Για τις ανατιμήσεις στα τρόφιμα και την ακρίβεια, μίλησε στο ΣΚΑΪ ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας Απόστολος Ραυτόπουλος.
Ο κ. Ραυτόπουλος εξήγησε με το παράδειγμα του ελαιόλαδου τις κραυγαλέες κερδοσκοπικές ανατιμήσεις στην αγορά τροφίμων.
«Το ελαιόλαδο, η συγκομιδή της ελιάς, γίνεται από τον Οκτώβριο ως τον Ιανουάριο … Αύγουστο δεν έχει γίνει καμία συγκομιδή, να μαζέψουν ελιά, να πουλήσουν στους καταναλωτές. Είναι το περυσινό λάδι, που αγόρασαν από 3,7 ευρώ το λίτρο ως 5,25 ευρώ το βιολογικό … όπως δείχνουν στοιχεία της 31ης Μαΐου. Δεν μπορεί λοιπόν αυτό που αγόρασαν 31/5 ως βιολογικό με 5,25 ευρώ, να το πουλάνε σήμερα 17-18 ευρώ. Και αυτό είναι σε όλες τις αλυσίδες, δεν είναι σε μία, να πούμε ότι είναι μεμονωμένο»
«Ο υπουργός πριν από 15 ημέρες έκανε συνάντηση με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ και τους ζήτησε να μειώσουν το κέρδος τους κατά 5%. Αυτόματα, μετά από 15 ημέρες, αυξήθηκε πολύ, αντί να μειωθεί», όπως υπογράμμισε. Σημείωσε επίσης ότι ενώ «μας είπαν ότι στο “καλάθι του νοικοκυριού” θα προσθέσουν για κάθε προϊόν ιδιωτικής ετικέτας ένα επώνυμο, πριν δύο εβδομάδες, δύο Τετάρτες που δημοσιεύεται το “καλάθι του νοικοκυριού”, σας διαβεβαιώ, δεν έχουν προσθέσει ούτε ένα επώνυμο προϊόν».
«Υπάρχουν, μάλιστα», εναρμονισμένες πρακτικές στα σούπερ μάρκετ, όπως είπε ευθέως ο κ. Ραυτόπουλος.
«Τα στοιχεία της Eurostat μας λένε ότι τον Μάιο και τον Ιούνιο είμαστε πρωταθλητές σε δύο πράγματα, στα φρούτα με 25,4% και στα τρόφιμα (σ.τ.σ. σε μηνιαία βάση) με 2% τον Μάιο και 3,5% τον Ιούνιο. Τον Ιούνιο οι αγρότες πούλαγαν το καρπούζι 0,26 ευρώ το κιλό, εμείς οι καταναλωτές το αγοράζαμε 1 ευρώ … Προχθές, από Βέροια, Γιαννιτσά, Νάουσα, Έδεσσα, τα ροδάκινα και νεκταρίνια πωλούνται 0,24-0,26 ευρώ το κιλό, τα ακριβότερα και μεγαλύτερα 0,5 ευρώ. Και τα αγοράζουμε 4,5-5 ευρώ το κιλό».
«Δεν γίνεται να αγοράζουμε 8-9 φορές πάνω από όσο φεύγουν από το χωράφι», υπογράμμισε ο ίδιος. «Υπάρχει πρόβλημα και το ξέρει η κυβέρνηση. Δεν μπορεί να κάθεται ως παρατηρητής αμήχανη να παρακολουθεί όλη αυτή την αλυσίδα, που φτάνει στο να χάνει ο καταναλωτής το 41% της αγοραστικής του δύναμης σύμφωνα με την Eurostat».