ΑΣΕΠ: Μία από τις μεγαλύτερες «δεξαμενές» σταθερής απασχόλησης των τελευταίων ετών ανοίγεται για χιλιάδες υποψηφίους μέσα από δύο παράλληλες διαδικασίες του ΑΣΕΠ. Από τη μία, η προκήρυξη για 290 μόνιμους ΔΕ Οδηγούς Λεωφορείων στην ΟΣΥ και, από την άλλη, η 4ΓΒ/2025 με 132 μόνιμες θέσεις σε ΚΕΠ, ΑΑΔΕ, e-ΕΦΚΑ, ΕΟΦ και άλλους φορείς, συνθέτουν ένα πακέτο 422 μόνιμων προσλήψεων που ήδη έχει κινητοποιήσει χιλιάδες υποψηφίους.
Ρεπορτάζ: Παντελής Χαριτάκης
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από το tilegrafimanews.gr
News: 290 οδηγοί λεωφορείων στην ΟΣΥ – Ποιοι «κουμπώνουν» στις θέσεις
Η προκήρυξη της ΟΣΥ για 290 μόνιμες θέσεις ΔΕ Οδηγών Λεωφορείων θεωρείται κομβική για τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική, αλλά και για όσους αναζητούν σταθερή δουλειά με προοπτική εξέλιξης.
Οι θέσεις κατανέμονται σε δύο βασικές «δεξαμενές» υποψηφίων:
• 145 θέσεις χωρίς απαιτούμενη προϋπηρεσία, που δίνουν ουσιαστικά την πρώτη μεγάλη ευκαιρία σε νέους ή άνεργους οδηγούς να μπουν στον κλάδο.
• 145 θέσεις με υποχρεωτική επαγγελματική εμπειρία, όπου ευνοούνται όσοι έχουν ήδη «γράψει χιλιόμετρα» σε αστικές ή υπεραστικές συγκοινωνίες.
Η βασική κατηγορία συμμετοχής είναι Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΔΕ), με πρόβλεψη «κατάβασης» στην κατηγορία ΥΕ μόνο εφόσον μείνουν κενές θέσεις, και υπό συγκεκριμένους όρους της προκήρυξης.
Κρίσιμο ζήτημα είναι οι άδειες οδήγησης: απαιτείται σε ισχύ άδεια λεωφορείου και τα αντίστοιχα ΠΕΙ (Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας), καθώς και πλήρης ικανότητα άσκησης καθηκόντων από ιατρικής άποψης. Η ΟΣΥ διατηρεί το δικαίωμα διενέργειας ψυχομετρικών και ιατρικών εξετάσεων στην δοκιμαστική περίοδο.
Ηλικιακά όρια, ποινικά κωλύματα και ποιοι αποκλείονται
Σημαντικό φίλτρο για τις θέσεις στην ΟΣΥ είναι το ηλικιακό πλαίσιο:
οι υποψήφιοι πρέπει, σύμφωνα με την προκήρυξη, να έχουν γεννηθεί σε συγκεκριμένα έτη (π.χ. από 1980 έως 2004), ώστε να διασφαλίζεται ότι καλύπτουν τις απαιτήσεις του κλάδου και τις γενικές διατάξεις προσλήψεων στο Δημόσιο.
Παράλληλα, υπάρχουν αυστηρές πρόνοιες για:
• ποινικά κωλύματα,
• στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων,
• προηγούμενη προσφυγή σε πειθαρχικές ποινές ή απόλυση από Δημόσιο ή συγκοινωνιακό φορέα τα τελευταία χρόνια.
Για τους άνδρες, προϋπόθεση αποτελεί η εκπλήρωση της στρατιωτικής θητείας ή νόμιμη απαλλαγή, με τα σχετικά δικαιολογητικά να ελέγχονται εξονυχιστικά στο στάδιο της κατάταξης και όχι μόνο στην ηλεκτρονική αίτηση.
4ΓΒ/2025: 132 μόνιμες θέσεις σε ΚΕΠ, ΑΑΔΕ, e-ΕΦΚΑ και ΕΟΦ
Παράλληλα με τις προσλήψεις οδηγών, «τρέχει» και η προκήρυξη 4ΓΒ/2025 του ΑΣΕΠ για 132 μόνιμες θέσεις Πανεπιστημιακής (ΠΕ) και Τεχνολογικής (ΤΕ) Εκπαίδευσης σε κρίσιμους φορείς του Δημοσίου.
Οι θέσεις κατανέμονται ενδεικτικά:
• στην ΑΑΔΕ, σε ειδικότητες Διοικητικού – Οικονομικού και εφοριακών,
• σε ΚΕΠ με ειδικότητες Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών,
• στον e-ΕΦΚΑ με διοικητικά και οικονομικά καθήκοντα,
• στον ΕΟΦ για ενίσχυση των ελέγχων σε φάρμακα και προϊόντα υγείας,
• και σε άλλους εποπτευόμενους φορείς, με συνδυασμό διοικητικών, λογιστικών και εξειδικευμένων θέσεων.
Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της 4ΓΒ/2025 είναι ότι δικαίωμα συμμετοχής έχουν αποκλειστικά οι επιτυχόντες του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού 2Γ/2022, κάτι που ανεβάζει τον ανταγωνισμό αλλά ταυτόχρονα διασφαλίζει ότι οι πίνακες θα κινηθούν πιο γρήγορα, χωρίς χρόνια «εγκλωβισμένων» διαδικασιών.
Προθεσμίες – Πού κινδυνεύουν να «σκοντάψουν» οι υποψήφιοι
Για τις 290 θέσεις στην ΟΣΥ, οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα της εταιρείας, με προθεσμία έως Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025, ώρα 23:59, σύμφωνα με την προκήρυξη. Οποιαδήποτε καθυστέρηση στην οριστικοποίηση της αίτησης ή στην επισύναψη δικαιολογητικών μπορεί να οδηγήσει σε αυτοδίκαιο αποκλεισμό, ακόμη κι αν ο υποψήφιος καλύπτει όλα τα ουσιαστικά προσόντα.
Για την 4ΓΒ/2025, οι αιτήσεις στο ηλεκτρονικό σύστημα του ΑΣΕΠ υποβάλλονται με αγορά παραβόλου 3 ευρώ μέσω e-Παράβολου, ενώ η προθεσμία ξεκίνησε ήδη και λήγει Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2025, ώρα 14:00. Καθοριστικό σημείο είναι η σωστή συσχέτιση της αίτησης με τον κωδικό επιτυχίας 2Γ/2022, καθώς και η αντιστοίχιση τίτλων σπουδών με τις ζητούμενες ειδικότητες.
Ειδικοί επισημαίνουν ότι δεκάδες υποψήφιοι χάνουν προκηρύξεις λόγω λαθών:
• στην αναγραφή κωδικών θέσεων,
• στη σειρά προτίμησης,
• ή στην επισύναψη δικαιολογητικών για ισοτιμίες τίτλων εξωτερικού.
Γι’ αυτό συστήνεται διπλός έλεγχος της αίτησης και αποθήκευση σε PDF πριν την οριστικοποίηση.
Ποιοι ευνοούνται – Τι δείχνει το «μήνυμα» της αγοράς εργασίας
Στην πράξη, οι δύο αυτές διαδικασίες «φωτογραφίζουν» δύο διαφορετικές ομάδες υποψηφίων:
1. Στην ΟΣΥ ευνοούνται:
• υποψήφιοι με δίπλωμα λεωφορείου και επαγγελματική εμπειρία,
• νέοι οδηγοί με απολυτήριο Λυκείου που αναζητούν σταθερό μισθό και ασφαλιστική κάλυψη,
• εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα που θέλουν να φύγουν από καθεστώς ανασφάλιστης ή υποαμειβόμενης εργασίας.
2. Στην 4ΓΒ/2025 ευνοούνται:
• πτυχιούχοι ΠΕ και ΤΕ με διοικητικό, οικονομικό ή λογιστικό υπόβαθρο,
• επιτυχόντες του 2Γ/2022 που επιδιώκουν θέση σε φορείς «πρώτης γραμμής»(ΚΕΠ, φορολογική διοίκηση, ασφαλιστικός φορέας, ρυθμιστική αρχή φαρμάκων),
• νέοι επιστήμονες που βλέπουν τον ιδιωτικό τομέα να προσφέρει μισθούς κατώτερους των προσδοκιών τους και προτιμούν ένα σταθερό πλαίσιο στο Δημόσιο.
Τι να προσέξουν όσοι «χτίζουν» προϋπηρεσία για επόμενες προκηρύξεις
Ακόμη και για όσους δεν προλαβαίνουν ή δεν πληρούν τα κριτήρια των συγκεκριμένων προκηρύξεων, το μήνυμα είναι σαφές:
• Η ζήτηση σε οδηγούς με επαγγελματικές άδειες και πιστοποιημένα προσόντα αυξάνεται διαρκώς, τόσο σε δημόσιους όσο και σε ιδιωτικούς φορείς μεταφορών.
• Στον διοικητικό χάρτη του Δημοσίου, θέσεις σε ΚΕΠ, ΑΑΔΕ, e-ΕΦΚΑ και ΕΟΦ δείχνουν ότι η επόμενη ημέρα της Δημόσιας Διοίκησης θα απαιτεί προσωπικό με ψηφιακές δεξιότητες, γνώση διαδικασιών και δυνατότητα εξυπηρέτησης πολιτών στην «πρώτη γραμμή».
Γι’ αυτό οι ειδικοί συμβουλεύουν τους υποψήφιους να:
• φροντίζουν να αναβαθμίζουν τίτλους σπουδών και γλωσσικές πιστοποιήσεις,
• αξιοποιούν σεμινάρια και προγράμματα κατάρτισης σε logistics, μεταφορές, διοίκηση, e-government,
• παρακολουθούν τακτικά τις ανακοινώσεις του ΑΣΕΠ για νέες προκηρύξεις, ώστε να «χτίζουν» έγκαιρα το προφίλ τους και να μην ψάχνουν δικαιολογητικά την τελευταία στιγμή.
Σε κάθε περίπτωση, οι 422 μόνιμες προσλήψεις που τρέχουν τώρα λειτουργούν ως «πρόβα τζενεράλε» για το νέο κύμα διαγωνισμών που αναμένεται το 2026, με τον δημόσιο τομέα να παραμένει σταθερά ένας από τους βασικούς εργοδότες στην Ελλάδα.





