Επιμέλεια ΛΟΥΚΑΣ ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗΣ
Μπλόκο ουσιαστικά εν πτήσει έκανε στο 12ο γαλλο-γερμανο-ιταλο-ολλανδικής κατασκευής ελικόπτερο ΝΗ -90 ο Υπουργός Άμυνας Πάνος
Καμμένος που είχε προγραμματιστεί να φθάσει την Πέμπτη στην βάση της Αεροπορίας Στρατού στην Πάχη Μεγάρων, προερχόμενο από την Γαλλία με Γάλλους πιλότους.
Με επιστολή του ο κ Καμμένος ενημέρωσε την γαλλο-γερμανο-ιταλο-ολλανδική
κοινοπραξία NH Industries ότι διακόπτεται η παραλαβή καθώς το όλο θέμα της παραγγελίας τους βρίσκεται υπό διερεύνηση.Παράλληλα ενημέρωσε ότι παγώνει την τρέχουσα δόση των 110 εκ ευρώ μέχρι να ολοκληρωθεί ο έλεγχος της σύμβασης από τις αρμόδιες αρχές όπως και ότι δεν προχωρά η νέα σύμβαση μια την συντήρησή τους, ύψους 70 εκ. ευρώ.
Δεν το είχαν πιστέψει;
Παρόλο που οι αξιωματούχοι της ευρωπαϊκής κοινοπραξίας πρέπει να είχαν ακούσει την οξύτατη κριτική που εδώ και ήμερες κάνει σε κάθε ευκαιρία ο κ Καμμένος για την σύμβαση ( όπως άλλωστε το έκανε και ως βουλευτής), δεν φαίνεται να το είχαν πιστέψει. Και έτσι χθες, λίγο πριν ξεκινήσει η πτήση, τηλεφώνησαν στο ΓΕΣ για να δουν τι γίνεται και ότι να πουν με δυο λόγια ότι αυτοί ξεκινάν την πτήση.
Άλλωστε ”καίγονταν” διότι μετά τις πολλές αναβολές πριν το 2011/2 , υπέγραψαν πλέον τροποποίηση η οποία τους δέσμευε αυστηρά για χρονοδιαγράμματα παράδοσης.
Έτσι δεν ήθελαν να είναι εκτός για να μην ενεργοποιηθούν ρήτρες.Άλλωστε για τις μέχρι τότε καθυστερήσεις ο τότε υπουργός Άμυνας κ Βενιζέλος είχε απαιτήσει ενεργοποίηση ρητρών και σε συνδυασμό με άλλες παρατυπίες που υπήρχαν πέτυχε έκπτωση ύψους περίπου 130 εκ ευρώ σε χρήμα και υλικά.
Οι αρμόδιοι της Αεροπορίας Στρατού ενημέρωσαν για τα επείγοντα τηλεφωνήματα τον Αρχηγό ΓΕΣ αντιστράτηγο Μανωλά και αυτός μες την σειρά του λόγω της πίεσης, ζήτησε με απεσταλμένο οδηγία από τον κ Καμμενο ενόσω βρισκόταν σε εξέλιξη η συνέντευξη του στους στρατιωτικούς συντάκτες..
Χωρίς να υπολογίσει ότι τον άκουγαν όλοι ο κ Καμμενος είπε δημόσια τον υπασπιστή να πει στους Ευρωπαίους ότι ” η παραλαβή δεν γίνεται διότι βρίσκεται η υπόθεση υπό διερεύνηση”!
Κόντρα ρελάνς για πίεση στην ΕΕ;
Το ότι έδωσε τις οδηγίες δημόσια ώστε να ακούσουν όλοι την οδηγία προς τον Α/ΓΕΣ έκανε κάποιους να σκεφτούν μήπως είναι μπλόφα και άσκηση πίεσης στους Ευρωπαίους ενόψει της ευρύτερης διαδικασίας διαπραγματεύσεων με την ΕΕ, καθώς το ελικόπτερο κατασκεύαζεται από μια κοινοπραξία γαλλικών, γερμανικών, ιταλικών και ολλανδικών εταιριών άμυνας, όπως αναφέραμε.. Κανείς δεν ξέρει αν ”παίζει” και αυτό, ωστόσο όπως προείπαμε , τα ελικόπτερα αυτά είναι στο στόχαστρο του κ Καμμένου χρόνια τώρα… Άλλωστε είπε ότι η υπόθεσή τους όπως και των υποβρυχίων είναι οι πρώτες που πάνε στην δικαιοσύνη.
Στον Αρειο Πάγο
Οι κατασκευαστές ίσως τελικά στείλουν σήμερα Πέμπτη το ελικόπτερο στα Μέγαρα – έστω και αν δεν παραληφθεί- για να μην έχουν πρόβλημα με ρήτρες καθυστέρησης, όπως αναφέραμε.
Ο κ Καμμενος είπε ακόμη ότι όσο για το πρόγραμμα αυτό όσο και για όποια άλλα προκύψουν στοιχεία, θα εξετασθούν δικαστικά για τυχόν ευθύνες. Για τις υποθέσεις των ελικοπτέρων ΝΗ-90 και των υποβρυχίων έχει παρέμβει και η εισαγγελία του Αρείου Πάγου.
Η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων
Τον ευρύ έλεγχο ξεκίνησε ήδη η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων που έπιασε ήδη δουλειά από προχθές στην ΓΔΑΕ με υποστράτηγο Οικονομικού επόπτη. Το ΥΕΘΑ έχει ζητήσει την βοήθεια από τα Υπουργεία κατά της Διαφθοράς,Δικαιοσύνης και Οικονομικών για ότι άλλο χρειαστεί.
Επιπλέον ανακοίνωσε ότι στην έρευνα περιλαμβάνονται και οι φάκελοι των αντισταθμιστικών ωφελημάτων (ΑΩ). Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας ανέφερε χαρακτηριστικά ότι από τη μη υλοποίηση των αντισταθμιστικών ωφελημάτων μπορούμε να φτιάξουμε τρία πλήρη εξοπλιστικά προγράμματα- έκανε αναφορά σε υπόστεγα που κάηκαν , σε λογισμικά που δεν παραδόθηκαν κλπ.
Μονογραφές
Επίσης ο κ. Καμμένος ζήτησε την τοποθέτηση Νομικού Συμβούλου του Κράτους από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους στο υπουργείο Άμυνας ώστε να μην κινείται τίποτα χωρίς μονογραφή. Ηδη εγκαταστάθηκε νομικός στο Γραφείο του.
Να θυμίσουμε ότι έχουν παραγγελθεί 20 ελικόπτερα ΝΗ-90 και έχουν παραδοθεί 11.