Η ποιότητα εκπαίδευσης σε φθίνουσα πορεία
Μάλιστα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητεί από την ελληνική κυβέρνηση την επανεκκίνηση των μεταρρυθμίσεων στις τρεις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Χαρακτηριστικές περιπτώσεις, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και η αναδιάταξη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συγχωνεύσεις και καταργήσεις ΑΕΙ/ΤΕΙ.
Με τίτλο, Έκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, 2016 η Κομισιόν αναφέρεται σε θέματα που απασχολούν την Παιδεία μας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαφωνεί με τις αλλαγές στο ολοήμερο σχολείο, υπογραμμίζοντας ότι «κακώς έχει διακοπεί» η αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, ενώ παράλληλα επισημαίνει τις «απογοητευτικές επιδόσεις» μαθητών στην ανάγνωση και στα μαθητικά, κάνοντας παράλληλα λόγο «για ψηφιακό αναλφαβητισμό» των Ελλήνων μαθητών.
Για την αξιολόγηση αναφέρει πως «θεωρείται ανησυχητικό το γεγονός ότι έχουν ανασταλεί οι διαδικασίες για την αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών (αυτοαξιολόγηση για τα σχολεία και ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών), ακόμα και στην ιδιωτική εκπαίδευση».
[irp posts=”82055″ name=”ΟΑΕΔ: Προσλήψεις εκπαιδευτικών”]
Για το Ολοήμερο Σχολείο αναφέρει πως ενώ αυτή η νέα μορφή εφαρμόζεται σε μεγαλύτερο αριθμό σχολείων, «στην πραγματικότητα, πρόκειται για μια λιγότερο φιλόδοξη εκδοχή του Ολοήμερου Σχολείου που προβλεπόταν παλαιότερα».
Για το νέο σύστημα επιλογής διευθυντών σχολείων σημειώνει ότι «ενδεχομένως περιορίζει την ανεξαρτησία των διευθυντών των σχολικών μονάδων».
Για τη ρύθμιση που προβλέπει ότι οι μαθητές πρέπει πλέον να έχουν γενικό μέσο όρο 9,5 στα 20, αντί για τουλάχιστον 10 στα 20 ώστε να προαχθούν στις τάξεις του Γενικού Λυκείου, λέει ότι «θα μπορούσε να χαρακτηριστεί υποβάθμιση των προτύπων».
Για τους εκπαιδευτικούς επισημαίνει ότι το 49% στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι άνω των 50 ετών, ενώ λιγότεροι από 1% είναι κάτω των 30 ετών. Παρόμοια εικόνα και στη Δευτεροβάθμια.