ΑΠΕΡΓΙΑ: Δεμένα στα λιμάνια της χώρας θα παραμείνουν τα πλοία και σήμερα, καθώς η ΠΝΟ αποφάσισε τη συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων στη χθεσινή συνεδρίασή της.
Έτσι τα δρομολόγια πλοίων, που ήδη έχουν ανασταλεί από σήμερα το πρωί στις 6, θα ξεκινήσουν εκ νέου στις 6 το πρωί της Παρασκευής.
Μεταξύ άλλων η ΠΝΟ ζητά την κατάργηση του νόμου 4150/2013 για τις ειδικές συνθέσεις των πληρωμάτων στις γραμμές Πάτρας Ιταλίας, ενώ αντιδρά και στο σχέδιο υπουργικής απόφασης για τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους μεταξύ ελληνικών λιμένων.
«Αδικαιολόγητη» χαρακτήρισε την απόφαση ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, και ανέφερε ότι «το υπουργείο δουλεύει συνεχώς και επιλύει ζητήματα της ΠΝΟ. Εμείς προχωρήσαμε στα εργασιακά σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις που πρέπει να έχουν οι πλοιοκτήτες από τη μη τήρηση των εργασιακών δικαιωμάτων, που δεν είχε τολμήσει καμία κυβέρνηση έως σήμερα». Όπως πρόσθεσε, το υπουργείο φέρνει ρυθμίσεις πραγματικά δρακόντειες εις βάρος του εφοπλισμού.
Για το σχέδιο που αφορά τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους μεταξύ ελληνικών λιμένων, ο υπουργός σημείωσε ότι ζητήθηκε από την ΠΝΟ να πάρει την ευθύνη και να γράψει ότι δεν συμφωνεί με την απόφαση. «Δεν μπορεί αυτήν τη στιγμή να ζητάνε οι αγρότες της Κρήτης να κάνουνε συνάντηση μαζί τους και να μην τη δέχονται. Δεν έχουν μόνο δικαίωμα οι κύριοι της ΠΝΟ αλλά και οι αγρότες. Δεν ξέρω τι νόημα έχει πια αυτή η απεργία, ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του. Αν συμβεί οτιδήποτε θα έχουνε ευθύνη αυτοί απέναντι στον ναυτικό κόσμο» τόνισε.
Η ΠΝΟ, σε επιστολή που απέστειλε προς το υπουργείο Ναυτιλίας, υπογραμμίζει ότι πάγια και σταθερή θέση της συνομοσπονδίας των ναυτικών είναι όλες οι ενδομεταφορές, προσώπων και πραγμάτων, στη χώρα μας να γίνονται με πλοία με ελληνική σημαία, με ελληνικά πληρώματα, με πλήρη συγκροτημένα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους και με συνθέσεις πληρώματος που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες τού πλοίου και όχι με την ελάχιστη επάνδρωση. Σε διαφορετική περίπτωση, προσθέτει, εάν το υπουργείο προχωρήσει στην έκδοση απόφασης που θα επιτρέπει την εκτέλεση των ενδομεταφορών εμπορευμάτων με πλοία σημαίας τρίτων χωρών, θα πρέπει αυτά να στελεχώνονται υποχρεωτικά από ελληνικά πληρώματα, αμειβόμενα σύμφωνα με τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας της ΠΝΟ και να είναι ασφαλισμένα με την ελληνική νομοθεσία. Επίσης, ζητάει να διευκρινίζονται οι ειδικότητες των μελών του πληρώματος, ότι πράγματι εξυπηρετούν τις ανάγκες του πλοίου και ότι δεν περιορίζονται στην ελάχιστη επάνδρωση, αναφέρει το news247.gr.