Δημήτρης Πώποτας, Άρια Καλύβα
Ο Παντελής Παντελίδης την τελευταία μέρα της ζωής του έδειχνε πολύ αγχωμένος.
Η πίεση της πρεμιέρας τον είχε επηρεάσει και ζούσε σε fast forward ρυθμούς. Λες και υποσυνείδητα ήξερε πως κάτι κακό θα γινόταν και έπρεπε να τα προλάβει όλα… Ξύπνησε αργά το μεσημέρι της Τετάρτης και μόνος του πήγε στο κέντρο που θα εμφανιζόταν στις Τζιτζιφιές, πολλές ώρες νωρίτερα από τους άλλους τραγουδιστές.
Οι τελευταίες 12 ώρες ήταν τόσο έντονες που κάθε στιγμή έμοιαζε ατέλειωτη. Επρεπε να προλάβει τη μεγάλη πρόβα, να δει ποδόσφαιρο, να περάσει από τους φίλους του για ποτό, να παίξει χαρτιά, να δει την αγαπημένη του λες και δεν υπήρχε αύριο. Οι αιτίες του τροχαίου δυστυχήματος θα ερευνηθούν σε βάθος από την Τροχαία αλλά και τους πραγματογνώμονες που ζήτησε ήδη η οικογένεια. Γιατί υπάρχουν πολλά κενά, μυστήρια γεγονότα και συσχετισμοί που πρέπει να ερευνηθούν, αφού ενδεχομένως να κρύβουν την αλήθεια για το τι πραγματικά συνέβη στις 8.20 το πρωί της Πέμπτης εκεί στην αερογέφυρα της λεωφόρου Βουλιαγμένης. Πώς να εξηγήσει κανείς ότι ο 32χρονος τραγουδιστής πήγε από το Μοσχάτο στη Γλυφάδα και προσπάθησε να επιστρέψει πίσω χρησιμοποιώντας τον στενό δρόμο στο ύψος του πάρκινγκ του παλιού αεροδρομίου;
Το ότι σώθηκε η 20χρονη Φρόσω Κυριακού που καθόταν στη θέση του συνοδηγού χωρίς ζώνη ασφαλείας από την πλευρά που έγινε η πρόσκρουση γιατί ο Παντελής Παντελίδης, δευτερόλεπτα πριν «φύγει» η μαύρη Mercedes, έγειρε πάνω της σαν να ήθελε να την προστατεύσει; Το ότι ήταν η πρώτη μέρα που οδηγούσε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, δανεικό από τον φίλο του Αντώνη Ρέμο; Ενα όχημα SUV τεραστίων διαστάσεων με τελείως διαφορετική οδική συμπεριφορά από τα διθέσια χαμηλά κουπέ που συνήθιζε να οδηγεί ο Παντελίδης.
Το μοιραίο αυτοκίνητο κατέληξε αναποδογυρισμένο στο κράσπεδο της λεωφόρου Βουλιαγμένης μετά την τρελή πορεία του. Οι άνδρες του ΕΚΑΒ έβαλαν το σεντόνι για να κρύψουν τη σορό του άτυχου τραγουδιστή που μεταφέρεται από το κατεστραμμένο αυτοκίνητο στο ασθενοφόρο
Από τις 2 το μεσημέρι στο «Teatro»
Ο χρόνος για τον Παντελή Παντελίδη άρχισε να μετράει αντίστροφα στις δύο το μεσημέρι της Τετάρτης. Με τρεις φίλους του από τα παλιά πήγε στο «Teatro Music Hall» για τη μεγάλη πρόβα, με εμφανή τα ίχνη της πίεσης και του στρες. Αλλωστε, όπως λένε όσοι τον γνώριζαν, κάθε πρεμιέρα ήταν γι’ αυτόν γολγοθάς. Παρόλο που είχε πλέον αποκτήσει αρκετές εμπειρίες στη νύχτα, τον άγχωνε υπερβολικά. Οταν μπήκε στο μαγαζί, στην πίστα για πρόβα ήταν ο νεαρός ποπ τραγουδιστής Στέλιος Λεγάκης. Ο «Παντέλος», όπως τον αποκαλούσαν χαϊδευτικά οι φίλοι και οι δικοί του άνθρωποι, χαιρετά τον ιδιοκτήτη Κώστα Μπερτάκη και τον πρώην σύζυγο της Πάολας, Φώτη Ζογγλοπίτη, που πάντα παρακολουθούν τη μεγάλη πρόβα για να δώσουν το τελικό ΟΚ, παραγγέλνει στον μετρ Κώστα Μπαρμπάτση έναν καφέ και κλείνεται στο καμαρίνι του. Με κινήσεις βιαστικές, σχεδόν αυτοματοποιημένες, αρπάζει την κιθάρα και αρχίζει να χαϊδεύει τις χορδές και να μουρμουρίζει τους στίχους από τα αγαπημένα του τραγούδια. Ηταν μια συνήθεια που τον αποφόρτιζε και, όπως χαρακτηριστικά έλεγε, έκανε το κεφάλι του να αδειάζει από την πίεση και το άγχος της δουλειάς.
Κατέβηκε από την πρόβα γύρω στις 7 το απόγευμα. Τότε ήταν που ήρθε στο μαγαζί η Δέσποινα Βανδή και δύο ώρες αργότερα ο Κώστας Μαρτάκης. Αφού έκαναν για λίγη ώρα πλάκα και χαβαλέ, όπως άλλωστε συνηθίζεται πριν από τη μεγάλη πρεμιέρα, παραγγέλνουν φαγητό και αρχίζουν να πίνουν ποτά για το καλό. Εκείνη τη στιγμή περνάει από το μαγαζί και ο Κωνσταντίνος Αργυρός. Ο νεαρός τραγουδιστής, που την επόμενη σεζόν θα συνεργαζόταν στο ίδιο σχήμα με τον Παντελίδη, συνήθιζε να περνά αρκετές φορές τα απογεύματα για να πει μια καλησπέρα. Από το «Teatro» είχε κανονίσει να περάσει και ο Αντώνης Ρέμος, τελευταία στιγμή όμως το ακύρωσε γιατί έπρεπε να φύγει για Θεσσαλονίκη. Ο Παντελής παρήγγειλε και έφαγε ψάρια, είδε με τους παλιόφιλους ποδόσφαιρο και αφού πέρασε για λίγο από το καμαρίνι του Μαρτάκη, συνέχισε την πρόβα μέχρι μετά τα μεσάνυχτα. Ολα έδειχναν να κυλούν ιδανικά. Ο 32χρονος, «τσιτωμένος» από την πρόβα, δεν είχε όρεξη να πάει για ύπνο. Ηθελε να συνεχίσει, να δει κι άλλους φίλους και γνωστούς, να ξεσπάσει, να διασκεδάσει…
Ποτό και χαρτιά σε Νέα Σμύρνη και Γλυφάδα
Το μπρελόκ με το όνομα του καλλιτέχνη που «πρωταγωνίστησε» σε βιντεοκλίπ τραγουδιού του βρέθηκε σπασμένο στον τόπο του δυστυχήματος
Ηταν περασμένες δύο. Ο Παντελής λέει στον στενό του συνεργάτη Γιάννη να πάνε για ποτό σε ένα μπαράκι στη Νέα Σμύρνη, όπου δουλεύουν οι φίλες του Φρόσω Κυριακού και Μίνα Αρναούτη. Η πανάκριβη γρήγορη Mercedes SLK του Παντελίδη ήταν παρκαρισμένη σε μάντρα αναζητώντας νέο αγοραστή και ο δημοφιλής τραγουδιστής είχε ζητήσει από τον αγαπημένο του φίλο Αντώνη Ρέμο να του δώσει ένα αυτοκίνητο δοκιμαστικά για δύο ημέρες. Μάλιστα είχε πει ότι, αν του άρεσε, θα το αγόραζε. Αφού ήπιαν δύο ποτά στο μπαράκι της Ελευθερίου Βενιζέλου, πήραν τη Μίνα και τη Φρόσω για να πάνε βόλτα στη Γλυφάδα και να περάσουν από το κλαμπ «Απλά Ελληνικά», ιδιοκτησίας του επιχειρηματία που έχει και το «Teatro», για να συνεχίσουν τη διασκέδαση και να δουν φίλους. Εδώ ξεκινά και το πρώτο μυστήριο που καλούνται να λύσουν οι έμπειροι αξιωματικοί της Τροχαίας Ελληνικού. Γιατί το μαύρο SUV άλλαξε πορεία και, αντί να συνεχίσει την πορεία του στην παραλιακή για Γλυφάδα, πέρασε από τη Βουλιαγμένης στο ύψος του πάρκινγκ του ανατολικού αεροδρομίου, εκεί δηλαδή όπου σημειώθηκε λίγες ώρες αργότερα το θανατηφόρο τροχαίο; Ισως, λένε οι φίλοι του, να μπέρδεψε τους δρόμους και να χάθηκε, κάτι που του συνέβαινε συχνά. Και δεν ήταν λίγες οι φορές που τους τηλεφωνούσε να τον «σώσουν» γιατί εγκλωβιζόταν σε αδιέξοδα…
Στο «Απλά Ελληνικά» δεν έκατσε πολύ. Λες και ήθελε να ζήσει πολλά εκείνη τη νύχτα, που θα ήταν και η τελευταία του. Πήρε τρεις σαμπάνιες από το μαγαζί και έπεισε την παρέα του να πάνε στο σπίτι φίλου του κοντά στο Γκολφ της Γλυφάδας για να παίξουν για την πλάκα τους χαρτιά. Οπως λένε φίλοι του, του Παντέλου τού άρεσε να παίζει χαρτιά για να ξεδίνει. Κυρίως όταν είχε πολύ άγχος. Στο διαμέρισμα της Γλυφάδας βρίσκονταν ο Παντελής Παντελίδης, η φίλη του η Φρόσω, η Μίνα και ο στενός του συνεργάτης Γιάννης. Εδειχναν να διασκεδάζουν και να περνάνε καλά, κάτι που αποδεικνύεται και από τη φωτογραφία που ανέβασε η μία από τις δύο κοπέλες στο Facebook, που δείχνει απλωμένες στην πράσινη τσόχα τις μάρκες και δίπλα το μισοτελειωμένο ποτήρι από την ακριβή σαμπάνια που πήραν από το ελληνάδικο της παραλιακής προτού πάνε για χαρτιά. Ο Παντελίδης έδειχνε να έχει το μυαλό του αλλού. Οχι μόνο δεν τον ενδιέφερε το παιχνίδι, αλλά κάποια στιγμή έσκυψε στο αυτί του στενού του συνεργάτη και του ψιθύρισε να πάει στο «Teatro» και να του ετοιμάσει το καμαρίνι του για να κοιμηθεί εκεί. Ηθελε να περάσει το βράδυ του εκεί για να ξεκινήσει την επομένη νωρίς την πρόβα. Δεν ήταν άλλωστε η πρώτη φορά που δεν πήγαινε για ύπνο στο σπίτι του στη Βούλα ή στο πατρικό του στη Νέα Ιωνία. Συνήθιζε, λένε οι φίλοι του, να κοιμάται πολλές φορές στο καμαρίνι του όταν ήταν κουρασμένος ή όταν έπρεπε να ξυπνήσει νωρίς το πρωί και για τον λόγο αυτό το είχε μετατρέψει σε μικρό διαμέρισμα.
Η τελευταία ανάρτηση της Φρόσως στο Instagram από το τραπέζι όπου έπαιζαν χαρτιά το μοιραίο βράδυ
Η μοιραία στροφή και το σώμα που έγινε ασπίδα
Εξω αρχίζει σιγά-σιγά να ξημερώνει. Ο Παντελής Παντελίδης, ξέροντας πως ακολουθούσε η μεγάλη πρεμιέρα, αποφάσισε να φύγει και να πάει στις Τζιτζιφιές, να κοιμηθεί στο μαγαζί. Οι αστυνομικοί μέσα από τις καταθέσεις της Μίνας και της Φρόσως θα προσπαθήσουν να ξεδιαλύνουν το μυστήριο. Γιατί δηλαδή ο νεαρός τραγουδιστής φεύγοντας από το Γκολφ της Γλυφάδας δεν πήγε κατευθείαν από την παραλιακή στις Τζιτζιφιές, αλλά αποφάσισε να περάσει και πάλι από το ίδιο σημείο για να βγει στη Βουλιαγμένης από την αερογέφυρα στο ύψος του παλιού αεροδρομίου; Ισως, λένε οι πληροφορίες, γιατί έπρεπε να επιστρέψει τα κορίτσια στα σπίτια τους. Τη μία στην Καλλιθέα και την άλλη στου Ζωγράφου.
Στην αερογέφυρα, λίγο προτού βγει στη Βουλιαγμένης στο ρεύμα προς Αθήνα, το θηριώδες Mercedes ML κινούνταν με ταχύτητα η οποία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αστυνομικών, μπορεί και να άγγιζε τα 150 χιλιόμετρα την ώρα. Οι πρώτες καταθέσεις των κοριτσιών λένε ότι ο Παντελής δευτερόλεπτα πριν το SUV προσκρούσει στο κράσπεδο έγειρε στο κάθισμα της συνοδηγού, εκεί όπου βρισκόταν η 21χρονη Φρόσω. Ισως, λένε, έγειρε επειδή αποκοιμήθηκε ή λιποθύμησε από την κούραση. Μπορεί, πάλι, να διαισθάνθηκε το κακό και να έσκυψε για να γίνει ασπίδα για τη νεαρή κοπέλα…
Οι συνεπιβάτιδες του τραγουδιστή, η 30χρονη Μίνα (πάνω) και η 21χρονη Φρόσω (κατω). Οι εμπειρογνώμονες της Τροχαίας πιστεύουν ότι οι καταθέσεις τους θα ξεδιαλύνουν το μυστήριο του τραγικού δυστυχήματος
Από την έρευνα της Τροχαίας προκύπτει ότι τόσο ο τραγουδιστής όσο και η 21χρονη Φρόσω δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας. Τις είχαν, όπως λένε στη γλώσσα των αστυνομικών, «πατημένες», δηλαδή περασμένες στο κάθισμα για να μη χτυπάει το αλάρμ. Η 30χρονη Μίνα, που καθόταν στο πίσω κάθισμα, αν και φορούσε ζώνη ασφαλείας, τραυματίστηκε σοβαρότερα από την συνοδηγό, για την οποία το σώμα του Παντελίδη λειτούργησε σαν ασπίδα, με αποτέλεσμα να μην τραυματιστεί σοβαρά και να τη γλιτώσει με ένα κάταγμα στον δεξί της ώμο. Η σοβαρότερα τραυματισμένη φίλη της χρειάστηκε να περάσει αρκετές ώρες στο χειρουργείο του «Ευαγγελισμού» προκειμένου να διαφύγει τον κίνδυνο.
Η οικογένεια Παντελίδη, σοκαρισμένη και αναστατωμένη από το τραγικό γεγονός που πήρε μακριά τον αγαπημένο τους Παντέλο, δηλώνει αποφασισμένη να ψάξει σε βάθος την υπόθεση. Θέλουν απαντήσεις σε ερωτήματα που βασανίζουν την ψυχή και το μυαλό τους. Αν δηλαδή ήταν δυστύχημα ή αν πρόκειται για δολιοφθορά. Για τον λόγο αυτό ζήτησαν να οριστεί πραγματογνώμονας, να γίνει φύλλο και φτερό η Mercedes και να αποκλειστεί κάθε άλλο ενδεχόμενο.
Σημαντικό κομμάτι των ερευνών είναι φυσικά και οι τοξικολογικές εξετάσεις που γίνονται και θα βγουν μέσα στις επόμενες ημέρες. Εκεί θα φανεί ξεκάθαρα αν ο γνωστός τραγουδιστής ήταν υπό την επήρεια αλκοόλ ή ακόμα και το ακραίο σενάριο κάποιοι να «πότισαν» με κάποια περίεργη ουσία τον Παντελίδη προκειμένου να τον βγάλουν από τη μέση.
«Πρεμιέρα πλησιάζει, κόλλησε το γκάζι»: η τραγικά προφητική ανάρτηση του Παντελίδη στο Facebook συνοδευόμενη από την αφίσα της συνεργασίας του με τη Βανδή και τον Μαρτάκη
Ακαριαίος ο θάνατος, λέει η ιατροδικαστική έκθεση
Ακαριαίος ήταν ο θάνατος του Παντελή Παντελίδη, σύμφωνα με την ιατροδικαστική έκθεση και προήλθε από έναν συμπαγή πάσσαλο από χάλυβα που τον χτύπησε στο κεφάλι την ώρα της ανατροπής του τζιπ. Ο άτυχος νέος έφερε κι άλλα σοβαρά τραύματα, τα οποία όμως δεν ήταν θανατηφόρα. Το μεταλλικό στήριγμα των παλιών κιγκλιδωμάτων, πέρασε μέσα από την οροφή και το πλαϊνό τζάμι του τζιπ, προκαλώντας το θανατηφόρο τραύμα στον τραγουδιστή.
Σε συνδυασμό και με τα πρώτα στοιχεία των πραγματογνωμόνων, προκύπτει ότι ο Παντελίδης ζούσε καθ’ όλη τη διάρκεια της τρελής πορείας του οχήματος, μέχρι την πτώση, καθώς είχε υποστεί θλαστικά τραύματα, βαριές κακώσεις και κατάγματα, που δεν ευθύνονται όμως για τον θάνατό του.
Σύμφωνα με τον ιατροδικαστή, το μοιραίο τραύμα ήταν τόσο σοβαρό, που προκάλεσε τον ακαριαίο θάνατό του. Το ίδιο μεταλλικό αντικείμενο, μέρος των κιγκλιδωμάτων στα οποία έπεσε το όχημα κατά την ανατροπή του, τραυμάτισε σοβαρά και την 30χρονη Μυρσίνη Αρναούτη, η οποία καθόταν στο πίσω κάθισμα, ακριβώς πίσω από τον Παντελή Παντελίδη. Η 30χρονη τραυματίστηκε στα πάνω και στα κάτω άκρα και εξακολουθεί να νοσηλεύεται στο νοσοκομείο, ενώ η κατάστασή της παραμένει κρίσιμη αλλά σταθερή.