Λάρισα: Το νέο μελωδικό έργο του τα «Νάματα και Ιάματα» (Συμφωνικές Ωδές για την Ίαση) για σοπράνο, γυναικεία χορωδία και συμφωνική ορχήστρα, παρουσιάζει για πρώτη φορά το Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου στη Λάρισα, ο συνθέτης Δημήτρης Μαραμής.
Το νέο έργο θα παρουσιαστεί στον αύλειο χώρο του Μύλου του Παππά, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Ιπποκράτης – Η Αέναη Επιστροφή», με τη συμμετοχή της σοπράνο Μυρσίνης Μαργαρίτη, της βραβευμένης γυναικείας χορωδίας InDONNAtiόn, της Συμφωνικής Ορχήστρας Λάρισας υπό τη διεύθυνση των μαέστρων Χρήστου και Δημήτρη Κτιστάκη.
Η ανάθεση έγινε από τον Δήμο Λαρισαίων και ειδικότερα από την αντιδημαρχία Πολιτισμού και Επιστημών στο πλαίσιο της δράσης «Ιπποκράτης – Η Αέναη Επιστροφή» που διοργανώνεται για 6η συνεχή χρονιά, με στόχο να καθιερωθεί η Λάρισα ως Ιπποκρατική Πόλη. Η δράση αυτή διοργανώνεται από τον Δήμο Λαρισαίων, με τη στήριξη της Περιφέρειας Θεσσαλίας, του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, του Συλλόγου «Ο Ιπποκράτης στη Λάρισα», του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, του Ιατρικού Συλλόγου Λάρισας, του Παγκόσμιου Ιπποκράτειου Ινστιτούτου Ιατρών και του Διεθνούς Ιδρύματος της Κω.
Όπως δηλώνει ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Επιστημών Δήμου Λαρισαίων, Πάνος Σάπκας, «ο δήμος Λαρισαίων έχει βάλει στόχο την ανάδειξη της Λάρισας ως Ιπποκρατική πόλη, μιας και ο Ιπποκράτης έζησε τα τελευταία του χρόνια και άσκησε την επιστήμη του στην περιοχή μας. Σε συνεργασία με φορείς της πόλης, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, την Περιφέρεια, τον Ιατρικό Σύλλογο, τον Σύλλογο «Ο Ιπποκράτης στη Λάρισα», αλλά και τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο, το Παγκόσμιο Ιπποκράτειο Ινστιτούτο Ιατρών και το Διεθνές Ιπποκράτειο Ίδρυμα της Κω, εδώ και έξι χρόνια διοργανώνει τις ιπποκρατικές εκδηλώσεις, με κορυφαία εκδήλωση την ανάθεση πρωτότυπου έργου, σε εγνωσμένης αξίας καλλιτέχνη, εμπνευσμένο από τις ιπποκρατικές ιδέες, δημιουργώντας μια πολιτιστική κληρονομιά για τη χώρα μας και τον κόσμο. Αυτό το έργο παρουσιάζεται στον εμβληματικό Μύλο του Παππά, από καλλιτέχνες όπως οι συνθέτες Γιάννος Αιόλου και Ευριπίδης Μπέκος, ο χορογράφος Γκες Μίχωφ, το Συνεργείο Μουσικού Θεάτρου, ο σκηνοθέτης Πασχάλης Μάντης, ο εικαστικός Χρήστος Παπανικολάου και φέτος ο Δημήτρης Μαραμής. Δεν αποτίουμε απλά έναν φόρο τιμής στον πατέρα της σύγχρονης Ιατρικής, αλλά είναι αφορμή για να θυμηθούμε και να γνωρίσουμε το τόσο διαχρονικό και επίκαιρο έργο του. Να τιμήσουμε τον Ιπποκράτη, την φιλοσοφία του και να την κάνουμε τρόπο ζωής. Πιστεύω ότι δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος διάδοσης της ιπποκρατικής ιδέας, και κάθε ιδέας, από την τέχνη. Με τον Δημήτρη Μαραμή, ο πήχης ανέβηκε ακόμη πιο ψηλά. Γνωρίζουμε τις δυνατότητές του, την ευαισθησία, την ευρηματικότητά του. Τα έργα του, αποτέλεσμα πλούσιας φαντασίας και βαθιάς γνώσης, δημιουργούν κύματα συναισθημάτων στο κοινό. Ανυπομονώ».
Ο συνθέτης Δημήτρης Μαραμής έχει διαγράψει μια σημαντική πορεία και έχει γνωρίσει πολλές καλλιτεχνικές επιτυχίες με τα μεγάλης έκτασης μουσικοθεατρικά του έργα: Ερωτόκριτος (ανάθεση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, 2017), Στοιχειωμένοι (ανάθεση του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, 2019), Καπετάν Μιχάλης (ανάθεση της Περιφέρειας Κρήτης / ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης, 2021), καθώς και το λαϊκό ορατόριο Παλιγγενεσία, με το οποίο εκπροσωπήθηκε η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας στον εορτασμό των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το έργο Νάματα και Ιάματα (Συμφωνικές Ωδές για την Ίαση) είναι ένας ύμνος στην υγεία, στη θεραπεία και στην ιατρική, πιο επίκαιρο από κάθε άλλη φορά και βασίζεται σε σημαντικά κείμενα της αρχαιότητας, όπως οι Ορφικοί Ύμνοι, ο Φιλοκτήτης του Σοφοκλή και οι Αφορισμοί του Ιπποκράτη, που μελοποιούνται στην πρωτότυπη μορφή τους στην αρχαία ελληνική γλώσσα. «Τρυφερό και μυσταγωγικό μαζί, παρουσιάζει το επίπονο ταξίδι από το σκοτάδι στο φως, από τη νόσο στη θεραπεία, από τον πόνο στην ίαση, υμνώντας την απόλυτη αναγκαιότητα της υγείας για τον άνθρωπο. Ένα μουσικό έργο το οποίο έρχεται αντιμέτωπο με τα σκοτεινά βιώματα και τον φόβο της πανδημίας που στοίχειωσε την ανθρωπότητα τα τελευταία χρόνια, αλλά και με τις απρόβλεπτες συνέπειες της κλιματικής αλλαγής και της καταστροφής του περιβάλλοντος. Μια προσευχή στη θεϊκή υπόσταση της υγείας, της θεραπείας και της επιστήμης της ιατρικής, έτσι όπως αποδίδεται από τον αρχαίο ελληνικό λόγο που μελοποιεί ο συνθέτης» επισημαίνεται.
Ματίνα Μπάλτα