Την ίδρυση Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Columbia της Νέας Υόρκης στην Αθήνα ανακοίνωσε σήμερα ο Πρόεδρος του Πανεπιστημίου Columbia, Lee Bollinger, στο πλαίσιο της επίσκεψης εκπροσώπων από 30 κορυφαία Πανεπιστήμια των ΗΠΑ στην Ελλάδα για τη συμμετοχή τους στη Σύνοδο «Φάρος 2022: Ελληνοαμερικανική Συνεργασία στον τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης/Pharos Summit 2022: Greek-US Collaboration in Higher Education».
Το Κέντρο αναμένεται να υποδεχτεί τους πρώτους φοιτητές το 2023, με στόχο να εμπλουτίσει το διδακτικό, επιστημονικό και ερευνητικό έργο που εξελίσσεται στη χώρα μας, σε ώσμωση με τα ελληνικά ΑΕΙ και την ελληνική πανεπιστημιακή κοινότητα.
Πρόκειται για επιστέγασμα μίας εντατικής προσπάθειας που ξεκίνησε στα τέλη του 2019 και ανακοινώνεται σήμερα, πρώτη ημέρα της αποστολής 30 αμερικανικών ΑΕΙ στη χώρα μας, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας που ανέπτυξε το Υπουργείο Παιδείας και η Υπουργός Νίκη Κεραμέως ήδη από το 2019 για τη μεγαλύτερη εξωστρέφεια της ανώτατης εκπαίδευσης και των ελληνικών ΑΕΙ. Η προσπάθεια ενίσχυσης της στροφής των Ιδρυμάτων μας σε διεθνείς συνεργασίες δομείται σε τρεις άξονες, που έχουν υλοποιηθεί από το Υπουργείο:
Θέσπιση ενός νέου νομοθετικού πλαισίου το οποίο παρέχει:
περαιτέρω ελευθερία στα ελληνικά πανεπιστήμια να καθιερώσουν ένα ευρύτερο φάσμα συνεργασιών (π.χ. κοινά/διπλά πτυχία, κοινά ερευνητικά κέντρα, θερινά και χειμερινά προγράμματα σπουδών) και
αυτόματη ακαδημαϊκή αναγνώριση τίτλων σπουδών από το εξωτερικό, καταργώντας τις ατομικές αιτήσεις στον ΔΟΑΤΑΠ για κατόχους τίτλων από αναγνωρισμένα ιδρύματα.
Παροχή εκτεταμένων χρηματοδοτικών εργαλείων για τη στήριξη των πανεπιστημίων σε αυτή την προσπάθεια, για παράδειγμα:
20 εκατ. ευρώ για δράσεις διεθνοποίησης για τα Ελληνικά ΑΕΙ
60 εκατ. ευρώ για το πρόγραμμα επισκεπτών καθηγητών
Καλλιέργεια στρατηγικών ακαδημαϊκών σχέσεων με κομβικούς παίκτες, όπως η Ευρώπη, οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο, μεταξύ άλλων.
Η Ελλάδα γίνεται φάρος εκπαίδευσης που προσελκύει φοιτητές, καθηγητές, ερευνητές από όλο τον κόσμο, όπως της αξίζει.