ΑΣΕΠ ΔΗΜΟΣΙΟ: Επαναφορά των ειδικών γραπτών διαγωνισμών και επανεκτίμηση των κριτηρίων αξιολόγησης των υποψηφίων προτείνει μεταξύ άλλων το ΑΣΕΠ (asep.gr) για το σύστημα προσλήψεων στο Δημόσιο, μέσω της ετήσιας έκθεσής του.
Στην έκθεσή της, η ανεξάρτητη αρχή αναφέρει ότι την τελευταία τετραετία έχει παρατηρηθεί μία αύξηση του αριθμού των υπαλλήλων που υπηρετούν στο Δημόσιο ως εποχικό και έκτακτο προσωπικό κατά 21,31% και μία μείωση του αριθμού των τακτικών υπαλλήλων του Δημοσίου κατά 5,6%.
Το 2016 προκηρύχθηκαν 5.584 θέσεις μονίμων υπαλλήλων, υπαλλήλων με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και ειδικού επιστημονικού προσωπικού, ενώ ελέγχθηκαν ανακοινώσεις για 12.125 θέσεις εποχικού προσωπικού, υπαλλήλων με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και με συμβάσεις μίσθωσης έργου.
Από το σύνολο των περυσινών μονίμων προσλήψεων, τη μερίδα του λέοντος με ποσοστό 62,43% είχε το υπουργείο Υγείας (μαζί με το ΕΚΑΒ) και ακολουθεί το υπουργείο Δικαιοσύνης με 11,19%, ενώ για το εποχικό προσωπικό σε υπουργεία οι τέσσερις στις δέκα θέσεις αφορούσαν το ενιαίο υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Σχετικά με το σύστημα εισαγωγής στη δημόσια διοίκηση, το ΑΣΕΠ επισημαίνει την ανάγκη να πραγματοποιείται με έναν συνδυασμό α) ειδικής γραπτής δοκιμασίας που θα διεξάγεται περιοδικά (π.χ. ανά τριετία), τα αποτελέσματα της οποίας θα ισχύουν για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα και β) τυπικών προσόντων, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, ιδίως ΠΕ (Πανεπιστημιακής) και ΤΕ (Τεχνολογικής) κατηγορίας, θα μπορούσε να περιλαμβάνεται και η διαδικασία των συνεντεύξεων για τους διοριστέους και έναν αριθμό επιλαχόντων.
Σημειώνεται, ότι η ειδική γραπτή διαδικασία, ενώ προβλέπεται από τον ν. 3812/2009, εφαρμόστηκε το 2009 αλλά έκτοτε δεν επαναλήφθηκε.
Το ΑΣΕΠ προτείνει, όπως γράφει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, να γίνει μία επανεκτίμηση των κριτηρίων αξιολόγησης των υποψηφίων, καθώς διαπιστώνει προβλήματα σε ό,τι αφορά τα κριτήρια πρόσληψης εποχικού προσωπικού.
[irp posts=”134498″ name=”ΑΣΕΠ- 7K/2016: Αποτελέσματα”]
Όπως αναφέρει:
1. Έχει ιδιαίτερη βαρύτητα ο βαθμός του πτυχίου, ενώ είναι δεδομένο ότι δεν είναι ίδια η ευκολία ή δυσκολία με την οποία κάθε τμήμα ΑΕΙ ή ΤΕΙ δίδει έναν υψηλό βαθμό στους φοιτητές ή σπουδαστές του.
2. Έχει, επίσης, σημαντική βαρύτητα ο μεταπτυχιακός τίτλος, ενώ με την πάροδο του χρόνου αυξάνεται σημαντικά ο αριθμός των μεταπτυχιακών σπουδών στη χώρα μας, με αποτέλεσμα να μειώνεται η σημασία του τίτλου ως μέτρου σύγκρισης των προσόντων των υποψηφίων.
3. Παρατηρούνται σημαντικές δυσχέρειες και υπάρχουν σημαντικές δικαστικές αμφισβητήσεις ως προς τον τρόπο απόδειξης της επαγγελματικής εμπειρίας και ως προς τη συνάφεια αυτής προς το αντικείμενο εργασίας των προκηρυσσόμενων θέσεων.
Η ανεξάρτητη αρχή ζητεί, ακόμη, να απλοποιηθεί η νομοθεσία για τις προσλήψεις, καθώς, όπως σημειώνει, συνυπάρχουν 31 διαφορετικές διατάξεις που η κάθε μία αφορά σε διαφορετική κατηγορία προσλήψεων στο Δημόσιο, όπου παρατηρούνται σημαντικές διαφορές είτε στη διαδικασία, είτε στα κριτήρια επιλογής ή στην κατανομή του ελέγχου μεταξύ του ΑΣΕΠ και των εμπλεκόμενων φορέων.
Όπως τονίζει, ο ν. 2190/1994 (γνωστός και ως «νόμος Πεπονή»), με τον οποίο ιδρύθηκε το ΑΣΕΠ, αποτελεί έναν από τους πλέον τροποποιημένους νόμους της Μεταπολίτευσης που είναι σε ισχύ, καθώς τα συνολικά 24 άρθρα του έχουν τροποποιηθεί 137 φορές, «επίδοση, η οποία είναι εφάμιλλη των νόμων φορολογικής ή κοινωνικοασφαλιστικής φύσης».
ΑΣΕΠ: ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ