ΝΕΟΣ ΚΟΚ – Σε ισχύ θα είναι -από το φθινόπωρο και μετά- ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας, το προσχέδιο του οποίου προβλέπει αυστηρές ποινές και πρόστιμα, αλλά και νέο όριο ταχύτητας στην Αθήνα και όλες τις πόλεις της Ελλάδας.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από το tilegrafimanews.gr
Το προσχέδιο μπαίνει σε δημόσια διαβούλευση, σίγουρα όχι πριν το καλοκαίρι.
Το νέο όριο ταχύτητας που θέτει ο νέος ΚΟΚ
Αναφορικά με την κίνηση των οχημάτων μέσα στις πόλεις, ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα, από 50 χλμ./ώρα σήμερα, ενώ έξω από τα σχολεία το ανώτατο όριο ταχύτητας θα είναι το 20 χλμ./ώρα.
Αυτό βέβαια, είναι ένα «γενικό όριο» – όπως ονομάζεται άτυπα – το οποίο θέτει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Ωστόσο, στους δρόμους, όπου υπάρχει πινακίδα με όρια ταχύτητας τότε ο οδηγός μπορεί να ακολουθεί το όριο που αναγράφει η πινακίδα.
Για παράδειγμα, η Λεωφόρος Μεσογείων δεν θα έχει όριο 30 χιλιόμετρα. Επίσης, σε ορισμένα νηπιαγωγεία, υπάρχει πινακίδα για όριο ταχύτητας στα 10 χιλιόμετρα.
Επομένως, ισχύει πάντοτε σε προτεραιότητα, το όριο που αναφράφει η εκάστοτε πινακίδα.
Επίσης, το όριο 20 χλμ/ώρα κοντά στα σχολεία, υπάρχει στον υπάρχοντα ΚΟΚ, αλλά ο κάθε Δήμος προσαρμόζει τα δικά του όρια.
Πάντως, φαίνεται, ότι τρεις σημαντικοί λόγοι που καταστούν αναγκαία τη μείωση των ορίων της ταχύτητας είναι:
η ανυπαρξία των πεζοδρομίων
ο γηρασμένος πληθυσμός, ζουν δηλαδή στις γειτονιές, ηλικιωμένα άτομα που είναι μειωμένης κινητικότητας
τα πολλά αδέσποτα