Απεργία ΟΑΣΘ: Πολύ σημαντική κρίνεται η σημερινή μέρα (Δευτέρα 22 Μαϊου) για την συνέχιση ή όχι της απεργίας των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν συνέλευση το μεσημέρι προκειμένου να αποφασίσουν τις επόμενες κινήσεις τους.
Υπενθυμίζεται ότι από την περασμένη Δευτέρα 15 Μαΐου 2017 οι 2.300 εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ (oasth.gr) έχουν προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας διεκδικώντας οφειλές 6,3 εκατ. ευρώ, δηλαδή μισθούς δύο μηνών (Μάρτιος-Απρίλιος) και εξόφληση μέρους του δώρου του Πάσχα.
Ο πρόεδρος του συνδικάτου τους, Δημήτρη Τσερμενίδη, δήλωσε ότι «αφού η διοίκηση του οργανισμού δεν έκανε καμία κίνηση μέχρι αυτήν την ώρα, δεν πιστεύουμε ότι κάτι θα αλλάξει τις αμέσως επόμενες ημέρες και θα πιστωθούν στους λογαριασμούς μας τα δεδουλευμένα μηνών Μαρτίου -Απριλίου και να εξοφληθούμε το δώρο του Πάσχα, συνολικού ύψους 6,3 εκατ. ευρώ».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε: «διεκδικούμε την καταβολή όλων των δεδουλευμένων μας και όχι μέρους αυτού» και πρόσθεσε «δεν πιστεύω ότι έμεινε πλέον χρόνος ώστε η Εθνική Τράπεζα να δώσει το δάνειο στον ΟΑΣΘ και να πληρωθούμε και εμείς οι 2.300 εργαζόμενοι του οργανισμού».
Σύμφωνα δε με τον κ. Τσερμενίδη, οι εργαζόμενοι θα συνεδριάσουν εκ νέου σή,ερα το μεσημέρι, προκειμένου να καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους, βάσει και των όποιων εξελίξεων.
Κατά τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, Χρήστο Στεφανίδη, η διοίκηση του Οργανισμού κατέθεσε το πρωί της Παρασκευής 19/5/2017 στην Εθνική Τράπεζα τα συμπληρωματικά έγγραφα που της ζητήθηκαν, ώστε να της χορηγηθεί δάνειο ύψους 4 εκατ. ευρώ, καταθέτοντας ως ενέχυρο την απόφαση της Διαιτησίας, με βάση την οποία το ελληνικό δημόσιο, από την εκκαθάριση του 2014, πρέπει να καταβάλλει στον οργανισμό 4,5 εκατ. ευρώ, μαζί με τον ΦΠΑ.
[irp posts=”130903″ name=”ΠΟΕ-ΟΤΑ: 48ωρη απεργία σήμερα και αύριο”]
Στο μεταξύ, κυκλοφοριακή ασφυξία παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες στη Θεσσαλονίκη, λόγω της απεργίας (επίσχεσης εργασίας) των εργαζομένων του ΟΑΣΘ. Τα λεωφορεία στην πόλη δεν κυκλοφορούν και αυτό δημιούργησε κυκλοφοριακή ασφυξία, καθώς οι περισσότεροι χρησιμοποιήσουν τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα, στους ήδη επιβαρυμένους δρόμους. Οι καθυστερήσεις στους δρόμους είναι μεγάλες.
Ο πρόεδρος του Οργανισμού, Χρήστος Στεφανίδης δήλωσε ότι «καταθέσαμε νωρίς το πρωί ως ενέχυρο στην Εθνική τράπεζα της Ελλάδας την απόφαση της Διαιτησίας, με βάση την οποία το ελληνικό δημόσιο για την εκκαθάριση του 2014 οφείλει να μας καταβάλει το ποσό των 4,6 εκατ. ευρώ, και περιμένουμε το πράσινο φως για να λάβουμε το δάνειο που ζητήσαμε ύψους περίπου 4 εκ. ευρώ». Όπως ανέφερε, με το που εγκριθεί το δάνειο, ο ΟΑΣΘ θα καταβάλει τα δεδουλευμένα Μαρτίου στους εργαζομένους του ΟΑΣΘ και θα τους εξοφλήσει και το δώρο του Πάσχα.
Υπενθυμίζεται, ότι μέχρι τέλους της τρέχουσας εβδομάδας η διοίκηση του ΟΑΣΘ έχει αναλάβει τη δέσμευση να αποστείλει στον υπουργό Μεταφορών το δικό της σχέδιο της για τη λειτουργία του οργανισμού, με βάση το οποίο θα προβλέπονται, μεταξύ άλλων, εξορθολογισμός δρομολογίων και τιμών κομίστρου.
Αφού αποσταλεί το προαναφερόμενο σχέδιο, δεν αποκλείεται εντός της επόμενης εβδομάδας να γίνει νέα συνάντηση στο υπουργείο Μεταφορών, με την παρουσία και των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, προκειμένου να συνεχιστεί η συζήτηση για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη, που άνοιξε την Τρίτη 16/5, με πρωτοβουλία του ίδιου του υπουργού, Χρήστου Σπίρτζη.
«Συνεχίζουμε μέχρι να δούμε μια θετική κίνηση από τη διοίκηση του οργανισμού σε ό,τι αφορά την καταβολή των δεδουλευμένων, συνολικού ύψους 6,3 εκατ. ευρώ», δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ , Δημήτρης Τσερμενίδης. Διευκρίνισε ότι καθημερινά οι εργαζόμενοι στον οργανισμό θα συνεδριάζουν, προκειμένου να ανανεώνουν την απόφασή τους, αναφορικά με τις κινητοποιήσεις τους.
Εν τω μεταξύ, επιστολή για τον ΟΑΣΘ προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, έστειλαν έξι φορείς της Θεσσαλονίκης. Διαβάστε εδώ: Απεργία ΟΑΣΘ: Επιστολή έξι φορέων σε Τσίπρα