Glory
Η οδύσσεια ενός κακομοίρη σιδηροδρομικού εν μέσω κρατικής διαφθοράς, συνδικαλιστικών συμφερόντων, ατομικών φιλοδοξιών και αδηφάγων Μέσων σε μια αφήγηση με ωραίες ερμηνείες, μαύρο χιούμορ και χύμα βαλκανικό αρχοντοχωριατισμό.
Όπως αναφέρει το tospirto.ne είναι λιγότερο συμπαγής από το προ διετίας «Μάθημα», αλλά με το ίδιο αιχμηρό κοινωνικό σχόλιο, τους ίδιους καλούς πρωταγωνιστές και παρόμοια «νταρντενική» κινηματογράφηση, η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του βουλγαρικού διδύμου αντιδιαστέλλει δυο εντελώς διαφορετικούς χαρακτήρες που συναντιούνται –κάπως ανορθόδοξα, ομολογώ. Από τη μία, η καριερίστρια, μοντέρνα και κομψευόμενη 40άρα, Τζούλια Στάικοβα (Γκόσεβα, πολύ καλή), υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του (σκανδαλόπληκτου) υπουργείου Μεταφορών της Βουλγαρίας. Από την άλλη, ο μεσήλικας Τσάνκο Πέτροφ (Ντενολγιούμποφ, καλός σε απαιτητικό ρόλο), ένας μοναχικός, φιλόζωος κι «αναχρονιστικός» σιδηροδρομικός, που μια μέρα, εκεί που σφίγγει τα μπουλόνια της σιδηροτροχιάς, βρίσκει… μυριάδες πεταμένα λέβα. Τα οποία και παραδίδει στην αστυνομία. «Ω, τι λαμπρή ευκαιρία», σκέφτεται η επιτήδεια Στάικοβα: «να σιάξουμε την στραπατσαρισμένη από τα σκάνδαλα εικόνα του υπουργείου τιμώντας σε ταρατατζούμ γιορτούλα παλαιοκομμουνιστικού τύπου τον τίμιο σιδηροδρομικό μας, τον οποίον ήδη ζαχαρώνουν τα κανάλια». Έλα όμως, που το αναλογικό ρολόι-κειμήλιο μάρκας «Glory» –το οποίο ο Τσάνκο αναγκάζεται να βγάλει απ τον καρπό του, για να του φορέσει ο κυρ-υπουργός (Σάβοφ) το νέο ψηφιακό ρολόι – δώρο – χάνεται κάπου μες στο υπουργείο…
Συνδυάζοντας –άλλοτε απολαυστικά, άλλοτε λιγότερο– μαύρο χιούμορ και βερίστικη καταγραφή με την κάμερα στο χέρι, οι δυο κινηματογραφιστές οδηγούν το πράγμα προς μια στενόχωρη κορύφωση, στην οποία θα παίξουν ρόλο ένας μαχητικός (αλλά εξίσου σόλοικος) τηλε-δημοσιογράφος (Λαζάροφ), το σοβούν σκάνδαλο και φυσικά το χαμένο ρολόι. Σε μια παράλληλη, πιο αδύναμη, πτυχή του σεναρίου, ξεδιπλώνονται σκηνές απείρου κάλλους με την εξωσωματική γονιμοποίηση και εμβρυονική κατάψυξη, που η εργασιομανής Στάικοβα «τρέχει» με τον σύντροφό της (Τοντόροφ). Κορυφαίο, όμως, εύρημα του σεναρίου είναι η βραδυγλωσσία του μοιραία λιγομίλητου Τσάνκο. Σκεφτείτε, δηλαδή: ένας κεκές αντι-ήρωας, που καλείται να μιλήσει στα υπερπρόθυμα μικρόφωνα, δίπλα σε μια γάτα των δημοσίων σχέσεων και του μπλα-μπλα. Συνολικά, τούτη η βουλγαρο-ελληνική συμπαραγωγή ξεμπροστιάζει έξυπνα διάφορα κακώς κείμενα της γειτονικής κοινωνίας. Που, φυσικά, δεν μας είναι διόλου ξένα…
[irp posts=”109846″ name=”Ο Εκλεκτός- Αμερικανική ταινία”]
Σκηνοθεσία Κριστίνα Γκρόζεβα, Πέταρ Βαλτσάνοφ
Σενάριο Ντέτσο Ταραλέζκοφ, Κριστίνα Γκρίζεβα, Πέταρ Βαλτσάνοφ
Πρωταγωνιστούν Στέφαν Ντενολγιούμποφ, Μαργκίτα Γκόσεβα, Κίτονταρ Τοντόροφ, Μίλκο Λαζάροφ, Ιβάν Σάβοφ, Άνα Μπρατόεβα
Διάρκεια 97
Χώρα Βουλγαρία, Ελλάδα
Είδος Κοινωνικό δράμα
Πρεμιέρα 02 Μαρτίου 2017
Τατιάνα Καποδίστρια
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ: ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΕΔΩ