Τη σοβαρή ζημία που προκαλεί στις ελληνικές επιχειρήσεις το γεγονός ότι από τις 18 Νοεμβρίου δεν έχουν κινηθεί τρένα προς Θεσσαλονίκη, λόγω του αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής στα σύνορα Ελλάδας-πΓΔΜ, επισημαίνει η διοίκηση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου (ΒΕΘ).
Ταυτόχρονα, η διοίκηση του ΒΕΘ εκφράζει τη δυσαρέσκειά της για την “αδράνεια” -όπως υποστηρίζει- σχετικά με την εξεύρεση λύσης στο πρόβλημα. Παράλληλα επισημαίνει τον πρόσθετο κίνδυνο που συνεπάγεται η ενδεχόμενη αποβολή της χώρας από τη συνθήκη Σένγκεν.
“Οι ζημιές για τον επιχειρηματικό κόσμο είναι αξιοσημείωτες, ενώ μεγάλο είναι το πλήγμα και στην αξιοπιστία του ελληνικού εμπορικού διαδρόμου. Από την πλευρά των ελληνικών επιχειρήσεων που αγωνίζονται να επιβιώσουν και δίνουν μάχη για να ανταποκριθούν στις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει έναντι άλλων εταιρειών εγχώριων και πολυεθνικών, γίνεται μία επιπλέον προσπάθεια για την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων που διαθέτει η γεωγραφική θέση της πατρίδας μας. Δεν είναι δυνατόν να τινάζονται όλα στον αέρα και να μην δίνεται λύση στο πρόβλημα. Την ίδια ώρα εξαντλούνται οι ανοχές και οι αντοχές της τοπικής κοινωνίας” τονίζει ο πρόεδρος του ΒΕΘ, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, επισημαίνοντας ότι είναι αναγκαία η άμεση αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Σκοπίων – Θεσσαλονίκης, που έχει αποκλειστεί από οικονομικούς μετανάστες.
Σε σχέση με τη συνθήκη Σένγκεν σημειώνει ότι “αν η συνθήκη […] λυγίσει υπό από το βάρος της προσφυγικής κρίσης της Ευρώπης και της τρομοκρατικής απειλής, το μεγαλύτερο πείραμα διεύρυνσης των συνόρων, θα έχει ως πρώτο αδύναμο κρίκο την Ελλάδα”.
Κατά τον κ. Παπαδόπουλο, “είναι απαραίτητη η προάσπιση της παραμονής της Ελλάδας στη συνθήκη και κατά συνέπεια η πλήρης εφαρμογή των συμφωνηθέντων μέτρων με τους εταίρους για την ενίσχυση της ασφάλειας των θαλάσσιων συνόρων αλλά των βόρειων συνόρων της χώρας”.