ΔΕΗ ρύθμιση: Περίπου 1.500 διακανονισμοί χρεών προς τη ΔΕΗ γίνονται κάθε ημέρα από την 1η Οκτωβρίου, όταν τέθηκε σε εφαρμογή το νέο πρόγραμμα ρυθμίσεων, με περισσότερες δόσεις και χαμηλότερη προκαταβολή.
Από την 1η έως τις 19 Οκτωβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΕΗ, έγιναν 28.000 διακανονισμοί, από τους οποίους οι 8.600 πραγματοποιήθηκαν τηλεφωνικά, μέσω του 11770. Ετσι ρυθμίστηκαν οφειλές που συνολικά φτάνουν τα 40 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Σεπτέμβριο γίνονταν μόλις 280 αιτήσεις τη μέρα- κατά μέσο όρο- για ρύθμιση.
Το νέο πρόγραμμα διακανονισμών χρεών προς τη ΔΕΗ προβλέπει χαμηλότερη προκαταβολή και μέχρι 24 δόσεις για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Το ύψος της προκαταβολής και οι δόσεις κλιμακώνονται ανάλογα με το ύψος της οφειλής, ως εξής:
Για χρέος έως 500 ευρώ, προκαταβολή 10 % και 5 μηνιαίες δόσεις.
Από 500 ως 1.000 ευρώ, προκαταβολή 10 % και 8 μηνιαίες δόσεις.
Από 1.000 ως 2.000 ευρώ, προκαταβολή 15 % και 12 μηνιαίες δόσεις.
Από 2.000 ως 3.000 ευρώ, προκαταβολή 20 % και 18 μηνιαίες δόσεις.
Από 3.000 ευρώ και πάνω υπάρχουν δύο εναλλακτικές: προκαταβολή 20 % και 18 μηνιαίες δόσεις, ή προκαταβολή 30 % και 24 μηνιαίες δόσεις.
To νέο αυτοματοποιημένο σύστημα διακανονισμού οφειλών εφαρμόζει από 1ης Οκτωβρίου η ΔΕΗ, που όχι μόνο δίνει δυνατότητα σε εκατομμύρια οφειλέτες να κάνουν μια νέα αρχή, αλλά και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ταχεία μείωση των συσσωρευμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών προς την Επιχείρηση, που αγγίζουν τα 2,7 δισ. ευρώ.
Το νέο σύστημα προβλέπει χαμηλότερες προκαταβολές σε σχέση με ό,τι προβλεπόταν έως σήμερα: δεν θα υπερβαίνουν το 20% ή εναλλακτικά το 30% (αν επιλεγούν περισσότερες δόσεις) έναντι 40-50% έως σήμερα.
Η διαδικασία έγκρισης θα είναι αυτοματοποιημένη και θα γίνεται άμεσα στα καταστήματα της ΔΕΗ με την υποβολή της αίτησης. Ο πελάτης θα χρειάζεται να προσκομίσει μόνο τον τελευταίο λογαριασμό του, την αστυνομική του ταυτότητα και τον ΑΦΜ του.
Επιπλέον από την Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2019 θα μπορούν να υποβάλλονται αιτήσεις και τηλεφωνικά στο 11770.
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη διατήρηση της ρύθμισης είναι η εμπρόθεσμη εξόφληση των δόσεων και των νέων λογαριασμών που θα εκδοθούν στη συνέχεια.
Οι πελάτες που είναι ενταγμένοι στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο και όσοι είναι ενταγμένοι στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών θα μπορούν να ρυθμίσουν την οφειλή τους, όπως και σήμερα, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Κώδικα Προμήθειας.
ΔΕΗ: ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ