Χατζηδάκης: Τη θέσπιση γρήγορων διαδικασιών για την προσωρινή δημιουργία ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων στα πρότυπα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων, για τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού…
αλλά και την προώθηση της βιώσιμης μετακίνησης στις πόλεις, αποφάσισε ο υπουργός ΠΕΝ Κωστής Χατζηδάκης. Όπως έγινε γνωστό, σχετικός οδηγός ρυθμίσεων θα σταλεί άμεσα στους δήμους της χώρας, προκειμένου να εφαρμόσουν τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ.
«Η παρέμβαση μας για τη δημιουργία προσωρινών ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων ακολουθεί το παράδειγμα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων και είναι ένα ακόμα “όπλο” ενάντια στη διασπορά του κορονοϊού», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης.
Όπως τόνισε, «έτσι περιορίζουμε τον συγχρωτισμό κατά τις μετακινήσεις».
Ταυτόχρονα, όμως, σύμφωνα πάντα με τον υπουργό, «ενθαρρύνουμε το ποδήλατο, που είναι το πιο φιλικό στο περιβάλλον μέσο μετακίνησης».
«Οι παρεμβάσεις αυτές είναι προσωρινές αλλά είμαι βέβαιος ότι θα μας δείξουν το δρόμο για πιο μόνιμες επιλογές. Οι πόλεις μας έχουν ανάγκη από περισσότερο ελεύθερο χώρο για πεζούς και ποδηλάτες», επεσήμανε ο κ. Χατζηδάκης.
Ειδικότερα, τη σχετική διάταξη, που εισηγείται το ΥΠΕΝ και θα κατατεθεί τη Δευτέρα σε τροπολογία στη βουλή επεξεργάστηκαν ο υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος κ. Δημήτρης Οικονόμου και ο Γενικός Γραμματέας Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος κ. Ευθύμιος Μπακογιάννης και προβλέπει ότι:
Δίνεται η δυνατότητα στους Δήμους με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής:
(α) να δημιουργούνται προσωρινοί διάδρομοι κίνησης πεζών,
(β) να δημιουργούνται προσωρινοί ποδηλατόδρομοι,
(γ) να γίνεται προσωρινός χαρακτηρισμός ως πεζόδρομων, τοπικών οδών με αυξημένη κίνηση πεζών και συγκεντρωμένες χρήσεις εστίασης, προκειμένου να εξασφαλίζεται ο απαραίτητος χώρος για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων και για την ασφαλή κίνηση των πεζών, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρία και των εμποδιζομένων ατόμων, και
(δ) να δημιουργούνται «περιοχές ήπιας κυκλοφορίας» σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας.
Επιπλέον, όπως έγινε γνωστό, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκπονεί ήδη έναν οδηγό εφαρμογής των ρυθμίσεων αυτών, που θα σταλεί στους δήμους.
Αυτός θα περιλαμβάνει τις καλές πρακτικές από τη διεθνή εμπειρία και θα δίνει οδηγίες: για την ανακατανομή του οδικού χώρου, τη δημιουργία προσωρινών λωρίδων κίνησης του ποδηλάτου, τις ειδικές παρεμβάσεις για την εξασφάλιση της προσβασιμότητας, τη δημιουργία προσωρινών επεκτάσεων πεζοδρομίων και λωρίδων πεζών.
Τέλος, ο οδηγός για τους δήμους, θα περιλαμβάνει προτάσεις σχεδιασμού για τη δημιουργία προσωρινών επεκτάσεων πεζοδρομίων για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων σε πλατείες, κοινόχρηστους χώρους και πεζοδρόμια.
Ηλ. Π.