Δυο «πρόσωπα κλειδιά» μπαίνουν στο μικροσκόπιο της έρευνας του εισαγγελέα για την εθνική τραγωδία με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Συγκεκριμένα πρόκειται για δυο ανώτερους υπαλλήλους του ΟΣΕ, οι οποίο φέρεται να έχουν εγκρίνει το πρόγραμμα βαρδιών και την τοποθέτηση του μοιραίου σταθμάρχη που προκάλεσε την τραγωδία στα Τέμπη στη θέση αυτή.
Τα δυο πρόσωπα αυτά είναι ανώτατα υπηρεσιακά στελέχη, που ιεραρχικά ήταν πάνω από τον επιθεωρητή Δημήτρη Νικολάου. Όπως εξήγησε πηγή του ΟΣΕ στον ΣΚΑΪ, ο επιθεωρητής κάνει την πρόταση για τις βάρδιες. Το έγγραφο στέλνεται στους ανώτερους, μπαίνει μια υπογραφή, στα «τυφλά» συνήθως, το χαρτί φεύγει πίσω, και «όλα καλά».
Η πηγή που μίλησε στον ΣΚΑΪ εξήγησε ότι φταίει η νοοτροπία οι χαλαροί κανονισμοί του ΟΣΕ.
«Οι κανονισμοί ήταν λάσκα» ανέφερε χαρακτηριστικά καθώς δεν φοβόταν κανείς ότι θα περάσει από πειθαρχικό, ότι θα λογοδοτήσει. Αν είχαν ελέγξει θα μπορούσαν να είχαν αποτρέψει το τραγικό δυστύχημα
«Το βαρδιόχαρτο κανονικά δεν περνάει από εμένα αλλά τώρα… Αφήστε το, δεν μπορώ να μπω σε λεπτομέρειες γιατί θα μπλέξω. Όλα είναι υπό διερεύνηση, έχουν έρθει σε επαφή ανακριτικές και εισαγγελικές αρχές, δεν έχω κληθεί ακόμα» δήλωσε ένας εκ των προϊσταμένων του επιθεωρητή.
Αυτοψία του ΣΚΑΪ στη σήραγγα των Τεμπών: Άδειες πυροσβεστικές φωλιές – ανύπαρκτος φωτισμός
Πλήρη διάλυση στην σιδηροδρομική σήραγγα στα Τέμπη δείχνει η αυτοψία που πραγματοποίησε δημοσιογράφος του ΣΚΑΙ. Συγκεκριμένα υπήρχαν άδειες πυροσβεστικές φωλιές, ανύπαρκτος φωτισμός και ανιχνευτές πυρκαγιάς, λίγες εκατοντάδες μέτρα από το σημείο του τραγικού δυστυχήματος.
Χαρακτηριστικό είναι πως αν συμβεί ένα ατύχημα στο τούνελ μήκους 5 χιλιομέτρων, το έργο των διασωστών θα είναι τρομερά δύσκολο καθώς στις
περισσότερες οδούς διαφυγής δεν υπάρχουν ούτε πυράντοχες πύλες, ενώ έχει κηρυχθεί έκπτωτη η εταιρεία που είχε αναλάβει τη συντήρηση του εξοπλισμού και εδώ και χρόνια δεν έχει αναλάβει νέα.