Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Η ανέγερση μουσουλμανικού τεμένους στην ελληνική πρωτεύουσα είναι μόνο η αρχή της νεοοθωμανικής επέλασης στην χώρα μας που φιλοδόξει να εκπροσωπήσει τον συνολικό μουσουλμανικό πληθυσμό οποίος τα τελευταία χρόνια έχει εξαπλωθεί σε όλη την επικράτεια με άκρως επικίνδυνα αύξοντα ρυθμό και με την «καθοριστική» βοήθεια του τουρκικού παράγοντα.
Έτσι πρόσφατα διατυπώθηκε από τουρκικής πλευράς η απαίτηση της επαναλειτουργίας μιας σειράς τζαμιών που είχαν λειτουργήσει επί οθωμανικής εποχής σαν πρώτο βήμα για τις ανάγκες των μουσουλμάνων απάσης της χώρας.
Τα τζαμιά αυτά σε πρώτη φάση εξισλαμισμού της χώρας, όπως τα παρουσίασε σε ειδικό αφιέρωμα η τουρκική εφημερίδα Zaman και τα οποία σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα έχουν και ιστορική αξία, είναι τα εξής :
1) Yeni Cami. Το γνωστό Γιενή Τζαμί των Ντονμέδων, (εξισλαμισμένων Εβραίων), στην Θεσσαλονίκη που κτίστηκε το 1900-1903 από τον Ιταλό αρχιτέκτονα, Vitiliano Poseli. Το τζαμί αυτό ήταν το πρώτο το οποίο με πρωτοβουλία του γνωστού φιλότουρκου δημάρχου της Θεσσαλονίκης, κ Μπουτάρη, ξαναλειτούργησε για το μουσουλμανικό Ραμαζάνι.
2) Fethiye Cami. Το Φετιγιέ Τζαμί της Αθήνας κάτω από την Ακρόπολη. Κτίστηκε μετά την κατάκτηση της Αθήνας από τους Οθωμανούς το 1456-1458.
3) Mustafa Voyvoda Camı. Το γνωστό τζαμί στο Μοναστηράκι της Αθήνας. Κτίστηκε από τον Βαλή Μουσταφά Βοϊβόντα τον 18ο αιώνα.
4) İbrahim Paşa Cami. Ιμπραήμ πασά τζαμί. Είναι στην Καβάλα Κτίστηκε από τον γνωστό ελληνικής καταγωγής Ιμπραήμ πασά.
5) Halil Bey Cami. Χαλίλ μπευ τζαμί. Είναι στην Καβάλα. Είναι το πιο παλιό τζαμί της Καβάλας. Σήμερα είναι πολιτιστικό κέντρο.
6) Ağa Paşa Cami. Αγά πασά τζαμί. Βρίσκεται στο Ναύπλιο. Κτίστηκε το 1730. Χρησιμοποιήθηκε για την πρώτη εθνοσυνέλευση της επανάστασης του 1821.
7) Ulu Cami. Ουλού τζαμί. Βρίσκεται στο Ναύπλιο. Είναι το πιο παλιό τζαμί του Ναυπλίου. Σήμερα είναι θέατρο.
8) Çelebi Sultan Mehmet Cami. Τσελεμπί σουλτάν Μεχμέτ τζαμί. Το μεγάλο τζαμί του Διδυμοτείχου. Είναι του 14ου αιώνα.
9) Yeni Cami. Γιενή τζαμί. Είναι στην Λάρισα. Είναι του 19ου αιώνα και σήμερα είναι αρχαιολογικό μουσείο.
10) Osman Sah Kurşunlu Cami. Οσμάν Σαχ Κουρσουνλού τζαμί. Βρίσκεται στα Τρίκαλα. Το έκτισε τον 16ο αιώνα ο Οσμάν Σαχ, γαμπρός του σουλτάνου Σελίμ του πρώτου.
11) Monemvasia Camisi. Το τζαμί της Μονεμβασίας, (σύμφωνα με την Zaman). Κτίστηκε τον 16ο αιώνα και σήμερα είναι μουσείο.
12) Süleymaniye Cami. Σουλεϊμανιέ τζαμί. Βρίσκεται στην Ρόδο. Κτίστηκε από τον γνωστό σουλτάνο Σουλεϊμάν τον Μεγαλοπρεπή το 1531. Σήμερα είναι μνημείο.
13) Murad Reis Cami. Μουράτ Ρέϊς τζαμί. Και αυτό βρίσκεται Στην Ρόδο. Κτίστηκε το 1636.
14) Ağa Cami. Αγά τζαμί. Και αυτό είναι στην Ρόδο. Κτίστηκε το 1819 από τον Χατζή Μεχμέτ Αγά.
15) Deftedar Cami. Ντεφτεντάρ τζαμί. Βρίσκεται στην νήσο Κω. Κτίστηκε το 1724 από τον Ντεφτεντάρ Ιμπραήμ Πασά. Το τζαμί αυτό λειτουργεί κάθε Παρασκευή.
16) Lonca Cami. Λόντζα τζαμί. Στην νήσο Κω. Κτίστηκε το 1776.
17) Aslan Paşa Cami. Ασλάν πασά τζαμί. Βρίσκεται στα Γιάννενα. Κτίστηκε από τον Ασλάν πασά και σήμερα είναι εθνογραφικό μουσείο.
18) Fethiye Cami. Φετχιγιέ τζαμί. Και αυτό είναι στα Γιάννενα. Προφανώς τα τζαμιά των Ιωαννίνων προορίζονται και για τους μουσουλμάνους Τσάμηδες που ονειρεύονται να ξαναέρθουν στην περιοχή.
19) Kurşunlu Cami. Κουρσουνλού τζαμί. Βρίσκεται στην Καστοριά.
Ειδικά για την ελληνική πρωτεύουσα οπου ο μουσουλμανικός πληθυσμός πλησιάζει σύμφωνα και με τις τουρκικές εκτιμήσεις τους 700.000, συχνά παρουσιάζονται ακόμα και τηλεοπτικές εκπομπές, (πρόσφατη μεγάλη τηλεοπτικη παρουσίαση στο τουρκικό κανάλι Kocaeli TV), που καυτηριάζουν την ελληνική στάση να μην δοθεί ξανά στην λειτουργία τον γνωστό «Βοεβόδα τζαμί» στο Μοναστηράκι. Το τζαμί αυτό παρουσιάζετε σαν ένα από τα τρία οθωμανικά μνημεία που έχουν διασωθεί στην Αθήνα από τα 86, όπως αναφέρουν οι Τούρκοι ειδικοί, τζαμιά λουτρά κ.α.
Εμπρός λοιπόν για μια ισλαμική νεοοθωμανικού τύπου Ελλάδα, ή καλύτερα… Γιουνανιστάν. Και μη παρέκει!