GR.EC.A: Τις εξελίξεις στον χώρο του ελληνικού eCommerce τις τελευταίες ημέρες παρακολουθεί στενά το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A)…
και βρίσκεται σε διαρκή επαφή με καταστήματα, φορείς και εταιρείες ταχυμεταφορών, ώστε να έχει μια συνολική εικόνα της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί κάτω από αυτές τις συνθήκες.
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, από το ξεκίνημα του πρώτου lockdown έγιναν σημαντικές επενδύσεις, τόσο σε υποδομές, αλλά και σε προσωπικό. Μέσα από τις επενδύσεις αυτές το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο κατάφερε να τριπλασιάσει τον όγκο παραγγελιών που μπορεί να εξυπηρετήσει, δυναμική που είναι 30% μεγαλύτερη σε σχέση με αυτή που θα χρειαζόταν για να ανταπεξέλθει στον όγκο του πρώτου Lockdown. Αυτό μάλιστα έγινε εφικτό σε πάρα πολύ σύντομο διάστημα και σε συνθήκες εξαιρετικά δύσκολες.
Αν και τις πρώτες μέρες του lockdown η αύξηση αυτή της δυναμικότητας φάνηκε να επαρκεί, από την εβδομάδα του black friday και μετά ο όγκος εκτοξεύθηκε και πλέον εκτιμάται πως ο όγκος που σήμερα καλείται να διαχειριστεί η αγορά ξεπερνά τις 800.000 διακινήσεις ανά ημέρα, νούμερο το οποίο είναι πέρα από κάθε πρόβλεψη. Πρακτικά το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο υπό κανονικές συνθήκες αποτελεί το 17% της κίνησης καλείται σήμερα να ανταπεξέλθει στον όγκο του υπόλοιπου 83% και το κατάφερε μέχρι την πιο εμπορικά έντονη μέρα του χρόνου για το λιανεμπόριο διεθνώς.
Η πρόταση του ΔΣ του GR.EC.A, σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, είναι να μπορέσουν τα καταστήματα να αξιοποιήσουν την επιλογή click away, δηλαδή να μπορούν οι καταναλωτές να παραγγέλνουν ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά και να παραλαμβάνουν από τα κατά τόπους καταστήματα.
Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου υπενθυμίζει στους καταναλωτές τα παρακάτω:
α) το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο είναι πλέον πιο δυνατό από ποτέ και αποτελεί την καλύτερη επιλογή για τις αγορές και αυτό θα γίνει εμφανές μετά την εξομάλυνση της εξαιρετικά δύσκολης κατάστασης.
β) όσο χρησιμοποιούνται ασφαλείς μέθοδοι πληρωμής, δεν υπάρχει κίνδυνος να εξαπατηθούν και να χάσουν τα χρήματα τους.
γ) οι άνθρωποι της συνολικής αλυσίδας του ηλεκτρονικού εμπορίου πραγματικά κάνουν ότι καλύτερο μπορούν για να ικανοποιήσουν τους καταναλωτές.
Ο Σύνδεσμος καλεί όλη την αγορά σε αυτή την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία να δείξει υπομονή και συμπάθεια στους ανθρώπους όλης της αλυσίδας του ηλεκτρονικού εμπορίου και να συνεχίσει να δείχνει εμπιστοσύνη επιλέγοντας ελληνικά καταστήματα για τις αγορές του.
Μ.Τσ.