Golden Star Ferries: Πρωτοφανή τροπή πήρε η προσπάθεια των μετόχων της Golden Star Ferries να δρομολογήσουν εκπρόθεσμα δύο νέα τους ταχύπλοα στις Κυκλάδες κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
Και αυτό διότι ο πλοιοκτήτης της ακτοπλοϊκής Γιώργος Στεφάνου που αγόρασε τα δύο πλοία στα τέλη του 2017 και συνάντησε την επιφυλακτικότητα του αρμόδιου Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών να του εγκρίνει αίτημα δρομολόγησης, με ανακοίνωσή του ανήγγειλε απεργία πείνας έξω από το γραφείο του υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, ο οποίος, όπως ισχυρίζεται η πλευρά Στεφάνου, έχει το δικαίωμα με απόφασή του να επιτρέψει κατ’ εξαίρεση τη δρομολόγηση.
Πλην όμως ο υπουργός δεν δέχτηκε προσώρας το αίτημα ούτε για τα ταχύπλοα –καθώς η σχετική γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους έχει καθαρογραφεί– ούτε τα δρομολόγια για τα συμβατικά, αφού και αυτά που ζητεί ο εφοπλιστής έχουν επιπτώσεις στους άλλους ακτοπλόους. Ακόμα περισσότερο, καθώς, όπως προκύπτει, υπάρχουν επιστολές από δημάρχους ή άλλους φορείς νησιών με κορεσμένα και ανεπαρκή λιμάνια, όπως η Νάξος ή η Σαντορίνη, σύμφωνα με τις οποίες δεν μπορούν να δεχτούν παραπάνω κίνηση, ειδικά τις ώρες που ζητεί η Golden Star.
[irp posts=”176349″ name=”Ισθμός Κορίνθου: Κλειστός μετά από κατολίσθηση (ΦΩΤΟ+ΒΙΝΤΕΟ)”]
Μάλιστα, σχετική επιστολή φέρεται να έχει στείλει και η Hellenic Seaways για τα συμβατικά, ενώ παραστάσεις στους αρμοδίους έχουν κάνει για τα ταχύπλοα και η Seajets και άλλες εταιρείες που διαμαρτύρονται για τις επιβαρύνσεις στη λειτουργία τους αλλά και στην αγορά, τη στιγμή που εκείνοι διασφάλισαν εμπρόθεσμα τα δρομολόγιά τους. Το θέμα αναμένεται να διαρκέσει, καθώς ο υπουργός παρέπεμψε τις ενστάσεις των ανταγωνιστών του Γ. Στεφάνου για τα συμβατικά σε δύο διευθύνσεις του υπουργείου για τη διακρίβωση των καταγγελλομένων.
Επισημαίνεται πως δεν πρόκειται για δρομολόγια σε νησιά με ανεπαρκή συγκοινωνία αλλά για τα «καλοκαιρινά φιλέτα». Είναι χαρακτηριστικό πως η Golden Star ζητεί να δρομολογήσει δύο νέα ταχύπλοα «χιαστί» (το ένα θα πηγαίνει όταν το άλλο θα επιστρέφει) στις γραμμές Πειραιάς-Σίφνος-Μήλος-Φολέγανδρος-Σαντορίνη-Κατάπολα-Κουφονήσι-Νάξος-Μύκονος-Πάρος-Ιος και αντίστροφα Σαντορίνη-Νάξος-Πάρος-Μύκονος-Τήνος και διανυκτέρευση στη Σύρο.
Μέχρι αργά χθες το βράδυ ο πλοιοκτήτης παρέμενε έξω από το γραφείο του γενικού γραμματέα του υπουργείου, ενώ είχε μόνον τηλεφωνική επικοινωνία με τον υπουργό. Σε ανακοίνωσή του ο Γ. Στεφάνου αναφέρει μεταξύ άλλων πως «οδηγούμεθα στην οικονομική καταστροφή». Η εταιρεία του ελέγχει συνολικά πέντε ακτοπλοϊκά, ενώ συμφερόντων του ιδίου και του αδελφού του φέρεται να είναι και άλλη εταιρεία που δραστηριοποιείται με στόλο επτά ποντοπόρων πλοίων στη φορτηγό ναυτιλία, αναφέρει η naftemporiki.gr.