Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από το tilegrafimanews.gr
Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας είναι ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης και το υπουργείο Μεταφορών επεξεργάζεται τις τελευταίες πινελιές αναθεώρησης του ΚΟΚ. Μέχρι όμως να παρουσιαστεί στη Βουλή και με δεδομένο ότι τα τροχαία ατυχήματα που καταγράφονται στους ελληνικούς δρόμους έχουν αυξητική τάση, σήμερα θα πραγματοποιηθεί στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη σύσκεψη για θέματα οδικής ασφάλειας.
Για το θέμα μίλησε χθες στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Γιάννης Οικονόμου, επισημαίνοντας ότι «υπάρχουν συγκεκριμένες παραβάσεις που η κατάσταση έχει ξεφύγει τραγικά, όπως η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, παραβίαση stop, επιθετική οδήγηση, χρήση κινητού».
Οπως τόνισε, «αν πρέπει να πάρουμε αυστηρότερες αποφάσεις, μία είναι η αυστηρότερη απόφαση, η αφαίρεση της άδειας οδήγησης, πολύμηνη στην αρχή, πολυετής αν το ξανακάνεις, οριστική αν είσαι συνεχώς υπότροπος».
Σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου, θα αξιοποιηθούν τα τεχνολογικά μέσα και οι κάμερες που ήδη υπάρχουν και για τις τροχαίες παραβάσεις, αλλά και για την ασφάλεια των πολιτών. Πρόσθεσε ότι έχει δοθεί ταυτόχρονα διαταγή στην ομάδα ΔΙ.ΑΣ. να αποδίδει ποινές και σε τροχαίες παραβάσεις, ενώ υπογράμμισε ότι πρέπει να σταματήσει άμεσα η αποδυνάμωση της Τροχαίας και να γυρίσουν πίσω τα 250 άτομα που αποσπάστηκαν μόνο το 2023.
Ερωτηθείς για τους αυτοσχέδιους παράνομους αγώνες στην παραλιακή Αθηνών-Σουνίου, είπε ότι δεν πρόκειται να επιτραπεί σε ορισμένους ένας δημόσιος δρόμος να μετατρέπεται σε πίστα αγώνων βάζοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές και προκαλώντας ηχορύπανση.
«Φρένο» στα όρια ταχύτητας
Αμεση προτεραιότητα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι το σχέδιο νόμου για την τροποποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Ο νέος ΚΟΚ θα εξαντλεί όλη την αυστηρότητά του στις παραβάσεις που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα, μεταξύ των οποίων είναι η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η αντικανονική προσπέραση.
Παράλληλα, μία από τις μεγάλες αλλαγές που θα φέρει ο νέος ΚΟΚ είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα. Αυτό σημαίνει ότι θα εξακολουθούν να προβλέπονται χρηματικά πρόστιμα, αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης και βαθμοί ποινής στο point system, αλλά όχι αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων κυκλοφορίας.
Αλλαγές θα υπάρξουν όμως και στα όρια ταχύτητας. Με τον νέο ΚΟΚ θα προβλέπεται ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές στα 30 από 50 χλμ./ώρα. Πέριξ των σχολείων οι οδηγοί θα έχουν όριο τα 20 χλμ./ώρα, ενώ αντίθετα θα αυξηθεί από τα 120 στα 130 χλμ./ώρα σε ορισμένους αυτοκινητοδρόμους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αναθεώρηση του ΚΟΚ αποτελεί έναν από τους βασικούς άξονες του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021-2030.