Συνέντευξη στην Σταυρούλα Σγουρού
Γεννήθηκε το 1970 στην Αθήνα. Στο σπίτι που μεγάλωσε υπήρχανε παντού μουσικά όργανα πιάνο, το οποίο έπαιζε η μητέρα του, μαντολίνο και μπουζούκι που έπαιζε ο πατέρας του.
Από πολύ μικρή ηλικία άρχισε να ενδιαφέρεται για την εκμάθηση μουσικού οργάνου.
Τελικά, ως μαθητής Γυμνασίου, κατέληξε στο μπουζούκι, στην εκμάθηση του οποίου είναι αυτοδίδακτος!
Άλλωστε, έχει πολύ καλό «μουσικό αυτί» και μπορεί να παίξει στο μπουζούκι οποιαδήποτε μελωδία ακούσει όπως λέει αποκλειστικά στο ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ.
Τα μουσικά Του ακούσματα είναι κυρίως παλιά ρεμπέτικα, λαϊκά και έντεχνα των μεγάλων μας συνθετών, τα οποία αγαπάει πολύ να παίζει στο μπουζούκι, αλλά και όλο το φάσμα της ροκ μουσικής, που είναι η άλλη μεγάλη του αγάπη .
Ο Κώστας Άγας είναι μια ιδαίτερη και μάλλον μοναδική περίπτωση Έλληνα μουσικού δημιουργού. Κι αυτό γιατί όλες οι δισκογραφικές δουλειές που έχει εκδόσει μέχρι σήμερα έγιναν με δικά του έξοδα και, αντί να προωθηθούν στα δισκοπωλεία, χαρίζονταν από τον ίδιο σε όποιον του το ζητούσε.
Ένας χαμηλών τόνων άνθρωπος , δίνοντας σπάνια συνεντεύξεις μιλαει για την έως τώρα μουσική πορεία του που περιλαμβάνει εφτά δισκογραφικά διαμάντια.
Μια απολαυστική κουβέντα με έναν άνθρωπο ευθύ που γνωρίζει πολύ καλά πως να μας ταξιδέψει στα δικά του υπέροχα μέρη.
Τα μαγικά μουσικά μονοπάτια του Κώστα Άγα ξεκινάνε.
1.Πέστε μας λίγα πράγματα για εσάς ποιος είναι ο Κώστας Άγας
Kκαταρχήν η δουλειά μου δεν έχει σχέση με την μουσική ,ούτε με την τραγουδοποιία η με την δισκογραφία.
Άλλο έχω σπουδάσει τελείως διαφορετικό από την μουσική και άλλο επαγγέλλομαι.
Απλώς η μουσική ένα όμορφο συμπλήρωμα της ζωής μου που μου δίνει δύναμη και κουράγιο ,για να βλεπω την ζωή με ποιο αισιόδοξη ματιά και με ποιο όμορφη διάθεση.
Όσο αφορά την μουσική μου κατάρτιση είμαι αυτοδίδακτος μπουζουξής αλλά πιστεύω ότι διαθέτω πολύ καλό μουσικό αυτί.
Εκτός από τα ρεμπέτικα,τα έντεχνα,και τα λαϊκά τραγούδια,η άλλη μεγάλη μου αγάπη είναι η ροκ μουσική.
2.ποια ήταν τα πρώτα, αυθόρμητα αισθήματα, ακούγοντας τη φωνή σας στην πρώτη σας δουλειά;
Η πρώτη μου δισκογραφική δουλειά λεγόταν οι μικρές μας οι στιγμές το 1999.
Όταν βγήκε το cd και το έπιασα στα χέρια μου,ενθουσιάστηκα.
Μέσα μου κάτι πανηγύριζε η πρώτη μου δουλειά ήταν γεγονός.
3.Tι σας εκφράζει περισσότερο. Η δημιουργία ή η ερμηνεία ενός τραγουδιού;
Σε κάθε μου δουλειά 1 με 3 τραγούδια τα ερμηνεύω ο ιδίως ,αλλά κατά βάση αυτά που γράφω τα προορίζω για να τα ερμηνεύσει κάποιος άλλος.
Η δημιουργία του τραγουδιού με εκφράζει περισσότερο.
Δηλαδή να γράψω τους στίχους την μουσική,μετά να το ενορχηστρώσω να έρθουν οι μουσικοί,να το επενδύσουν.Αυτο μου αρεσει πολυ περισσοτερο.
Τώρα γιατί ερμηνεύω: Για να υπάρχει και το δικό μου στίγμα το φωνητικό.
Κώστας Άγας- Καλλιόπη Ηλιοπούλου βασική τραγουδίστρια της νέας του δισκογραφικής δουλειάς
4. Ποια είναι η γνώμη σας για το ρόλο του διαδικτύου, ως περίπου υποκατάστατο της δισκογραφίας σήμερα;
Αυτό είναι μεγάλη κουβέντα !!!
Θα σας απαντούσα με την λαϊκή ρήση ”Ουδέν κακό αμιγές καλού”.
Δηλαδή από την μια πλευρά το διαδίκτυο έχει βοηθήσει πολλούς δημιουργούς να κάνουν το έργο τους γνωστό,σε πολλούς ακροατές.
Είμαι και εγώ χρήστης του facebook τα τελευταία 2 με 3 χρόνια έχω γνωρίσει αξιόλογους δημιουργούς .
Από την άλλη όμως το διαδίκτυο έχει μια ζημία ας μου επιτραπεί η έκφραση, στερεί από τους δημιουργούς την διάθεση να δημιουργήσουν ένα ενιαίο έργο.
Δεν βλέπουμε να γίνονται ολοκληρωμένα μουσικά έργα.
Δηλαδή ένας δίσκος με 12-13 τραγούδια να διηγούνται όλα μαζί μια ιστορία. Όπως για παράδειγμα θυμάμαι όταν ήμουν παιδί ο πρώτος δίσκος που έπιασα στα χέρια μου ήτανε ο θεσσαλικός κύκλος .
Ολόκληρος αυτός ο δίσκος είναι κύκλος τραγουδιών με συγκεκριμένο θέμα.
Τέτοια έργα δεν θα ξαναδούμε λόγω του διαδικτύου που στερεί από τον καλλιτέχνη την δημιουργία αυτή.
Ακούμε απλά από τον κάθε δημιουργό 3 -4 τραγούδια και όχι κάτι ολοκληρωμένο.
Η Άποψη μου για το διαδίκτυο είναι ότι ζημίωσε την έννοια δίσκος.
5. Συναυλία Rush στο Nikon At Jones Beach Theater (έξω απ’ τη Νέα Υόρκη), Ιούλης 2010
(Γελάει)χαίρομαι πολύ που το ανακαλύψατε .
Τέτοια συναυλία μάλλον δεν θα ξαναδώ στη ζωή μου! Τρεις ταλαντούχοι και δεξιοτέχνες μουσικοί έστησαν στο πολύ ωραίο θέατρο (χτισμένο ακριβώς δίπλα στη θάλασσα του Jones Beach) ένα μοναδικό «προγκρέσιβ – ροκ διονυσιακό πανηγύρι», ένα πραγματικό ταξίδι του μυαλού και της ψυχής! Κι αυτό το «πανηγύρι» συμπληρωνόταν από πολύ ωραίες εικόνες που βλέπαμε στις γιγαντοοθόνες πίσω απ’ τη σκηνή: ευρηματικά animations που εναλλάσσονταν με ασπρόμαυρες εικόνες, παλιές φωτογραφίες της μπάντας, πλάνα με τους μουσικούς την ώρα έπαιζαν κλπ. Καλύτερη στιγμή: ο Lifeson με την ακουστική κιθάρα να παίζει τα ακόρντα του Closer To The Heart, με το απαλό αεράκι να ανακατεύει τα άσπρα μαλλιά του!
6. Εφτά δισκογραφικες δουλείες και όλες με δικά σας οικονομικά έξοδα.
Η Πρώτη μου δισκογραφική δουλειά ήτανε οι μικρές μας η στιγμές 1999.
Δεύτερη δουλειά το 2000 του Αιγαίου η μοναξιά ,μετά την υποδέχτηκε η τριήρης και άλλα αληθινά παραμύθια 2003.
Η τέταρτη μου δουλειά ήτανε Κώστας Άγας 4 2005 κάπως έτσι φτάσαμε στο 2009 και στης εκδρομές των Κυριακών που ήταν σε αποκλειστική έκδοση βινυλίου.
Το 2012 κυκλοφορεί η έκτη μου δουλειά με τίτλο και στο βάθος φώτα σε μώλο αττικό και φυσικά η τελευταία μου δουλειά που κυκλοφόρησε τέλη
Ιανουαρίου 2015 Του Αιγαίου η Μοναξιά ΙΙ – Η Απάντηση .
Και όπως πολύ σωστά είπατε καμιά δεν έχει κυκλοφορήσει στο εμπόριο όλες της δίνω χέρι με χέρι η ταχυδρομικός με δικά μου έξοδα σε όσους
μου την ζητήσουν.
7.Νεα δισκογρφικη δουλεια [Του Αιγαίου η Μοναξιά ΙΙ – Η Απάντηση, που βγήκε τέλη Γενάρη 2015].
Η ιδέα για το περιεχόμενο της 7ης δισκογραφικής μου δουλειάς, καθώς και για τον τίτλο της «Του Αιγαίου η μοναξιά II: Η απάντηση», μου δημιουργήθηκε τον Ιούλιο του 2011, όταν βρέθηκα στο Burg Herzberg Festival της Γερμανίας για να παρακολουθήσω τη συναυλία του αγαπημένου μου ροκ συγκροτήματος Eloy!
Ψάχνοντας πριν τη συναυλία τους δίσκους βινυλίου και τα cd του εν λόγω συγκροτήματος στους πάγκους των πλανόδιων πωλητών έξω απ’ το χώρο του stage, παρατήρησα ότι οι Eloy έβγαλαν το 1977 δίσκο με τίτλο «Ocean», ενώ το 1998 έβγαλαν δίσκο με τίτλο «Ocean 2 : The Answer».
Η πρώτη σκέψη που μου πέρασε απ’ το μυαλό ήταν: «Νομίζω ότι και η δική μου 2η δισκογραφική δουλειά του 2000 “Του Αιγαίου η μοναξιά” χρειάζεται μιαν “απάντηση”, μια “συμπλήρωσή” της τελοσπάντων. Κι αυτό θα πρέπει να γίνει με έναν ακόμη δίσκο που – ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι δεν θα αγγίξει το επίπεδο “έμπνευσης” και “ενθουσιασμού” που με διακατείχε το 1999/2000, όταν η “τραγουδοποιητική μου δραστηριότητα” ήταν ακόμη στην αρχή και στην ακμή της – τουλάχιστον θα είναι σίγουρα πιο “ώριμος” και πιο “συγκροτημένος” σε αυτά που θέλει να πει, καθόσον, μετά από τόσα χρόνια τραγουδοποιίας και ηχογραφήσεων, αισθάνομαι σαφώς πιο έμπειρος».
Έτσι, αποφάσισα για τον τίτλο της 7ης δισκογραφικής δουλειάς μου.
8.Στην έως τώρα καλλιτεχνική σας πορεία ποιο ήταν το μεγαλύτερο μάθημα που πήρατε
Η Συνεργασία με τον Παντελή Δεληγιαννίδη
Το 1999 βρέθηκα στη Θεσσαλονίκη για μετεκπαίδευση στο αντικείμενο της δουλειάς μου [που, όπως προείπα, δεν έχει καμία σχέση με τη μουσική, την τραγουδοποιία και τη δισκογραφία]! Παράλληλα, ηχογράφησα τη 2η δισκογραφική μου δουλειά στοRock Studio του αλησμόνητου Παντελή Δεληγιαννίδη στην Άνω Τούμπα! Για πρώτη φορά ηχογράφησα σε επαγγελματικό στούντιο και ένιωσα πόσο μαγευτική διαδικασία είναι η ηχογράφηση! Θυμάμαι, όταν έβγαινα από το Rock Studio, μετά την ηχογράφηση, ένιωθα πανευτυχής! Όμως … οι ηχογραφήσεις σημαδεύτηκαν από ένα τραγικό γεγονός: Τον Γενάρη του 2000 πέθανε εντελώς ξαφνικά ο εξαιρετικός ηχολήπτης, μουσικός και, κυρίως, άνθρωπος Παντελής Δεληγιαννίδης, για τον οποίο νιώθω ευγνωμοσύνη: είναι ο άνθρωπος που δίπλα του έμαθα πώς θα ηχογραφώ και θα βγάζω «ευπρεπώς» τις ανεξάρτητες δισκογραφικές μου δουλειές
9. Από όλες αυτές της δισκογραφικες σας δουλείες υπάρχει κάποιο τραγούδι που είναι διαφορετικό για εσάς.
Βέβαια!Στην δεύτερη δουλειά μου υπάρχει ένα τραγούδι που λέγεται ”Ένα ταγκό”,το οποίο αγαπάω πολύ γιατί εκεί είμαι εξομολογητικός όσο δεν πάει άλλο.
Στο δίσκο βινύλιου η εκδρομές τον Κυριακών που βγήκε το 2009,το αγαπώ ιδιαίτερα γιατί εκφράζει τον τρόπο που σκέφτομαι,την στάση ζωής μου.
Πραγματικά μια κατάθεση ψυχής!
10.ποια είναι η γνώμη σας για τα πολιτικά γεγονότα που συμβαίνουν στην χώρα μας
Ποιος μπορεί να είναι χαρούμενος με αυτά που συμβαίνουν:
Δυστυχώς η ποιο δύσκολη κατάσταση είναι για τους νέους ανθρώπους .
Φταίμε εμείς οι παλαιότερες γενιές .
Τους παραδώσαμε μια χώρα οικονομικά χρεοκοπημένη ,με αβέβαιο μέλλον,ανεργία χωρίς αξιοπρέπεια .
Φτάσαμε σε μια οικονομική,κοινωνική,κρίση γιατί όπως θυμόμαστε της προηγούμενες δεκαετίες η Ελλάδα έπεσε με τα μούτρα στο χρηματιστήριο,έκανε σκοπό της το κυνήγι του κέρδους κάναμε πρότυπα μας αυτούς που τα ”τσεπώνουν” χωρίς να κοπιάζουν .
Είδαμε μια κοινωνία που έζησε στο έπακρο την ”νεοπλουτίλα” και την ”επιδειξιομανία’ της.
Δυστυχώς….
Ας κρατάμε όμως και μια ελπίδα ότι όλα αυτά θα μας βοηθήσουν να επαναπροσδιορίσουμε το τι αξίζει πραγματικά σε αυτή την ζωή.
11. Τι εύχεστε για τον εαυτό σας?
Υγεία πρώτα από όλα,και αξιοπρέπεια.
12.Μια ευχή για το τηλεγράφημα
Αγαπήστε με όλη σας την ψυχή αυτό που κάνετε και αυτό που είστε.Ίσως να είναι καταπληκτικό και να μην το έχετε καταλάβει!
Από το άλμπουμ Του Αιγαίου Η Μοναξιά ΙΙ: Η Απάντηση (2015) του Κώστα Άγα.
Μουσική – στίχοι: Κώστας Άγας
Παίζουν:
Τάσος Ζαφειρίου: ακουστική κιθάρα, μπάσο, μπουζούκι, τζουρά, μπαγλαμά
Φίλιππος Λευκαδίτης: νταούλι, rigg, ζίλια, ντραμπούκα
Νίκος Χριστόπουλος: bedir, ντέφι, τρίγωνο, bamboo vibra
Όπως μας είπε ο ίδιος όσοι επιθυμείτε το νεο δίσκο μπορείτε να τον αποκτήσετε, χωρίς καμία επιβάρυνση και να το κάνετε, αν επικοινωνήσετε με τον Κώστα Άγα στην σελιδα του στο facebook Kwstas Agas