Ενοπλες Δυνάμεις: Mε το νέο μνημόνιο προβλέπονται περικοπές και στα επιδόματα των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας μεταξύ άλλων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους ειδικούς οι περικοπές αφορούν επιδόματα και αμοιβές 180.000 Δημοσίων Λειτουργών (δικαστικών, του ΝΣΚ, καθηγητών ΑΕΙ-ΤΕΙ, Ιατρών ΕΣΥ, Ανωτάτων Κληρικών, κλπ), αλλά και Στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας, που αμείβονται με ειδικά μισθολόγια.
Πηγές του ΥΠΕΘΑ αναφέρουν μείωση μικρού ποσοστού στο λεγόμενο πτητικό επίδομα.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν ειναι πολλά όσο αφορά τα επιδόματα που πρόκειται να “κοπούν”. Πληροφορίες αναφέρουν οτι θα κοπούν βασικά τα επιδόματα αυτών που είναι στα επιτελεία και λαμβάνουν επίδομα επικινδυνότητας. Ειδικότερα στη σελίδα 4 του νέου μνημονίου αναφέρεται οτι: «Τα κριτήρια επιλεξιμότητας και τον τρόπο υπολογισμού για τα επιδόματα των επικίνδυνων λειτουργιών (dangerous operations allowances)». Αυτο αναφέρεται στο επίδομα επικινδυνότητας που λαμβάνουν τα στελέχη των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, γράφει το onalert.gr.
Στο πλαίσιο αυτο εχει δημιουργηθεί κλίμα ανησυχίας ανάμεσα σε όλα τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωματων Ασφαλείας που λαμβάνουν το επίδομα επικινδυνότητας αλλα ακόμη περισσοτερο ανάμεσα στους ιπταμένους για το λεγόμενο πτητικό επίδομα.
Ας δούμε πιο αναλυτικά τι συμβαίνει με το πτητικό και ποια προβλήματα μπορεί να προκύψουν σε περίπτωση που “κοπεί” στα μέτρα που θα ψηφίσει η κυβέρνηση.
Καταβάλλεται μόνο σε ιπταμένους, αφού συμπληρώσουν 30 ώρες πτήσης το εξάμηνο μετά από ειδικές ιατρικές εξετάσεις και πτητική αξιολόγηση.
Ιπτάμενος ειναι κάποιος από την στιγμή της αποφοίτησης μέχρι και την αποστρατεία.
Η πολιτεία αποφασίζει για τον αριθμό των ιπταμένων μέσων της και για το λόγο αυτό φροντίζει για την ύπαρξη ικανού και διαρκώς ετοιμοπόλεμου προσωπικού για την επάνδρωση τους, προκειμένου να επιτελέσουν την αποστολή τους και να ανταπεξέλθουν στην διεξαγωγή παρατεταμένων επιχειρήσεων.
Ακόμη και οι υπηρετούντες ιπτάμενοι σε επιτελικές θέσεις απαιτείται να είναι πτητικά διαθέσιμοι, διότι το μεγαλύτερο μέρος αυτών είναι ενταγμένοι σε Πολεμικές Μοίρες ή Μονάδες, όπως πχ στις Μονάδες Αεροπορίας Στρατού (ΜΑΣ), όπου μετακινούνται με την εφαρμογή αντίστοιχου μέτρου ετοιμότητας. Ταυτόχρονα οι έχοντες πτυχίο εξεταστού πτήσεων χρησιμοποιούνται στις επιχειρησιακές αξιολογήσεις των Μονάδων ή Πολεμικών Μοιρών.
Άπαντες θεωρούνται «μάχιμοι», γι’ αυτό και όλοι οι χειριστές κατατάσσονται σε «Επίπεδα Επιχειρησιακής Ετοιμότητας».
Διαχωρισμός των ιπταμένων με βάση το επίδομα επικινδυνότητας θα δημιουργήσει ιπτάμενους «δύο ταχυτήτων» με αυτονόητα προβλήματα και επιπτώσεις στις σχέσεις μεταξύ των Στελεχών.
[irp posts=”128905″ name=”Ενοπλες Δυνάμεις: Διαβεβαιώσεις Βίτσα για τα μισθολογικά των στρατιωτικών”]
Ο Υπουργός Αμυνας Πάνος Κάμμενος δήλωσε σε συνέντευξη του στο OnAlert.gr τον Δεκέμβριο του 2016 οτι “… δεν μπορεί ο άλλος να επανέρχεται για πολιτικούς λόγους, να φοράει την πουλάδα, να μην έχει μπει σε κόκπιτ αεροπλάνου και να παίρνει φουλ πτητικό”.
Ειδικότερα ο κ. Καμμένος είπε: “Θα ήθελα να διαβεβαιώσω όλα τα στελέχη μας ότι όσοι πετάνε, όσοι καταδύονται και οι αλεξιπτωτιστές δεν πρόκειται να χάσουν ούτε ένα χιλιοστό των επιδομάτων αυτών. Θα υπάρξει μια μείωση στα επιδόματα, όχι αυτών όμως που είναι οι μάχιμοι, αλλά κάποιων άλλων που χωρίς ουσιαστικά να πετάνε, καταδύονται ή πέφτουν με αλεξίπτωτα και έπαιρναν φουλ τα επιδόματα αυτά, πολλοί δε εξ αυτών, ερχόμενοι από την αποστρατεία και περισσότερο μέσω πολιτικών εξυπηρετήσεων.
Δεν μπορεί από τη μια μεριά να παλεύουμε για να μην μειωθεί, και δεν θα μειωθεί ούτε ένα ευρώ το εισόδημα των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων – αυτό είναι προϋπόθεση για να παραμείνουν στην κυβέρνηση- και από την άλλη μεριά, εκεί που μπορούμε να βοηθήσουμε να βελτιώσουμε αδικίες να μην τις βελτιώνουμε. Δηλαδή δεν μπορεί ο άλλος να επανέρχεται για πολιτικούς λόγους, να φοράει την πουλάδα, να μην έχει μπει σε κόκπιτ αεροπλάνου και να παίρνει φουλ πτητικό. Δεν γίνεται.”
Βέβαια το αν επανέρχεται κάποιος για πολιτικούς λόγους ειναι θέμα της πολιτικής ηγεσίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες αυτοί που θα χάσουν το πτητικό επίδομα ειναι όσοι χειριστές υπηρετούν στο εξωτερικό. Όπως αναφέρουν πηγές του ΥΠΕΘΑ δεν εχει βγεί απόφαση ακόμη για το τι θα κοπεί, γίνονται προτάσεις με τα επιτελεία “για να ληφθεί η χρυσή τομή”. Σύμφωνα με τις πληροφορίες η μείωση που θα γίνει θα είναι ένα “μικρό ποσοστό”.
Πάντως η διακοπή της καταβολής αυτού του επιδόματος στο ιπτάμενο προσωπικό που υπηρετεί σε επιτελεία και η επακόλουθη διακοπή συμμετοχής του στις πτήσεις, ενδεχομένως να πλήξει την επιχειρησιακή ικανότητα και το αξιόμαχο της Πολεμικής Αεροπορίας, της Αεροπορίας Στρατού και της Ναυτικής Αεροπορίας, σε μια περίοδο δύσκολη, ύποπτη και επικίνδυνη.