Μαθαίνω χωρίς να βλέπω: Στην εξοικείωση των μαθητών αναφορικά με τις ειδικές δεξιότητες των παιδιών με αναπηρία, προκειμένου να εξαλειφθεί το φαινόμενο της ρατσιστικής αντιμετώπισης, προσβλέπει η δράση «Μαθαίνω χωρίς να βλέπω», που υλοποιείται με την αρωγή της Περιφέρειας Αττικής, σε σχολεία της Αττικής από την ομάδα τυφλών ξεναγών της κοινωνικής συνεταιριστικής επιχείρησης Black Light.
Στο πρόγραμμα μέχρι στιγμής έχουν ενταχθεί 65 σχολεία, από τους δήμους: Βύρωνα, Καισαριανής, Ζωγράφου, Αθήνας, Δάφνης-Υμηττού ενώ υλοποιείται καθημερινά σε σταθερή βάση στα σχολεία της Αττικής.
Ο περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης, συνεχάρη τον αντιπεριφερειάρχη Κεντρικού Τομέα Γιώργο Βλάχο για τη μεγάλη συμμετοχή των σχολείων στο πρόγραμμα και επισήμανε την βαρύτητα που δίνει η Περιφέρεια στη στήριξη των ατόμων με αναπηρία, υπογραμμίζοντας τα έργα για την διευκόλυνση της καθημερινότητά τους.
«Μέσα από τις δράσεις των πολυαισθητηριακών βιωματικών εργαστηρίων, εκπαιδεύουμε τα παιδιά μας στην εξοικείωση με την οπτική αναπηρία. Σε μια κοινωνία, όπου τα φαινόμενα ρατσιτσικής συμπεριφοράς και bullying, απειλούν να γίνουν ένα καθημερινό φαινόμενο μεταξύ παιδιών σε ευαίσθητες ηλικίες, η Περιφέρεια Αττικής στηρίζει και επενδύει σε μια κοινωνία που με ενσυναίσθηση και εμπεδωμένες τις αξίες της ισότητας και της δικαιοσύνης, αποδέχεται τις ιδιαίτερες αρετές και δεξιότητες των ατόμων με αναπηρία, ανακαλύπτοντας παράλληλα πτυχές της καθημερινότητας ενός τυφλού ανθρώπου», επισήμανε, μεταξύ άλλων ο κ. Γ. Πατούλης.
Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί τον Ιουνίου, με εκδήλωση βιωματικού χαρακτήρα διάχυσης των αποτελεσμάτων του, κατά την οποία οι συμμετέχοντες θα κληθούν να ζήσουν την βιωματική εμπειρία στην οποία συμμετέχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες.
Τέλος το πρόγραμμα αποτελείται από πολυαισθητηριακά εργαστήρια και αφορά στην εξοικείωση των μαθητών με την τυφλότητα προκειμένου να αναπτύξουν ενσυναίσθηση, την έννοια της αλληλεγγύης και την κριτική τους σκέψη. Στόχος είναι να κατανοήσουν τις λειτουργικές ανάγκες των ανθρώπων με αναπηρία, ένα εφόδιο απαραίτητο για τους μελλοντικούς ενήλικες μιας κοινωνίας που πρέπει να αντιμετωπίζει όλους τους πολίτες ισότιμα και συμπεριληπτικά.