Αντιδράσεις έχει προκαλέσει φετινή εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας με βάση την οποία η διδασκαλία της επιλογής της δεύτερης ξένης γλώσσας στα δημοτικά σχολεία θα επιλέγεται από την πλειοψηφία των μαθητών. Αποτέλεσμα αυτού θα είναι οι μειοψηφούντες να παρακολουθούν γλώσσα την οποία δεν επιθυμούν.
Σύμφωνα με εκπαιδευτικούς και γονείς, εξαιτίας των αλλαγών που υπάρχουν στα κριτήρια για τη σύσταση τμημάτων δεύτερης ξένης γλώσσας στην Ε΄ δημοτικού (γερμανικά ή γαλλικά), κάποιες σχολικές μονάδες θα είναι αποκλειστικά «γαλλόφωνες» όσον αφορά τη διδασκαλία δεύτερης ξένης γλώσσας και άλλες αποκλειστικά «γερμανόφωνες». Υπολογίζουν, μάλιστα, με βάση τα στατιστικά στοιχεία από τις δηλώσεις των μαθητών για το ποια ξένη γλώσσα επιθυμούν να διδαχθούν στην Ε΄ δημοτικού, ότι το 1/3 εξ’ αυτών δεν θα παρακολουθεί αυτή που επιθυμεί, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το «Έθνος».
Τόσο οι εκπρόσωποι των επιστημονικών φορέων της γαλλικής και γερμανικής γλώσσας, όσο και γονείς υποστηρίζουν μιλώντας στην εφημερίδα ότι είναι αντιπαιδαγωγικό να διδάσκεται ένας μαθητής μία γλώσσα που δεν επιθυμεί, όταν μάλιστα υπάρχει το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό στο σχολείο.
Από την πλευρά του πάντως το υπουργείο Παιδείας παρακολουθεί το θέμα και έχει δηλώσει την πρόθεσή του να επανεξετάσει το ζήτημα. Ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, σε συνάντηση που είχε με εκπροσώπους επιστημονικών φορέων της γαλλικής και γερμανικής γλώσσας δεσμεύτηκε ότι θα εξετάσει τη δυνατότητα δημιουργίας επιπλέον τμημάτων παράλληλης διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας στην πρωτοβάθμια, όπου αυτό είναι εφικτό, ενώ πρόσθεσε ότι θα εξεταστεί και το κατώτερο όριο – αριθμός για τη δημιουργία τμήματος Β΄ ξένης γλώσσας.