Με την ανάσυρση 5 σορών προχώρησαν σήμερα (21/8) οι έρευνες στο τραγικό ναυάγιο στις ακτές της Σικελίας, ενώ αναζητείται ο τελευταίος αγνοούμενος
Με τον συνολικό αριθμό των θυμάτων από το τραγικό ναυάγιο να φτάνει τα 6, καθώς 5 πτώματα βρέθηκαν σήμερα και ένα ακόμα είχε βρεθεί την περασμένη Δευτέρα, οι έρευνες διακόπηκαν για σήμερα καθώς έπεσε η νύχτα και αναμένεται να ξεκινήσουν ξανά το πρωί με το φως της ημέρας.
Ο επικεφαλής της υπηρεσίας πολιτικής προστασίας της Σικελίας, Σαλβατόρε Κοκίνα, δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων PA ότι οι έρευνες έχουν ολοκληρωθεί για σήμερα, Τετάρτη, και θα συνεχιστούν αύριο, Πέμπτη. Επιβεβαίωσε ότι τις τελευταίες ώρες έχουν βρεθεί πέντε πτώματα, αλλά έχουν ανασυρθεί μόνο τέσσερα και ένα ακόμα άτομο παραμένει αγνοούμενο, πρόσθεσε.
Το ιστιοφόρο 56 μέτρων που έπλεε υπό βρετανική σημαία, μετέφερε 22 άτομα και είχε αγκυροβολήσει λίγο έξω από την ακτή, κοντά στο λιμάνι του Πορτιτσέλο στην περιοχή του Παλέρμο στη Σικελία, όταν χτυπήθηκε από κάτι που πιστεύεται ότι ήταν υδροστρόβιλος ή νεροποντή.
Υπενθυμίζεται ότι η σορός του σεφ του σκάφους, Recaldo Thomas, εντοπίστηκε λίγο μετά τη βύθιση του σκάφους, τη Δευτέρα, και οι Αρχές συνέχισαν τις έρευνές τους για τους υπόλοιπους αγνοούμενους. Οι υπόλοιποι 15 που επέβαιναν στο πολυτελές γιοτ είχαν διασωθεί.
Νωρίς το μεσημέρι σήμερα Τετάρτη ανασύρθηκαν δύο πτώματα και λίγο αργότερα -το απόγευμα- ανασύρθηκαν άλλα δύο. Λίγο πριν ολοκληρωθούν οι έρευνες καθώς νύχτωσε και κατέστη αδύνατο να συνεχίσουν, εντοπίστηκε ακόμα ένα πτώμα στο σκάφος, το οποίο μέχρι να διακοπούν οι έρευνες δεν είχε ανασυρθεί.
Δάκρυα και εκκωφαντική σιωπή
Καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας κόσμος βρισκόταν στο λιμάνι του Πορτιτσέλο παρακολουθώντας με αγωνία την πορεία των ερευνών. Η είδηση ότι δύτες σπηλαίων από τη Νάπολη και τη Ρώμη μετείχαν στις έρευνες προσείλκυσε περισσότερη προσοχή και ενδιαφέρον, σημειώνει το SkyNews.
Δύο δύτες ντυμένοι με πορτοκαλί στολές, στο πίσω μέρος του σκάφους μετέφεραν την πρώτη σορό τυλιγμένη σε ειδική σακούλα, κάτι που έκανε το πλήθος να σωπάσει. Η οδυνηρότητα της στιγμής προκάλεσε τα δάκρυα ορισμένων παρευρισκομένων. Κάποιοι κοίταζαν αλλού, ενώ άλλοι τραβούσαν βίντεο με τα κινητά τους τηλέφωνα, σημείωσε η ανταποκρίτρια του βρετανικού μέσου, καθώς το πλήθος συνειδητοποιούσε ότι δεν πρόκειται για μια έρευνα διάσωσης αλλά ανάκτησης πτωμάτων.
Μια αυθόρμητη «τιμητική φρουρά» φάνηκε να σχηματίζεται την ώρα που κάθε σορός μεταφερόταν στην όχθη του λιμανιού -αστυνομικοί, πυροσβέστες και αξιωματούχοι έρευνας και διάσωσης δίπλα-δίπλα, μερικοί με σκυμμένα κεφάλια-, μια στιγμή σιωπής και έκφρασης σεβασμού.
Πότε θα ταυτοποιηθούν επισήμως τα θύματα της τραγωδίας
Μέχρι στιγμής οι ιταλικές αρχές έχουν αρνηθεί να προβούν στην ταυτοποίηση των πτωμάτων που έχουν ανασυρθεί. Πληροφορίες ιταλικών και βρετανικών ΜΜΕ σχετικά με τα πτώματα που έχουν ανασυρθεί αναφέρουν ότι έχουν αναγνωριστεί αυτά του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς και της 18χρονης κόρης του, Χάνα.
Οι Αρχές περιμένουν να ανασύρουν και τις έξι σορούς πριν επικοινωνήσουν με τις οικογένειες των θυμάτων, υποστηρίζει το BBC. Σύμφωνα με την ιταλική νομοθεσία, οι σοροί χρειάζεται να αναγνωριστούν επισήμως από ένα μέλος της οικογένειάς τους ή από ένα πρόσωπο που βρίσκεται κοντά τους, προτού πιστοποιηθεί επίσημα ο θάνατός τους.
Είναι πιθανό οι Αρχές να παραχωρήσουν συνέντευξη Τύπου μόλις ανασυρθούν και μεταφερθούν στην ξηρά όλες οι σοροί.
Υπενθυμίζεται ότι ανάμεσα στους 6 αγνοούμενους ήταν ο Μάικ Λιντς, η Χάνα Λιντς, ο μη εκτελεστικός πρόεδρος της Morgan Stanley International Τζόναθαν Μπλούμερ, η σύζυγός του Τζούντι Μπλούμερ, ο Κρις Μορβίλο, δικηγόρος στην Clifford Chance που εκπροσωπούσε τον Λιντς, και η σύζυγός του Νέντα Μορβίλο.
BBC
Τιτάνιο το έργο των δυτών
Η επιχείρηση έρευνας αντιμετώπισε προβλήματα, καθώς τα επιπλέοντα συντρίμμια μπλόκαραν τους στενούς διαδρόμους του σκάφους, το οποίο είναι σχεδόν εντελώς άθικτο και έχει γείρει στο πλάι στον πάτο της θάλασσας, σε βάθος 50 μέτρων κάτω από την επιφάνεια.
Το πλοίο βρίσκεται τόσο βαθιά, που οι δύτες μπορούν να παραμείνουν μόνο για 10 λεπτά στον βυθό πριν αναγκαστούν να επιστρέψουν στην επιφάνεια της θάλασσας, για τη δική τους ασφάλεια.
Σήμερα ωστόσο κατέφθασε στο σημείο μια νέα ομάδα Ιταλών διασωστών, οι οποίοι διαθέτουν ειδικές δεξαμενές που τους επιτρέπουν να παραμένουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα κάτω από το νερό, κάτι που οδήγησε στον εντοπισμό 5 σορών.
Σήμερα οι δύτες εισήλθαν στο πλοίο ανοίγοντας μια τρύπα μέσα από ένα φινιστρίνι πάχους 3 εκατοστών, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι είχαν φτάσει στην «κύρια καμπίνα» όπου ο Λιντς και η σύζυγός του Άντζελα Μπακάρες διέμεναν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Υπενθυμίζεται πως η σύζυγος κατάφερε να διασωθεί τη στιγμή βύθισης του πλοίου.
Το ιταλικό πρακτορείο Giornale Di Sicilia μετέδωσε ότι επιστρατεύτηκε και ένα τηλεχειριζόμενο ρομπότ για να βοηθήσει τις ομάδες έρευνας. Το «ρομπότ» είναι ικανό να λειτουργεί στον βυθό της θάλασσας σε ύψος 300 μέτρων και μπορεί να συνεχίσει για 6 έως 7 ώρες.
Έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας στη Σικελία
Tα σενάρια γύρω από το μοιραίο δυστύχημα έχουν οδηγήσει τους ειδικούς σε εκτιμήσεις για τα αίτια της τραγωδίας, ενώ οι έρευνες θα συνεχιστούν την Πέμπτη νωρίς το πρωί.
Όπως μεταδίδει το ιταλικό πρακτορείο Ansa, ο 51χρονος καπετάνιος του σκάφους ανακρίθηκε χθες, Τρίτη, για πάνω από δύο ώρες, με τους εισαγγελείς του Termini Imerese, που έχουν ξεκινήσει έρευνα για το ναυάγιο, να του κάνουν ερωτήσεις προκειμένου να ανασυνθέσουν τις δραματικές φάσεις του ναυαγίου και να αποκτήσουν τεχνικές λεπτομέρειες χρήσιμες για την έρευνα.
Πολλοί ειδικοί εξέφρασαν την έκπληξή τους για την ταχύτητα με την οποία βυθίστηκε το ιστιοφόρο, με αυτόπτες μάρτυρες να επισημαίνουν πως είχε εξαφανιστεί κάτω από το νερό μέσα σε 60 δευτερόλεπτα.
Η ταχύτητα βύθισής του ίσως οφείλεται στην ταχεία εισροή νερού, υποστήριξε, μιλώντας νωρίτερα στο Sky News, ο πρώην διοικητής του Βασιλικού Πολεμικού Ναυτικού της Βρετανίας Tom Sharp.
Για να συμβεί αυτό, ο Σαρπ είπε ότι τρία είναι τα ενδεχόμενα: «Είτε υπήρξε βλάβη υποβρύχιας βαλβίδας, είτε χτύπησε κάπου και άνοιξε τρύπα στο σκάφος, είτε δημιουργήθηκαν συνθήκες όπου το νερό μπήκε από το πλάι, μέσα από τα φινιστρίνια και μέσα από τις πόρτες του άνω καταστρώματος».
«Και, κάνοντας πάντα μια υπόθεση, υποψιάζομαι ότι αυτό συνέβη σε αυτή την περίπτωση. Υποψιάζομαι, επίσης, πως το πλοίο δεν ήταν δεμένο όπως θα έπρεπε για κακές καιρικές συνθήκες. Σ’ αυτό το σημείο μπορεί να έχεις κύματα που σκάνε στο πλάι και νερό μέσα στο σκάφος, το οποίο μπορεί να αλλάξει πολύ γρήγορα τη σταθερότητά σου και να κάνει πολύ χειρότερη την κατάσταση», υπογράμμισε.