Κατατέθηκε εχθές στη Βουλή το νομοσχέδιο σχετικά με την απόκτηση διπλώματος οδήγησης.
Υπενθυμίζεται ότι οι εξετάσεις για τους νέους οδηγούς δεν διεξάγονται τους τελευταίους τέσσερις μήνες.
Πρόκειται για το ν/σ με τίτλο «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, άλλες διατάξεις για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις» το οποίο και κατατέθηκε χθες Τρίτη, στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, το οποίο «αναμένεται να βάλει τέλος σε μια εκκρεμότητα τεσσάρων μηνών», όπως τονίζει σε ανακοίνωση της η Περιφέρεια Αττικής, γράφει το skai.gr.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, η οριστική απόφαση για την χορήγηση του διπλώματος θα λαμβάνεται εντός πέντε ημερών από τη δοκιμασία με τα εξέταστρα να ορίζονται στα 15 ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσω αυτού καθιερώνεται για πρώτη φορά στη χώρα η δυνατότητα συνοδευόμενης οδήγησης για άτομα 17 ετών.
Οι υποψήφιοι 17χρονοι περνούν τις ίδιες διαδικασίες εξετάσεων και σε περίπτωση επιτυχίας βεβαιώνεται η ικανότητά τους για οδήγηση με συνοδεία οδηγού, ο οποίος πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 ετών, να διαθέτει δίπλωμα οδήγησης τουλάχιστον 5 έτη και να μην έχει συγκεντρώσει κανέναν πόντο στο point system τον τελευταίο χρόνο.
Η πρακτική εξέταση του υποψηφίου οδηγού χωρίζεται στην πορεία (πρώτο στάδιο) και στο δεύτερο στάδιο ειδικές δοκιμασίες (ελιγμοί).
Προϋπόθεση για τη συμμετοχή υποψηφίου στο δεύτερο στάδιο είναι η επιτυχής ολοκλήρωση του πρώτου, για τη συμμετοχή στο οποίο πρέπει να έχει περάσει επιτυχώς τη θεωρητική εξέταση.
Τα δύο στάδια της πρακτικής εξέτασης μπορούν να διεξαχθούν την ίδια ημέρα.
Ο δάσκαλος οδήγησης βγαίνει από το όχημα, καθώς πλέον απαγορεύεται η παρουσία του εντός του οχήματος κατά τη διάρκεια της εξέτασης.
Σε όλα τα στάδια η διαδικασία θα καταγράφεται ενώ το ζευγάρι εξεταζόµενου και εξεταστή θα προκύπτει από ηλεκτρονική κλήρωση λίγο πριν από την εξέταση.
Το νομοσχέδιο, κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.
Εκτός των ρυθμίσεων για τις εξετάσεις, στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται και η ρύθμιση για την αναδρομική καταβολή των δεδουλευμένων υπερωριακής απασχόλησης των εξεταστών και παράταση της ισχύος αυτής, για μεταβατική περίοδο που ισχύει από τη δημοσίευση του νέου νόμου.
Σύμφωνα με τον νόμο, ο οδηγός θα υποβάλλεται πρώτα στη θεωρητική εξέταση και εφόσον επιτύχει θα εξετάζεται διαδοχικά στην πορεία και τις δεξιότητες οδήγησης.
Οι υποψήφιοι θα περνούν στην δεύτερη φάση της µόνο εφόσον επιτύχουν στο πρώτο, ενώ, εάν αποτύχουν στο δεύτερο, θα επανεξετάζονται και στο πρώτο.
Διαμαρτυρία κάνουν από πολύ νωρίς το πρωί της Τετάρτης οι εκπαιδευτές οδήγησης στο Υπουργείο Μεταφορών, αντιδρώντας στο νέο αυτό σχέδιο νόμου.
Η Περιφέρεια Αττικής επισημαίνει επίσης ότι τόσο η διοίκηση της Περιφέρειας όσο και η εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλος Μεταφορών, Επικοινωνιών και ΚΤΕΟ, Μαρία Χριστάκη, είχαν αναλάβει σχετικές πρωτοβουλίες από την πρώτη στιγμή που δημιουργήθηκε το πρόβλημα με τις εξετάσεις υποψήφιων οδηγών.
Συγκεκριμένα, η Περιφέρεια Αττικής τονίζει ότι «βρέθηκε στο πλευρό των πολιτών – οδηγών, εκπαιδευτών οδήγησης και εξεταστών -, που πληρώνουν το βαρύ τίμημα της κατάστασης αυτής», ενώ ανέλαβε «όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες προς το αρμόδιο υπουργείο και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου να μπει τέλος σε ένα αδιέξοδο που έχει τεράστιο οικονομικό και κοινωνικό κόστος όχι μόνο για έναν κλάδο αλλά για ολόκληρη την κοινωνία καθώς χιλιάδες πολίτες δεν μπορούν να δώσουν εξετάσεις ενώ οι ελεύθεροι επαγγελματίες υφίστανται τις συνέπειες της τεχνητής ανεργίας».
Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται ότι ότι με το νομοσχέδιο του υπουργείου διασφαλίζεται το «αναφαίρετο δικαίωμα των πολιτών και γίνεται ένα βήμα για την κανονικότητα που απαιτεί μια ευνομούμενη πολιτεία».
Τέλος οι παραβάσεις που σχετίζονται µε την έκδοση άδειας οδήγησης κατηγοριοποιούνται σε πολύ σοβαρές, σοβαρές και ελαφρές.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ – Έθνος