Κατάσταση έκτακτης ανάγκης κήρυξε ο δήμαρχος της Βαλτιμόρης, Μπράντον Σκοτ, έπειτα από τη σύγκρουση του φορτηγού πλοίου «Dali» στη γέφυρα «Francis Scott Key».
Διάταγμα που αναρτήθηκε από τον Σκοτ στο «Χ» αναφέρει ότι το σχέδιο επιχειρήσεων έκτακτης ανάγκης της πόλης θα τεθεί πλέον σε εφαρμογή και θα παραμείνει σε ισχύ για 30 ημέρες.
Ο δήμαρχος δήλωσε ότι οι ομάδες κινητοποιούν εργάζονται εντατικά για την αντιμετώπιση αυτής της κρίσης. Την ίδια ώρα, συνεχίζονται οι έρευνες για τους αγνοούμενους.
Ένα βίντεο που δείχνει δευτερόλεπτο προς δευτερόλεπτο τη μοιραία σύγκρουση του φορτηγού πλοίου Dali στη γέφυρα στη Βαλτιμόρη κάνει τον γύρο του διαδικτύου τις τελευταίες ώρες.
Όπως φαίνεται στις 01:24:32 τοπική ώρα το πλοίο φαίνεται να χάνει ισχύ για περίπου 60 δευτερόλεπτα. Ένα λεπτό αργότερα από το πλοίο βγαίνουν καπνοί ενώ τα φώτα σβήνουν για δεύτερη φορά περίπου δύο λεπτά πριν την πρόσκρουση στην Francis Scott Key Bridge.
#Keybridge #bridgecollapse #dundalk #Maryland pic.twitter.com/H0MoM53kmB
— ThatNewsJawn (@ThatNewsJawn) March 26, 2024
Πρόκειται για το σενάριο που θέλει το μεγάλο πλοίο να έχει υποστεί κάποια σημαντική βλάβη και εξαιτίας αυτής να έπεσε πάνω στη γέφυρα και το οποίο ενισχύεται από ένα βίντεο που ήρθε στη δημοσιότητα. Το βίντεο δείχνει το πλοίο να κινείται κανονικά πριν σβήσουν όλα του τα φώτα. Πιθανόν εκεί να έπαθε κάποιο μπλακ-άουτ εξαιτίας του οποίου να έχασε το πηδάλιο ή και κάποια άλλα συστήματα.
Όταν επανήλθε το ρεύμα το πλοίο είχε ήδη βρεθεί σε ανεπίστροφη πορεία προς τη γέφυρα παρά την προσπάθεια να αλλάξει πορεία (προφανώς «ανάποδα τις μηχανές»), σενάριο που ενισχύεται από τον πυκνό καπνό που βγαίνει από την καμινάδα του.
Το πλοίο που προκάλεσε την κατάρρευση της γέφυρας είχε εμπλακεί και σε άλλο ατύχημα
Το πλοίο που προκάλεσε την κατάρρευση της γέφυρας «Francis Scott Key» στη Βαλτιμόρη νωρίς το πρωί της Τρίτης είχε επίσης εμπλακεί σε ατύχημα στο λιμάνι της Αμβέρσας, στο Βέλγιο, το 2016.
Οι λιμενικές Αρχές της Αμβέρσας δήλωσαν ότι το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali προσέκρουσε σε προβλήτα στις 11 Ιουλίου 2016, καθώς προσπαθούσε να βγει από τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων της Βόρειας Θάλασσας.
Η λιμενική Αρχή δεν μπόρεσε να δώσει λεπτομέρειες σχετικά με την αιτία του ατυχήματος, αλλά δήλωσε ότι το πλοίο παρέμεινε στην αποβάθρα για επισκευές για κάποιο χρονικό διάστημα μετά το περιστατικό.
«Κατά γενικό κανόνα, αυτά τα ατυχήματα διερευνώνται και τα πλοία επιτρέπεται να αποπλεύσουν μόνο αφού οι εμπειρογνώμονες διαπιστώσουν ότι είναι ασφαλές να το κάνουν», δήλωσε στο Reuters εκπρόσωπος του λιμανιού της Αμβέρσας.
Η βελγική ναυτική επιτροπή, η οποία διερευνά τέτοια περιστατικά, δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.
Το πλοίο MS Dali, μήκους 948 ποδιών, το οποίο ανήκει στην Grace Ocean Pte Ltd και διαχειρίζεται η Synergy Marine Corp, συγκρούστηκε την Τρίτη με έναν από τους πυλώνες της γέφυρας της Βαλτιμόρης.
Ήταν ναυλωμένο από τη ναυτιλιακή εταιρεία Maersk κατά τη στιγμή του συμβάντος στη Βαλτιμόρη, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η δανέζικη εταιρεία.
Η Maersk δήλωσε ότι δεν μπορεί να σχολιάσει το περιστατικό στην Αμβέρσα.