Ξεκάθαρη στις εκτιμήσεις της για τις ελληνικές εκλογές είναι η Eurasia.
Όπως αναφέρει στην ανάλυση της, η Νέα Δημοκρατία αναμένεται να κερδίσει τις εκλογές της 7ης Ιουλίου και πιθανότατα να έχει αυτοδυναμία στο κοινοβούλιο, σημειώνοντας πως η νέα κυβέρνηση αναμένεται να τηρήσει τους δημοσιονομικούς στόχους που έχουν συμφωνηθεί με τους πιστωτές ενώ θα χρησιμοποιήσει οποιοδήποτε δημοσιονομικό περιθώριο για τη σταδιακή μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης. Επιπλεόν εκτιμά πως οι προοπτικές για διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις θα βελτιωθούν.
Με βάση τις τελευταίες δημοσκοπήσεις, η ΝΔ είναι πιθανό να κερδίσει πάνω από 151 έδρες στο κοινοβούλιο που απαιτούνται για να σχηματιστεί κυβέρνηση, όπως σημειώνει η Eurasia.
Το εκλογικό σύστημα, το οποίο σκοπίμως έχει σχεδιαστεί για να ευνοήσει το μεγαλύτερο κόμμα, αποτελεί μείζονα παράγοντα και θα βοηθήσει την ΝΔ να αποκτήσει πλειοψηφία με διάφορους τρόπους.
Πρώτον, το μεγαλύτερο κόμμα λαμβάνει ένα μπόνους 50 θέσεων. Δεύτερον, το ελάχιστο όριο του 3% θα ευνοήσει τα μεγαλύτερα κόμματα αναλογικά με το μέγεθός τους, δεδομένου του αριθμού των πολιτικών κομμάτων που ενδέχεται να μείνουν εκτός Βουλής.
Τέλος, οι υπόλοιπες 250 έδρες έχουν αναλογικό σύστημα, αλλά περιλαμβάνουν μεγάλο αριθμό περιφερειών (56), πολλές από τις οποίες είναι πολύ μικρές (37 εκλέγουν 4 θέσεις ή λιγότερο και 17 μόνο 1), προς όφελος επίσης των μεγαλύτερων κομμάτων .
Ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση σε μικρότερες εκλογικές περιφέρειες στα Βόρεια της χώρας, όπου το κόμμα έχει χάσει πολύ έδαφος, λόγω της συμφωνίας των Πρεσπών. Πάντως σε περίπτωση – που δεν είναι το βασικό σενάριο ης Eurasia – που η ΝΔ δεν πετύχει αυτοδυναμία, το πιο πιθανό αποτέλεσμα είναι μία κυβέρνηση συνασπισμού με το ΚΙΝΑΛ.
Κανένα από τα οικονομικά προγράμματα των κομμάτων δεν έχει ανακοινωθεί λεπτομερώς. Παρά την επιτυχή έξοδο από το τρίτο πρόγραμμα διάσωσης το 2018, η Ελλάδα παραμένει υπό αυστηρή εποπτεία από τους πιστωτές της ΕΕ, στο πλαίσιο της μεταμνημονιακής συμφωνίας καθώς και της συμφωνίας για την ελάφρυνση του χρέους.
Η ΝΔ έχει μια ευνοϊκή στάση απέναντι στους πιστωτές και όπως και ο ΣΥΡΙΖΑ είναι απίθανο να αμφισβητήσει ανοιχτά τα συμφωνηθέντα. Επιπλέον, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει υπογραμμίσει την φιλοδοξία του για την επιστροφή της πλήρης πρόσβασης της Ελλάδα στις αγορές καθώς και για την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας.
Ενώ έχει διαμηνύσει πως θα προσπαθήσει να επαναδιαπραγματευτεί με τους πιστωτές τους αυστηρούς στόχους για το πρωτογενές πλεόνασμα της, είναι απίθανο να παραβιάσει τους στόχους μονομερώς.
Σε αντίθεση με το ΣΥΡΙΖΑ, ωστόσο, η ΝΔ έχει καταστήσει σαφές ότι θα χρησιμοποιήσει οποιοδήποτε δημοσιονομικό περιθώριο πάνω από το στόχο του 3,5% για το πρωτογενή πλεόνασμα της κυβέρνησης για τη σταδιακή μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης, σε αντίθεση με την αύξηση των κοινωνικών δαπανών, πράγμα που θα προτιμούσε ο ΣΥΡΙΖΑ.
Αν η δημοσιονομική υπεραπόδοση της Ελλάδας συνεχιστεί, είναι πιθανό να υπάρξει μια μέτρια χαλάρωση της δημοσιονομικής πολιτικής (συμβατή με τους στόχους που έχουν τεθεί στην ΕΕ) και μια μέτρια μείωση των φόρων τόσο για τα νοικοκυριά όσο και για τις επιχειρήσεις.
Ορισμένες από τις προτάσεις της ΝΔ περιλαμβάνουν την μείωση του ΕΝΦΙΑ, την μείωση του εταιρικού φόρου από 28% σε 20% και περικοπές στον ΦΠΑ, παράλληλα με ένα (μη καθορισμένο ακόμη) πρόγραμμα διαρθρωτικών οικονομικών μεταρρυθμίσεων.
Όσον αφορά τον χρηματοπιστωτικό τομέα, η ΝΔ αν και ήταν πολύ επικριτική, στήριξε τελικά τα μέτρα που έλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ για την προστασία της πρώτης κατοικίας καθώς και για την ρύθμιση των 120 δόσεων, τα οποίο είναι απίθανο να πάρει πίσω όταν έλθει στην εξουσία.