεόρασης 95%.
Η κρίση ήτανε ραγδαία και πολύ σκληρή οπότε έπρεπε να προφυλάξουμε τον εαυτό μας.
Κάναμε μια επένδυση θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα χώρο που θα βγάζουμε και χρήματα αλλά παράλληλα θα μπορούμε καλλιτεχνικά να επιλέγουμε τα πράγματα που κάνουμε και έτσι ευτυχώς έγινε.
7.Ο θάνατος και ο Αγρότης. Πώς οδηγηθήκατε στην επιλογή του προαναγεννησιακού έργου του Γιοχάνες βον Τεπλ;
Καταρχάς διαβάζουμε και εγώ και ο Αντώνης ο Περρης ο συνεργάτης και συνέταιρος μου στο faust έργα τα οποία ακουμπάνε την δική μας ανησυχία και ψυχή .
Αυτό ήταν ένα έργο που μίλαγε για το διαχρονικότερο και ουσιαστικότερο θέμα που έχει να αντιμετωπίσει ο άνθρωπος και ο άνθρωπος καλλιτέχνης τον θάνατο και επειδή ήταν πάρα πολύ σωστά έντονα αληθινά γραμμένο το αγαπήσαμε δεν γινότανε και αλλιώς.
Σαν έργο εχει πολύ έντονο το στοιχείο της απώλειας της ερωτικής καθώς και την απώλεια του συνανθρώπου.
Είναι πράγματα που εμένα προσωπικά με ακούμπησαν και μπήκα σε αυτό το στοίχημα να το δοκιμάσω επι σκηνής δίνοντας την πρόταση στην Κ.Πατερακη όπου διασκεύασε σκηνοθέτησε και πρωταγωνιστή μαζί μου φέρνοντας το έργο στο σήμερα.
Πραγματικά έκανε κάτι ποιο σύγχρονο .
8. Μπορεί ενα έργο του 1400μ.χ να συμβαδίζει με το σήμερα ?Ο κόσμος έχει αγκαλιάσει αυτήν την θεατρική παράσταση που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα?
Βεβαίως την αγκάλιασε γιατί τα διαχρονικά έργα , που είναι 2,5 χιλιάδες χρόνια πριν το 1400μχ ,έχουν ουσία και εκεί κανείς δεν μπορεί να τα αντισταθεί.
Η διασκευή όμως που έκανε η Κ.Πατερακη το έφερε ακόμα ποιο κοντά στο σήμερα.
Ενεργώντας σε ενα πλαίσιο τρελοκομείου όπου κάποιοι τρόφιμοι υποδύονται τον θάνατο και τον αγρότη.
Εκεί βλέπουμε όπως λέμε από παιδί και από τρελό μαθαίνεις την αλήθεια .
Μεγάλες αλήθειες και σοφίες δίνονται μέσα σε ενα πλαίσιό που είναι πολυ εφικτό για τον θεατή.
Δηλαδή δεν είναι δυο οντότητες όπου ο ένας είναι ενα ανθρώπινο στοιχείο και ο άλλος ειναι ενας θάνατος μια ανύπαρκτη οντότητα, αλλα ειναι δυο άνθρωποι που μιλάνε.
Ένα κείμενο που έρχεται πολύ κοντά στο σήμερα
9.Ποιος μπορεί να γλιτώσει από τον θάνατο?
Nobody
10.Τα μελλοντικά σας σχέδια ποια είναι?
ΘΑ δούμε πως θα τρέξει αυτή η παράσταση .
Eίναι σημαντικό για εμάς επειδή έχει ενα πολύ καλό αντίκτυπο στο ευρύτερο κοινό .
Αρα καλλιτεχνικά ανεβάζουμε τον πήχη.
Σχεδιάζουμε τι θα κάνουμε για του χρόνου αλλα δεν ειναι ξεκάθαρο ακόμα οπότε δεν είναι και ανακοινώσιμο.
11.Πόσο δύσκολη είναι η ζωή του καλλιτέχνη βάση των συνθηκών που περνάμε αυτή την εποχή;
Πάρα πολύ δύσκολο γιατί η τέχνη ειναι πολυτέλεια και οταν μια χώρα οικονομικά πιέζεται δεν έχει υποστήριξη.
Ανέκαθεν την τεχνη την υποστήριζαν οι μεγαλοαστοί που είχανε πολύ μεγάλο κουμπαρά η το κράτος οταν ειχε αποθέματα .
Τωρα και η δυο δεν έχουν άρα δεν δίνουν οπότε η άνθρωποι της τέχνης υποφέρουν.
.Μεσα σε ενα τόσο σκληρό πλαίσιο πάντα πάλι ιστορικά δημιουργείτε το έδαφος για καλλιτεχνικά επιτεύγματα .
Μερικές φορές δηλαδή πρέπει να ειναι πολυ ζορισμένος ο άνθρωπος για να καταγράψει τα της ψυχής την τυραννία η την χαρά της.
12. Τι εύχεστε για τον εαυτό σας?
Υγεία τίποτα δεν υπάρχει ανώτερο της.
Αν υπάρχει υγεια μπορει κανείς να εχει καλή πορεία .
Αν δεν έχει την υγεία του και ειναι καθηλωμένος δεν μπορεί να κάνει τίποτα.