Ισμήνη Χαραλαμποπούλου
Τρίωρες στάσεις εργασίας και διαδηλώσεις διοργανώνουν για αύριο η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ, αντιδρώντας στο προτεινόμενο σύστημα πρόσληψης εκπαιδευτικών και στη διάταξη για τα νηπιαγωγεία.
Στην Αθήνα η συγκέντρωση των εκπαιδευτικών έχει προγραμματιστεί στις 12 το μεσημέρι, έξω από το υπουργείο Παιδείας, στο Μαρούσι.
Σε ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ υπογραμμίζει: «Οι εκπαιδευτικοί αγωνιζόμαστε για μια δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλους τους μαθητές. Όμως, ποιοτική εκπαίδευση δεν μπορεί να υπάρξει, όσο υπάρχουν χιλιάδες κενές θέσεις εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία. Οι συνάδελφοι αναπληρωτές υπηρετούν επί σειρά ετών στις εσχατιές της χώρας, κάτω από αντίξοες συνθήκες, με χαμηλές αμοιβές και για αυτό αξίζουν τον σεβασμό όλων μας.
Δυστυχώς, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, αντί να αναγνωρίσει τη μακροχρόνια προσφορά τους στη δημόσια εκπαίδευση και να προχωρήσει σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς, όπως επανειλημμένα έχει δεσμευτεί, προχωρά σε αλλαγή του συστήματος πρόσληψης αναπληρωτών για τη σχολική χρονιά 2016-2017 απαξιώνοντας την προϋπηρεσία και οδηγώντας χιλιάδες από αυτούς εκτός εκπαίδευσης.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ έχει υποχρέωση να υποστηρίξει τα μέλη του, και ιδιαίτερα τα πιο αδύνατα, δηλαδή τους συναδέλφους αναπληρωτές και ωρομίσθιους, τους ελαστικά εργαζόμενους, μέχρι την εξάλειψη αυτών των απαράδεκτων σχέσεων εργασίας. Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ συναισθανόμενο την κρισιμότητα των στιγμών για τους συναδέλφους αναπληρωτές, κατέθεσε από την αρχή της συμμετοχής του στην Επιτροπή για τις υπηρεσιακές μεταβολές την πρόταση-απόφαση του 17ου Συνεδρίου για το σύστημα διορισμών. Απαιτήσαμε μαζικούς διορισμούς ώστε να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά, την κατάργηση του Ν. 3848/10 και τη θεσμοθέτηση ενός ενιαίου συστήματος μονίμων διορισμών και πρόσληψης αναπληρωτών με τα ίδια ποιοτικά χαρακτηριστικά, πρόταση βιώσιμη, συνταγματική και ισορροπημένη.»
Επίσης οι εκπαιδευτικοί υπογραμμίζουν οτι: «Με έκπληξη διαβάσαμε το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με το οποίο υπήρχε συμφωνία μεταξύ του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και της πολιτικής ηγεσίας!!!
Η μόνη σύμπτωση απόψεων που υπήρξε ήταν η εξής:
• Η απόφαση του ΣτΕ δημιουργεί μία νέα κατάσταση στην εκπαίδευση την οποία οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε
• Επιβάλλεται ένα νέο σύστημα διορισμών βιώσιμο, συνταγματικό, λειτουργικό και ισορροπημένο.
Πέραν αυτών των γενικών διαπιστώσεων καμία συμφωνία δεν προέκυψε για τον απλούστατο λόγο ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν τοποθετήθηκε επί της ουσίας στην πρότασή μας».
Για ένα νέο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών η ΟΛΜΕ προτείνει τα εξής:
Σύστημα μοριοδότησης μέσω του ΑΣΕΠ που να συμπεριλαμβάνει:
• 1 μόριο για κάθε μήνα προϋπηρεσίας.
• 1 μόριο για κάθε βαθμό πάνω από τη βάση σε οποιοδήποτε προηγούμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (επιλέγεται ο διαγωνισμός εκείνος που ο εκπ/κός έχει πετύχει την καλύτερη βαθμολογία)
• 1 μόριο για κάθε χρόνο από τη λήψη πτυχίου.
Κλιμακωτή μοριοδότηση του αριθμού παιδιών (πχ. 1 παιδί 3 μόρια, 2 παιδιά 6 μόρια κ.λπ.).
Για αύριο έχει προκηρυχθεί 3ωρη στάση εργασίας την Πέμπτη, 21/4/2016 (από τις 11.00 -14.00 και από 14.00 – 17.00) και καλεί τους συναδέλφους να συμμετέχουν σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στις 12:00 το μεσημέρι στις περιφερειακές ή διευθύνσεις εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα και στο υπουργείο Παιδείας .
Από τη πλευρά της η ΔΟΕ για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των συναδέλφων κηρύσσει 3ωρη στάση εργασίας (11.00π.μ.-2.00μ.μ.). Όπως επισημαίνει στην ανακοίνωσή της, οι τοπικοί σύλλογοι μπορούν να κηρύξουν ενισχυτικά, εάν είναι απαραίτητο, διευκολυντικές στάσεις εργασίας (8.00.πμ.-11.00π.μ. ή 2.οομ.μ.-4.οομ.μ.)
Τα αιτηματα της ΔΟΕ μεταξύ άλλων είναι:
Μαζικοί διορισμοί στην εκπαίδευση
Μόνιμος διορισμός όλων των αναπληρωτών τώρα
Άμεση απόσυρση του άρθρου 35 του Σχεδίου Νόμου που κατέθεσε η κυβέρνηση
Δεκατετράχρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό
Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, δημόσια και δωρεάν για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6 ετών με αναλογία 1:15
Απόσυρση των προτάσεων του Υπουργείου για το σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών, που «ληστεύει» την προϋπηρεσία τους και απαξιώνει τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο τους.
Απόσυρση των απαράδεκτων ρυθμίσεων για τον ελάχιστο αριθμό μαθητών στα νηπιαγωγεία που διαλύουν το δημόσιο νηπιαγωγείο, καταργούν τμήματα, συγχωνεύουν νηπιαγωγεία.