Δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης: Έναν ξεχωριστό τρόπο έχει βρει ο δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, προκειμένου να συγκεντρώνει και να καταγράφει τα προβλήματα της καθημερινότητας των δημοτών και στη συνέχεια να σπεύδει προς επίλυσή τους.
Έχει δημιουργήσει μια ειδική πλατφόρμα επικοινωνίας, όπου με μια δωρεάν εφαρμογή από το κινητό τηλέφωνό του, ο καθένας μπορεί να ενημερώνει τον δήμο για το πρόβλημα που έχει προκύψει σε οποιοδήποτε σημείο και αφορά στη λειτουργία της πόλης.
Ο δημότης ή ο επισκέπτης της Βούλας, της Βουλιαγμένης, της Βάρης και της Βάρκιζας, έχει τη δυνατότητα να δηλώνει σε πραγματικό χρόνο ζητήματα που συναντά στην καθημερινότητά του, όπως για παράδειγμα θέματα καθαριότητας και σκουπιδιών, ηλεκτροφωτισμού, δέντρων, λακκούβας κ.α., ακόμη και έκτακτα περιστατικά που απαιτούν τη δημοτική συνδρομή. Κάθε πολίτης μπορεί να στείλει άμεσα, χωρίς κόστος και χωρίς να τηλεφωνήσει ή να επισκεφτεί τον δήμο, όλα τα αιτήματα που τον αφορούν. Παράλληλα το λογισμικό της εφαρμογής είναι συνδεδεμένο και με την τηλεφωνική γραμμή του δημότη, μέσω της οποίας οι κάτοικοι της περιοχής μπορούν να αναφέρουν τα αιτήματα τους με χρέωση μία αστική μονάδα.
Σύμφωνα με τα καταγεγραμμένα στοιχεία, που αφορούν στο διάστημα μεταξύ 1 Ιανουαρίου και 31 Δεκεμβρίου 2020, καταγράφηκαν 15.044 αιτήματα πολιτών προς το δήμο, από τα οποία έχουν επιλυθεί τα 14.214, δηλαδή το 95%. Τα υπόλοιπα 830 αιτήματα βρίσκονται σε εξέλιξη και έχουν ήδη δρομολογηθεί από τις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες, ενώ κανένα αίτημα δεν βρίσκεται σε εκκρεμότητα.
Πάντα σύμφωνα με την καταγραφή της πλατφόρμας επικοινωνίας, τα πιο συχνά αιτήματα είναι στις κατηγορίες «Φυτά/δέντρα-υπερμεγέθη» (7.253) και «Κλαδιά δέντρων-παρατημένα» (3.635), ενώ πολύ πιο πίσω ακολουθούν τα «Ογκώδη αντικείμενα-παρατημένα» (891) και «Σκουπίδια-μπάζα» (788). Υπάρχουν ακόμη αναφορές για «LED λάμπα-πρόβλημα φωτισμού» (391), «Λακκούβα στο οδόστρωμα» (255), «Οδοκαθαρισμός» (211), «Κάδος σκουπιδιών-έλλειψη/βλάβη» (143), «Αποψίλωση» (128), «Όχημα εγκαταλελειμμένο» (125) κ.α.
Επιπλέον, εστάλησαν από τον δήμο 18.400 προσωποποιημένα μηνύματα προς τους δημότες, κάνοντας την επικοινωνία μεταξύ δήμου και δημοτών άμεση και αμφίδρομη.
Η αποστολή αιτημάτων μέσω της δωρεάν εφαρμογής γίνεται με τέσσερα βήματα: Επιλογή τοποθεσίας, επιλογή κατηγορίας αιτήματος, προσθήκη φωτογραφίας και αποστολή στον δήμο. Στη συνέχεια, το αίτημα παραλαμβάνεται από την αρμόδια υπηρεσία, ενώ ο δημότης λαμβάνει ζωντανή ενημέρωση στο κινητό του τηλέφωνο για την πορεία επίλυσης του αιτήματος μέχρι την οριστική διευθέτησή του.
Από την άλλη πλευρά, οι υπηρεσίες του δήμου έχουν με αυτό τον τρόπο μια πραγματική εικόνα των ζητημάτων, οπότε μπορούν να προγραμματίσουν καλύτερα τις εργασίες τους και από τη στιγμή που έχουν ενημερωθεί, καθίστανται και υπόλογες για το έργο και την ανταπόκρισή τους. Το γεγονός ότι η καταγραφή του κάθε τύπου προβλήματος ξεχωριστά (π.χ. αντικατάσταση λαμπτήρων) δείχνει πως μέσα στο χρόνο εμφανίζει μειωτική τάση, καταδεικνύει και την αποτελεσματικότητα του συστήματος που εφαρμόζει ο δήμος.
«Τα αποτελέσματα της χρήσης και λειτουργίας της πλατφόρμας στον δήμο είναι εντυπωσιακά και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι γι’ αυτό. Η τεχνολογία είναι σύμμαχός μας σε αυτή την αδιάκοπη προσπάθεια που καταβάλλουμε να βελτιώσουμε την καθημερινότητα στις γειτονιές μας και την εξυπηρέτηση των πολιτών», λέει ο δήμαρχος Γρηγόρης Κωνσταντέλλος και προσθέτει: «Καλώ τους δημότες να αξιοποιήσουν αυτό το εργαλείο και να βοηθήσουν τις δημοτικές υπηρεσίες να καταγράψουν και να επιλύσουν κάθε πρόβλημα που δυσχεραίνει την καθημερινότητά τους, με στόχο να βελτιώσουμε ακόμα περισσότερο την ποιότητα ζωής στο δήμο μας».
Δημ. Βασιλόπουλος