ΑΑΔΕ: Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε στις 13 Ιουνίου 2018, ο βουλευτής Χ.Μπουκώρος σχετικά με τα προβλήματα στη σύνταξη και υποβολή του νέου εντύπου Ε3.
Η ερώτηση
“Με δυσκολία γίνεται η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων από τους ελεύθερους επαγγελματίες εξαιτίας του νέου εντύπου Ε3. Το συγκεκριμένο έντυπο πρέπει να συμπληρωθεί από τους επιχειρηματίες, προκειμένου να ενημερώσουν το σύστημα για τις ηλεκτρονικές πληρωμές, βάσει των οποίων θα χτιστεί το αφορολόγητό τους.
Ωστόσο, το ίδιο το TAXIS δεν έχε, προσαρμόσει σωστά το έντυπο Ε3, με αποτέλεσμα η συμπλήρωσή του να αποτελεί κυριολεκτικά «σπαζοκεφαλιά» Τη ίδια στιγμή, ο ΕΦΚΑ καθυστερεί την εκκαθάριση των ασφαλιστικών εισφορών για το 2017, με αποτέλεσμα να είναι άγνωστο ακόμη το ποσό που θα πρέπει να δηλώσουν ως δαπάνη οι επιχειρηματίες.”
Η ΑΑΔΕ απάντησε χθες με δύο έγγραφα που κατέθεσε στη Βουλή.
Το πρώτο έγγραφο αναφέρει :
“Σε απάντηση του ανωτέρω σχετικού, όσον αφορά σε θέματα αρμοδιότητάς μας (ερώτημα 1), σας ενημερώνουμε ότι η υλοποίηση της ηλεκτρονικής υποβολής του νέου εντύπου Ε3 (κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα), πραγματοποιήθηκε με γνώμονα την ορθή και χωρίς προβλήματα υποβολή του από τους φορολογούμενους.
Επισημαίνεται, τέλος, ότι, μέχρι την 25η/06/2018, υποβλήθηκαν περίπου εξακόσια εβδομήντα πέντε χιλιάδες (675.000) έντυπα δηλώσεων Ε3.”
Το δεύτερο έγγραφο αναφέρει σχετικά :
“Το νέο έντυπο Ε3 «ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΏΝ ΑΠΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ» δημοσιοποιήθηκε στις 13.3.2018 (ΦΕΚ 8’880) (ΠΟΛ.1044/2018) κατόπιν δημόσιας διαβούλευσης και λαμβάνοντας υπόψη τις παρατηρήσεις και τα σχόλια των φορέων λογιστών, φοροτεχνικών και επαγγελματικών επιμελητηρίων κ.λπ
Μεταγενέστερα, η Α.Α.Δ.Ε. στις 16.4.2018 με την ΠΟΛ.1072/2018 εγκύκλιο έδωσε αναλυτικές οδηγίες ανά πίνακα και κωδικό για τη συμπλήρωση του εντύπου αυτού.
Τέλος, όπως γράφει το taxheaven.gr, όσον αφορά τις ασφαλιστικές εισφορές του ΕΦΚΑ και την εκκαθάριση των ασφαλιστικών εισφορών του φορολογικού έτους 2017, οι φορολογούμενοι ακολουθούν τις οδηγίες που έχουν δοθεί με την ΠΟΛ.1113/2.6.2015 εγκύκλιο για την έκπτωση ή μη των δαπανών των επιχειρήσεων και αναλόγως κάνουν χρήση του πίνακα Ε’ του εντύπου Ε3 (ΠΡΟΣΩΡΙΝΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ-ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΒΑΣΗΣ) για την ορθή εξαγωγή του φορολογικού αποτελέσματος.”