Η κυβέρνηση έχει την πρόθεση να βαδίσει σε αυτό το μονοπάτι, ειδικά στην περίπτωση των Δυτικών Βαλκανίων και της ευρωπαϊκής τους προοπτικής. Αυτή η στρατηγική απόφαση αναδείχθηκε και στις χθεσινές συναντήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη με τους ομολόγους του, της Βόρειας Μακεδονίας και της Βουλγαρίας, στη Θεσσαλονίκη.
Ο Πρωθυπουργός εμφανίστηκε έτοιμος να αναλάβει πρωτοβουλίες στην ΕΕ για την προώθηση της ευρωπαϊκής πορείας για Τίρανα και Σκόπια, ύστερα από το γαλλικό βέτο που έχει μπλοκάρει προς το παρόν την διαδικασία. Η Ελλάδα στηρίζει την ευρωπαϊκή προοπτική τους και για το σκοπό αυτό θα υπάρξουν επαφές με τη Γαλλία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες ώστε να υπάρξει ανοιχτό παράθυρο για επανεξέταση του θέματος στη Σύνοδο του Απριλίου.
Το μήνυμα Μητσοτάκη σε Βόρεια Μακεδονία και Αλβανία
Βέβαια για να γίνει αυτό θα πρέπει Βόρεια Μακεδονία και Αλβανία να προχωρήσουν σε μεταρρυθμίσεις και θεσμικές αλλαγές που θα βασίζονται στο ευρωπαϊκό κεκτημένο. Ειδικά ως προς τις σχέσεις τους με την Ελλάδα υπάρχουν σαφείς όροι και προϋποθέσεις, όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός στην ομιλία του στο Thessaloniki Summit 2019.
«Είμαι και πάλι ξεκάθαρος: Έχουμε χρέος να αμβλύνουμε τις πολλές αρνητικές συνέπειες μιας Συμφωνίας που έχει ήδη υπογραφεί. Και πρέπει να το κάνουμε αυτό με ρεαλισμό και ωριμότητα», είπε απευθυνόμενος στον Ζόραν Ζάεφ, που ήταν παρών στο ακροατήριο, ενώ για την Αλβανία τόνισε ότι «οφείλει να προχωρήσει στην απρόσκοπτη και αντικειμενική απογραφή, σεβόμενη απόλυτα το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού και να εγγυηθεί στην πράξη τις περιουσίες και τα δικαιώματα της ελληνικής εθνικής μειονότητας, αποφεύγοντας είτε ενέργειες που υπονομεύουν τους κανόνες καλής γειτονίας είτε ρητορισμούς για ανύπαρκτα ζητήματα».
Διεθνής καμπάνια για εμπορικό σήμα των Μακεδονικών προϊόντων
Ένα από τα θέματα που πρέπει να ξεκαθαρίσει στις σχέσεις Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας είναι τα εμπορικά σήματα και η προστασία των προϊόντων της Μακεδονίας από προσπάθειες σφετερισμού των Σκοπίων. Μια πρώτη απάντηση από την πλευρά της Αθήνας αποτελεί το εμπορικό σήμα που παρουσιάστηκε χθες και θα συνοδεύει τα μακεδονικά προϊόντα. Για να υπάρξουν απτά αποτελέσματα από αυτή την πρωτοβουλία πρέπει το επόμενο διάστημα να γίνουν συγκεκριμένα βήματα. Μια διεθνής καμπάνια για την ενίσχυση του brand της Μακεδονίας, όπως είχε δεσμευθεί προεκλογικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ώστε, το brand name να είναι αναγνωρίσιμο από τους διεθνείς καταναλωτές και να διεισδύει στις αγορές του κόσμου.
Τα επόμενα στάδια προβλέπουν, επίσης, την υιοθέτηση του σήματος-σφραγίδα από όσο το δυνατόν περισσότερους παραγωγικούς και επιχειρηματικούς φορείς της Βόρειας Ελλάδας, ώστε σύντομα να κατοχυρωθεί ως ελληνικό στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας στο Αλικάντε της Ισπανίας.
Αμέσως μετά το σήμα θα είναι διαθέσιμο για κάθε ενδιαφερόμενη ελληνική επιχείρηση, που θα μπορεί να το αξιοποιήσει -με βάση τον κανονισμό που θα το συνοδεύει- για τη σήμανση των προϊόντων και των υπηρεσιών της.