Ενοπλες Δυνάμεις
“Το επόμενο εξάμηνο θα ΄ναι διάστημα δύσκολων διαπραγματεύσεων που θα κρίνει την πορεία της ΠΑ για τα επόμενα 25 χρόνια”. Η άποψη αυτή ανήκει σε πηγή της Πολεμικής Αεροπορίας κι έχει να κάνει με τις διαπραγματεύσεις που ξεκινούν για την αναβάθμιση των F-16.
Το γεγονός ότι έχουμε αρχίσει να σκεφτόμαστε με προοπτική 25ετίας για την ΠΑ είναι το πρώτο θετικό μήνυμα που πρέπει να επισημάνουμε.
Ο σχεδιασμός των 25 ετών δεν περιλαμβάνει προφανώς μόνο τα εκσυγχρονισμένα σε Viper F-16, αλλά και την αγορά νέου μαχητικού αεροσκάφους. Αυτό το θέμα όμως ακόμη δεν μπορεί να συζητηθεί ακόμη σε πραγματική βάση.
Οι διαπραγματεύσεις θα ΄ναι δύσκολες γιατί οικονομική άνεση δεν υπάρχει. Η ΠΑ λογικά θα ΄θελε να εκσυγχρονιστούν όλα τα αεροσκάφη. Αυτό οικονομικά δεν μπορεί να στηριχθεί. Η “οροφή” που έχει τεθεί από την ελληνική πλευρά είναι το 1,2 δις δολάρια, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να φθάσουμε εκεί.
[irp posts=”109239″ name=”Ένοπλες Δυνάμεις: Θανάσιμο ατύχημα με λοχία ΕΠΟΠ”]
Το πόσα αεροσκάφη θα εκσυγχρονιστούν έχει αποφασιστεί.Ο αριθμός είναι λίγο πάνω από τα 90. Το θέμα που παραμένει ανοιχτό είναι τι θα γίνει με τα F-16 Block 30. Από τη στιγμή που δεν θα εκσυγχρονιστούν η προοπτική να πουληθούν μοιάζει περισσότερο ελκυστική,γιατί θα κατεβάσει κι άλλο το κόστος του εκσυγχρονισμού. Η συγκυρία είναι εξαιρετική με πολλές χώρες του λεγόμενου “πρώην ανατολικού μπλοκ” να ΄χουν ζητήσει από τις ΗΠΑ μεταχειρισμένα F-16. Τα δικά μας 30άρια είναι σε εξαιρετική κατάσταση κι έχουν ακόμη χιλιάδες ώρες πτήσης μπροστά τους. Μόνο η Πολωνία ζητά 96 F-16. Συνεπώς ζήτηση υπάρχει. Δική μας είναι η απόφαση και πρέπει να την πάρουμε σχετικά γρήγορα.
Η νέα ηγεσία του ΓΕΑ είναι γεγονός ότι έπεσε κυριολεκτικά από τη πρώτη ημέρα στα πολύ βαθειά. Ο Α/ΓΕΑ Χρήστος Χριστοδούλου στην πρώτη επαφή γνωριμίας που είχε με τους δημοσιογράφους έδειξε εξαιρετικά συγκροτημένος και ψύχραιμος. Και τα δύο είναι προτερήματα που θα του χρειαστούν το επόμενο δύσκολο εξάμηνο,