Ο Φεβρουάριος ήταν ένας μήνας δοκιμασίας για την κυβέρνηση, καθώς είχαν ανοίξει πολλά μέτωπα.
ΤΟΥ ΛΟΥΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ
Χθες, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έδωσε το στίγμα για την ατζέντα της άνοιξης, ρίχνοντας το βάρος στην οικονομία και ειδικότερα εκεί που πονάει ο πολίτης, στην ακρίβεια. Το υπουργείο Ανάπτυξης έδωσε τη λίστα με τα 108 προϊόντα ευρείας λαϊκής κατανάλωσης, όπου θα υπάρξει από σήμερα μείωση τιμών 4,9% έως και 41,9%, ενώ θα υπάρξουν μεσοσταθμικές μειώσεις 15% για 3.000 προϊόντα, μέσα στο προσεχές διάστημα. Μιλάμε για μειώσεις επί σημαντικών αυξήσεων που είχαν περάσει στον τελικό καταναλωτή τους προηγούμενους μήνες. Στόχος της κυβέρνησης είναι να φτάσουμε στον Μάιο και οι καταναλωτές να συνειδητοποιήσουν την πτώση των τιμών, τόσο στο… μάτι, όσο και στο… ράφι, με ζητούμενο το μεγαλύτερο όφελος για την τσέπη.
Γράφει ο Λουκάς Γεωργιάδης
Η στρατηγική και η τακτική αντιμετώπισης της ακρίβειας, όπως γράφαμε και χθες, έχει όλες τις προϋποθέσεις να στεφθεί με επιτυχία, γιατί το περιβάλλον είναι πιο φιλικό. Το όφελος για τους πολίτες είναι διπλό, καθώς έχουν καταρρεύσει οι τιμές του φυσικού αερίου αλλά και του ηλεκτρικού ρεύματος. Άρα πολύ μικρότερες οι επιβαρύνσεις στους λογαριασμούς ενέργειας και ταυτόχρονα χαμηλότερες οι τιμές των προϊόντων που έχει ανάγκη κάθε νοικοκυριό. Αυτός είναι ο κύριος στόχος της κυβέρνησης, έτσι ώστε στις Ευρωεκλογές, να υπάρχει ένα εντελώς διαφορετικό τοπίο.
Εκτός από το θέμα της ακρίβειας, η κυβέρνηση προχωρά σε ανακοινώσεις για προσλήψεις χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων σε όλους τους τομείς και κυρίως στην Υγεία, ενώ από την 1η Απριλίου θα έχουμε και το νέο αυξημένο μισθό πιθανότατα στα 820 ευρώ. Συνεπώς, υπάρχουν οι απαραίτητες προϋποθέσεις για να ενισχυθεί το οικονομικό κλίμα και να μη διαταραχθεί το επενδυτικό περιβάλλον. Γιατί η οικονομία πρώτα απ΄ όλα είναι θέμα ψυχολογίας.
Σε 2-3 μήνες η διαφορά στο θέμα της ακρίβειας θα είναι αισθητή. Από την άλλη, θα έρθει η αύξηση του βασικού μισθού, ενισχύοντας την ανοδική δυναμική των εισοδημάτων στο σύνολο της οικονομίας και θα δοθούν νέες ενισχύσεις σε ευάλωτες κοινωνικές κατηγορίες λίγο πριν το Πάσχα, καθώς ο προϋπολογισμός θα παρουσιάσει υπερ-πλεόνασμα. “Κερασάκι στην τούρτα” θα είναι η αισθητά βελτιωμένη ψυχολογία των πολιτών την άνοιξη και όσο θα βαδίζουμε προς το καλοκαίρι, η οποία, θα τονώνεται συνεχώς, λόγω της αναμενόμενης νέας έκρηξης του τουριστικού ρεύματος στη χώρα μας. Το… story που θα παίξει, θα στηριχθεί στον “βομβαρδισμό” θετικών ειδήσεων για την οικονομία, αλλά και την κοινωνία, με άξιους… συμπαραστάτες τους ξένους επενδυτικούς οίκους, οι οποίοι… πίνουν νερό στο όνομα της χώρας μας!
Το παραπάνω μοτίβο, το οποίο πάρα πολύ δύσκολα δεν θα επιβεβαιωθεί, αναμένεται να λειτουργήσει πολύ θετικά για το κυβερνών κόμμα. Παράλληλα, με τους απαραίτητους επικοινωνιακούς διαύλους και παράγοντες, η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να εξηγήσει στους πολίτες ότι οι Ευρωεκλογές δεν είναι μια χαλαρή διαδικασία, καθώς η επόμενη Ευρωβουλή πρέπει να έχει περισσότερες φωνές λογικής και λιγότερους… Πουτινόφιλους και… παλαβούς! Το παιχνίδι θα το πάρει πάνω ο ίδιος ο Μητσοτάκης, ποντάροντας πολλά και στην επιστολική ψήφο, κυρίως από το εξωτερικό. Άλλωστε, ο πρωθυπουργός αποτελεί το ισχυρό “χαρτί” και με τις κινήσεις αυτές θα βελτιώσει τους ποσοτικούς και ποιοτικούς δείκτες, σε επίπεδο καταλληλότητας για την πρωθυπουργία, αλλά και δημοφιλίας. Ξέρει ότι δεν έχει αντίπαλο, ξέρει ότι έχει διαρροές προς τα δεξιά του, αλλά ταυτόχρονα υπάρχουν και πολλοί αναποφάσιστοι, οι οποίοι προέρχονται από τη “δεξαμενή” της Νέας Δημοκρατίας. Σε αυτούς θέλει να απευθυνθεί περισσότερο…