«Στη δική μας Εκκλησία δεν θεωρούμε ότι υπάρχει κάποιο κώλυμα για ένα παιδί οποιασδήποτε προέλευσης. Δεν μπορούμε να βάζουμε κάτω από το μικροσκόπιο τον τρόπο με τον οποίο συνελήφθη ένα παιδί και πώς ήρθε στον κόσμο».
Η δήλωση προέρχεται από τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο, που ρωτήθηκε σχετικά με το ενδεχόμενο βάπτισης των παιδιών ομόφυλων ζευγαριών όταν τα αποφασίσουν τα ίδια, όντας ενήλικοι, κάτι που ειπώθηκε από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Ιερώνυμο, παρόντος και του ιδίου.
Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής ανέφερε στην εφημερίδα «Τα Νέα» ότι ρόλος της εκκλησίας είναι να εξασφαλίζει τη νομιμότητα.
«Να ξέρουμε ότι όσοι έχουν την κηδεμονία αυτού του παιδιού, είτε είναι φυσικοί γονείς είτε έχουν τη νομική του επιμέλεια, συναινούν στη βάπτιση. Αυτό είναι το νομικό κομμάτι. Το εκκλησιαστικό κομμάτι είναι να υπάρχει ανάδοχος που είναι Ορθόδοξος και αποτελεί την εγγύηση για την ορθόδοξη ανατροφή του παιδιού. Δεν νοείται να ζυγίζονται οι γονείς στην ορθόδοξη ευσέβειά τους και αργότερα να αποφασίζεται αν το παιδί μπορεί να βαπτιστεί ή όχι. Για αυτό υπάρχει ο ανάδοχος. Εφόσον, λοιπόν, συντρέχουν αυτές οι δύο προϋποθέσεις, δεν υπάρχει ούτε εκκλησιαστικά ούτε νομικά κάποιο κώλυμα για να γίνεται η βάπτιση ενός παιδιού», είπε, υπενθυμίζοντας ότι το ίδιο έπραξε και ο ίδιος το 2022, όταν βάπτισε παιδιά ομόφυλου ζευγαριού.
Για τις σχέσεις του με την Ομογένεια
Σε ό,τι αφορά τις σχέσεις του με την Ομογένεια, ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος τόνισε πως «όσοι κοιτούν την Ομογένεια από την προοπτική των Αθηνών, παρασύρονται από συγκεκριμένα ΜΜΕ που προσπαθούν να δημιουργήσουν αυτή την εικόνα. Αλλά όταν ζει κανείς στις ΗΠΑ και συζητά με τους θεσμούς που δραστηριοποιούνται εκεί, έχει μια εντελώς διαφορετική εικόνα».
Όπως εξήγησε, η ΑΧΕΠΑ, που είναι από τις πλέον καλά δικτυωμένες και θεμελιωμένες ομογενειακές οργανώσεις δεν συμφωνεί με την άποψη ότι ο ίδιος διαιρεί την ομογένεια. Ανάλογη θέση έχει και η Εθνική Φιλόπτωχος Αδελφότητα Κυριών.
«Αυτοί που προσπαθούν να διχάσουν την Ομογένεια είναι αυτοί οι οποίοι θα ήθελαν ο Αρχιεπίσκοπος να κάνει αυτό που του λένε εκείνοι. Κανείς σοβαρός Αρχιεπίσκοπος, όμως, δεν είναι δυνατόν ποτέ να παραχωρήσει, να εκχωρήσει τις ευθύνες του, σε ένα μέσο ενημέρωσης, το οποίο φιλοδοξεί να κατευθύνει τα ομογενειακά ζητήματα για να εισπράξει το αντίτιμο πάλι από την Ελλάδα», ανέφερε.
«Ε όχι και κατάσκοπος της Τουρκίας!»
Κλείσιμο
Ο Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος απάντησε και στην κριτική για «υπερβολικά φιλικές θέσεις με την Τουρκία και ότι αυτό συμβαίνει επειδή διεκδικεί τη θέση του Πατριάρχη όταν αποδημήσει», φθάνοντας μάλιστα στο σημείο ορισμένοι να τον κατηγορούν και ως «κατάσκοπο της Τουρκίας».
«Ε, όχι και κατάσκοπος! Δεν είμαι κατάσκοπος κανενός. Είμαι άνθρωπος της Εκκλησίας, είμαι παιδί του Οικουμενικού Πατριαρχείου, είμαι γέννημα και θρέμμα της Κωνσταντινουπόλεως και νομίζω ότι έχω γίνει στόχος της νοοτροπίας η οποία βλέπει με καχυποψία οποιονδήποτε Έλληνα δεν έχει γεννηθεί και δεν ζει στην Ελλάδα», είπε.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η συγκεκριμένη νοοτροπία «υπάρχει από την απελευθέρωση του ελληνικού κράτους. Και αυτό το έχουμε ζήσει και στην Κωνσταντινούπολη τόσα χρόνια, όπου πραγματικά αισθανόμαστε ότι συνθλιβόμαστε μεταξύ δύο νοοτροπιών, της Τουρκίας, η οποία μας βλέπει ως κατασκόπους της και ως ενδεχόμενους προδότες της Τουρκίας, και κάποιων ακραίων κύκλων της Ελλάδας οι οποίοι μας βλέπουν ως τουρκόφωνους. Πολλές φορές η Ελλάδα μας πληγώνει, αλλά αυτό δεν είναι αιτία για να στραφούμε στην άλλη πλευρά. Ποτέ. Το αίμα νερό δεν γίνεται».
Για τις σχέσεις του με τον πρωθυπουργό
Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής ρωτήθηκε και για τις σχέσεις του με τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση.
«Με τον κύριο πρωθυπουργό και την οικογένειά του ανέκαθεν διατηρούσα και εξακολουθώ να διατηρώ άριστες σχέσεις», είπε. Άφησε μάλιστα αιχμές ότι υπήρξε μια πολύ σοβαρή προσπάθεια να υπονομευθεί αυτή η σχέση.
Η προσπάθεια αυτή «νομίζω ότι απέτυχε, κατέρρευσε. Άφησε κάποια πίκρα, αλλά αυτή η πίκρα δεν αφορά το πρόσωπο του πρωθυπουργού, απλώς είναι η πικρή γεύση στο στόμα που σου μένει ότι κάποιοι προσπαθούν να σου χαλάσουν μια φιλία παλιά, εγκάρδια, ειλικρινή και αφιλοκερδή. Διότι και οι δύο το έθνος υπηρετούμε, από διαφορετικές σχέσεις».