Συναγερμός έχει σημάνει στην περιοχή του Έβρου, καθώς οι ενδείξεις ότι οι μεταναστευτικές ροές άχουν αρχίσει να πυκνώνουν επικίνδυνα, είναι μεγάλες.
Το καμπανάκι χτύπησε την περασμένη εβδομάδα με την είσοδο εκατοντάδων Σύρων προσφύγων, κυρίως οικογενειών. Σύμφωνα με τον Τύπο της περιοχής, αυτή ήταν η τρίτη και μαζικότερη είσοδος που παρατηρείται κατά μήκος του διασυνοριακού ποταμού τον τελευταίο μήνα και η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται το συγκεκριμένο πέρασμα. Είχαν προηγηθεί εισροές 100 ατόμων την περασμένη εβδομάδα και 60 στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Η ανησυχία εντείνεται καθώς παράλληλα αυξάνουν οι αφίξεις μεταναστών και από την θαλάσσια περιοχή της Αλεξανδρούπολης. Τα περιστατικά που έχουν καταγραφεί τον τελευταίο μήνα, είναι αρκετά.
ΔΕΙΤΕ: H Ουγγαρία δέχεται μόνο στους… πλούσιους μετανάστες
Προχθές μάλιστα ένας 19χρονος Τούρκος διακινητής αποβίβαζε στην παραλία Δικέλλων, 20 χιλιόμετρα δυτικά της Αλεξανδρούπολης, μετανάστες. Πρόκειται για την τέταρτη παρόμοια περίπτωση το τελευταίο διάστημα.
Οι φόβοι που υπάρχουν είναι μην δημιουργηθούν μεταναστευτικές ροές στην περιοχή, η οποία δεν υπάγεται στην συμφωνία ΕΕ – Τουρκίας και συνεπώς όσοι μετανάστες ή πρόσφυγες έρχονται στην περιοχή, δεν μπορούν να επιστραφούν στην Τουρκία, όπως προβλέπει η συμφωνία για όσους φθάνουν στα ελληνικά νησιά, ούτε να συνεχίσουν το ταξίδι τους, καθώς τα σύνορα είναι κλειστά.
Σκουριάζει ο φράχτης του Έβρου
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας alexpoli.gr ένα απίστευτο γραφειοκρατικό αλαλούμ, με βουνά αλληλογραφίας, διαταγών, ενστάσεων και έγγραφων παρεμβάσεων από τις εμπλεκόμενες πλευρές, βρίσκεται εδώ και χρόνια σε εξέλιξη, με φόντο τον φράχτη του Έβρου.
Μετά από τη σχετική διαγωνιστική διαδικασία, το έργο κατασκευής του φράχτη ανατέθηκε τον Νοέμβριο του 2011 σε εργοληπτική εταιρεία, η οποία το ολοκλήρωσε στα τέλη του 2012. Ωστόσο, μόλις έξι μήνες αργότερα, η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Εσωτερικών, διαπίστωσε κακοτεχνίες σε τμήμα του έργου και συγκεκριμένα στο 10% των λεπιδοφόρων συρμάτων (κονσερτινών), οι οποίες είχαν υποστεί διάβρωση. Ακολούθησε ανταλλαγή επιστολών μεταξύ της εταιρείας και του υπουργείου, με πιστοποιήσεις για τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, οι οποίες όμως μάλλον δεν έπεισαν και σίγουρα δεν αναιρούσαν την υποχρέωση της εταιρείας να αντικαταστήσει τα προβληματικά σημεία του φράχτη.
Στη συνέχεια, προστέθηκε άλλο ένα επεισόδιο στην υπόθεση, με την κατάρρευση τμήματος του φράχτη από τις πλημμύρες του περασμένου Φεβρουαρίου, ζημιά που αποκατέστησε ο στρατός.
Το υπουργείο συνεχίζει μέχρι σήμερα να διεκδικεί την αντικατάσταση των σκουριασμένων συρμάτων του φράχτη, τονίζοντας πως υπάρχει άμεσος κίνδυνος μετάδοσης της οξείδωσης και στα υπόλοιπα τμήματά του.
«… η αποκατάσταση των κονσερτινών, αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για τη διασφάλιση του χρόνου ζωής του συνολικού Τεχνητού Εμποδίου», επισημαίνεται στην πρόσφατη απόφαση του ΓΓ Δημόσιας Τάξης, στην οποία τονίζεται προς την εταιρεία πως θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα στην αντικατάσταση των συρμάτων.